recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-mkv hakker i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-mkv hakker i MCE

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Emne: HD-mkv hakker i MCE
    Sendt: 13-Januar-2008 kl. 19:03

Hej Jeg har nogle HD film, som er i .mkv format der skal køre i Vista Media Center.

De kører fint i Windows Media Player, men i Media Center hakker billedet. Digital Surround lyden virker fint i begge playere.

Jeg har også prøvet VLC men der hakker lyden.

Codec der er installeret er VistaCodec 4.56 Final, jeg har prøvet FDD SHOW men der virker en del af mine film (ikke hd) slet ikke.

Hardware er: Core2Duo 2,2 Ghz, 2 GB 667 Mhz Ram, Geforce 8600GT 256 MB, Trust 5,1 DTS SC-5250 Dolby Digital.

Jeg har også nogle HD film i samme format som virker, det er kun nogle af dem. Jeg kunne selvfølgelig bare bruge det alm. media player til at se dem, men så skal der jo sættes mus til media centret, hvor jeg helst vil bruge mce fjernbetjeningen.

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 20:05

Min kammy havde samme problem tror jeg. Han havde installeret den nyeste driver fra nvidia. Han installerede så en ældre driver. Det løste hans problem.

Måske det samme virker hos dig.

Jacob

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af mylle mylle skrev:

Min kammy havde samme problem tror jeg. Han havde installeret den nyeste driver fra nvidia. Han installerede så en ældre driver. Det løste hans problem.

Måske det samme virker hos dig.

Jacob

Jeg har prøvet at kigge nvidia's site igenne, for at finde et sted at downloade tidligere driver versioner til vista 32 bit men kan ikke finde nogle

Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 21:18

Hmm ok.

Du kunne evt prøve den cd der fulgte med til dit kort eller måske en beta driver

http://www.nvidia.com/Download/betadrivers.aspx?lang=en-us

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 22:09
eller prøv og installere den samme driver igen, ja lyder tosset, men nogen gange virker det faktisk..
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2008 kl. 22:22
Bruger Klite codec pakke her og intet andet - virker smooth og perfekt hele
tiden.

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 10:35

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Bruger Klite codec pakke her og intet andet - virker smooth og perfekt hele
tiden.

Det vil jeg prøve. Tak

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 10:39

Hej Alyz

Jeg tror jeg har svaret til dig :D

Nvidia, Vista Media Center og Nvidias driver i 169 serien virker af en eller anden grund ikke sammen.

Det du gør er at starte Media Center, og så lige minimerer vinduet. Tryk så Ctrl + ALt + Delete og tryk start jobliste. Under fanebladet "Processer" finder du det program der hedder "ehshell.exe" og højreklikker på det.

Under "Indstil tilhørsforhold" fravælde du nu blot den ene CPU, eksempelvis CPU1. Luk nu Joblisten og gå ind i Media Center igen og se dine MKV filer UDEN hakken overhovedet :-D

Problemet med ovenstående er at man skal gøre det hver gang man har åbnet media center, men det kan lade sig gøre at få den til at starte op med kun en processor hver gang skal bare lige have læst på det.

Det skulle også være en løsning blot at installere en 163 driver til Nvidia kortet. Men hvis man spiller kan det vidst give andre problemer.

MVH Claus

Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

Hej Alyz

Jeg tror jeg har svaret til dig :D

Nvidia, Vista Media Center og Nvidias driver i 169 serien virker af en eller anden grund ikke sammen.

Det du gør er at starte Media Center, og så lige minimerer vinduet. Tryk så Ctrl + ALt + Delete og tryk start jobliste. Under fanebladet "Processer" finder du det program der hedder "ehshell.exe" og højreklikker på det.

Under "Indstil tilhørsforhold" fravælde du nu blot den ene CPU, eksempelvis CPU1. Luk nu Joblisten og gå ind i Media Center igen og se dine MKV filer UDEN hakken overhovedet :-D

Problemet med ovenstående er at man skal gøre det hver gang man har åbnet media center, men det kan lade sig gøre at få den til at starte op med kun en processor hver gang skal bare lige have læst på det.

Det skulle også være en løsning blot at installere en 163 driver til Nvidia kortet. Men hvis man spiller kan det vidst give andre problemer.

MVH Claus

Hej Claus.

Det vil altså sige at Nvidias nyeste drivere ikke kan køre HD film med en dualcore processor ?

Så tror jeg at løsningen vil være at installere en ældre 163 driver som du skriver. Men jeg kan ikke finde ældre vista drivere på deres side.

Ved du hvordan jeg får fat i en ældre driver ?

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 11:02
Jeg kører nyeste driver på Vista MCE så det burde da virke?
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 11:03

Hej

En hurtig google search gav mig følgende link

"SLETTET, var til XP"

Har ikke selv prøvet det endnu (med driveren) men deaktivering af den ene CPU virker HELT perfekt. Hart du prøvet det?

Redigeret af claus64 - 14-Januar-2008 kl. 11:04
Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Jeg kører nyeste driver på Vista MCE så det burde da virke?

Cool for dig. Jeg har ikke kunnet få den til det, medd FFdshow og heller ikke med CoreAvc, og jeg har læst om mange der har problemet. Har du et 8X00 Nvidia kort? (som er dem der har problemet)

MVH Cloaus

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu