recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD-mkv hakker i MCE
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHD-mkv hakker i MCE

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

OG så har vi også et link til 163 driveren :)

Held og lykke http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_163.75.html

Hej igen Claus64

Nu spørger jeg lige om et helt andet spørgsmål, nu du virker lidt hardcore til HTPC.

Nogle andre af mine HD film er i et andet format, nemlig WMV.

Mit lydkort er et Trust SC-5250 DTS 5.1 med optisk udgang, og der kommer lyd ud af til min forstærker i de fleste DivX film og HD film. Men netop disse WMV modtager forstærkeren intet signal overhovedet.

For at få lyd på må jeg i windows kontrol panel skifte til mit onboard lydkort med analog stik også er der stereo lyd på filmene.

Jeg har søgt på nettet omkring dette issue, men har kun fundet andre der har samme problem med dette format - dog ingen løsning.

Det kunne jo være, at du lige vidste hvordan jeg får DD lyd fra dette format.

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 23:35

Hej igen

Jeg har også selv skiftet til 163.25 driveren nu, da de andre settings med den nye driver ikke var helt tilfredsstillende.

Angående WMV filerne jeg ikke lige hjælpe, jeg har meget få filer i wmv formatet og de virker fint. Hvad endte du med at bruge som codec/filter? Kan det være noget med at eksempelvis FFDSHOW ikke kan finde ud af dolby med wmv? Desværre er jeg ikke så hardcore lige i det felt, alt hvad jeg ved om HTPC er selvlært (med hjælp fra mange forums) inden for de sidste 7 dage :-D

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af alyz alyz skrev:

Nogle andre af mine HD film er i et andet format, nemlig WMV.

Mit lydkort er et Trust SC-5250 DTS 5.1 med optisk udgang, og der kommer lyd ud af til min forstærker i de fleste DivX film og HD film. Men netop disse WMV modtager forstærkeren intet signal overhovedet.

For at få lyd på må jeg i windows kontrol panel skifte til mit onboard lydkort med analog stik også er der stereo lyd på filmene.

Det er fordi din forstærker ikke har en dekoder for audioformatet .wma som findes i disse filer. Din forstærker dekoder sikkert DD og DTS - men ikke WMA. Når du sender lyden via optisk sendes det i raw format og skal dekodes af din forstæker, som ikke kan. Når du sender via de analoge udgange har din pc dekodet formatet og sender det videre som et analogt signal der ikke skal dekodes

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 01:13
og i fortsætteles af det, så er der kun en måde at afspillle WMV (audio delen WMA) på en ikke WMA reciver og det er at lade Media Center dekode lyden og så sende det videre til recieveren via 6 ledniger (3+3 mini kac
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 02:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

og i fortsætteles af det, så er der kun en måde at afspillle WMV (audio delen WMA) på en ikke WMA reciver og det er at lade Media Center dekode lyden og så sende det videre til recieveren via 6 ledniger (3+3 mini kac

Kan ffdshow ikke generere AC3 output? (on the fly transcoding).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 08:09

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kan ffdshow ikke generere AC3 output? (on the fly transcoding).

Det ved jeg ikke, kan det?

Altså konvertere WMA til AC3, on the fly

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2008 kl. 20:20

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Det lyder rigtigt nok.

Ja så må jeg ud og købe et par mini jack kabler mere, så der også er surround lyd på wmv filmene.

Mange tak for hjælpen.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu