recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDPlex lydløs HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDPlex lydløs HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HDPlex lydløs HTPC
    Sendt: 13-Maj-2013 kl. 20:08
Jeg har opgraderet min HTPC, og installeret det hele i et lydløst kabinet, og kørt med det en uges tid nu, så jeg vil lige dele mine erfaringer til brug for andre.

Jeg har tidligere kørt med en HTPC med et intel DH57JG bundkort og en i3 cpu, med har manglet 3d bluray mulighed, så derfor skulle det hele opgraderes. Selvom den gamle Ikke larmede meget, valgte jeg alligevel denne gang at gå efter et 100% lydløst system.

Jeg har kigget lidt på Streacom's lydløse kabinetter, men grundet andres problemer med at holde varmen nede, surfede jeg lidt efter alternativer og faldt så over et review af nogle kabinetter fra HD Plex. Alle deres modeller kan ses på http://www.hd-plex.com/fanless-computer-case

De har 3 slags, et til atx, og 2 til Mitx, hvor størrelsen bestemmer muligheden for antal diske og udvidelseskort.

Jeg har valgt den mindste kaldet H3, med plads til slot in Bluray drev.
Det bestilles via hjemmesiden fra USA, men sendes fra tyskland så man undgår told og Moms. Desuden tilbydes fri fragt hvis man skriver et par linjer om sine erfaringer (Bla derfor dette skrives Smile)


Udpakket er det egentligt bare en metalkasse med en masse skruehuller i.

Kabinettet kan købes med forsskellige tilvalg, bla 2 forskellige PSu, samt IR og MCE remote.

Hele den ene side af kabinettet virker som køler til CPU, mens den anden side er forberedt til at kunne køle en PSU. Der kan både købes en Pico PSU med powerbrick, samt en version som nedenstående som jeg har valgt.



Med PSU monteret.

Derefter er det egnetligt bare at montere bundtkort, og derefter heatpipes til CPU. Der følger beslag med til både AMD og Intel CPU, og det hele føles som rigtig god kvalitet.  Desuden er der kølepasta med, samt et lille stykke værktøj til at få det ordentligt ind i rillerne.



Så er bundkort Intel DH77DF og Core I3 3225 monteret. Bemært at i det lille H3 kabinet går køler over PCI-X porten, hvorfor denne ikke kan bruges. Det betyder dog også at 99% af alle MITX bundkort passer.

Derefter er det blot og montere eventuelle drev + hd/SSD, ram osv.

Der er kabler til front USB med, til IR, samt en Powerknap.



Her er det hele monteret, dog er der ikke ryddet op i kabelrod endnu. Efter indledende test af at alt virker, var det tid til at få svinet placeret i mit tvbord, hvor den har fået plads ovenpå mine Onkyo 818:



Bemærk at i forhold til mange andre møbler er der ikke vanvittigt meget luft omkring kabinettet, og den står oven på en Onkyo som også afgiver sin varme.

Den har nu kørt en uges tid, stort set hver dag. Om aftenen efter et par timers forbrug med diverse film og tv-serier, ender cpu omkring 50-55 grader, mens chipsæt temepratur ender på ca 60-65 grader. Begge dele er langt under det kritiske punkt som er 20-30 grader højere.

Jeg har prøvet at køre noget prime 95 for at presse den lidt, og kan da også efter et par timer få cpu op i nærheden af 70 grader, men der er et godt stykke vej op før det bliver kritisk.

Kabinettet er rated til at kunne køre større CPU, men det hele afhænger jo af hvor meget den presses, samt hvor nemt den kan komme af med varmen.

IR modtager og Remote cirker super. Computeren kan tændes med remote, eller vækkes via WOL, både fra standby, samt fra helt slukket tilstand.

På HDPLEX's side, kan man se en komplet installationsvejledning med mere udførlige billeder og closeups af det hele: http://www.hd-plex.com/hdplex-h3.sodd-fanless-computer-case.html

Alt i alt er jeg super tilfreds med løsningen og kan varmt anbefale kabinettet til andre.

Alle modeller findes Med Tray load eller Slot In drev, samt der findes en version helt uden drev.


Til top
Skovbo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Sted: Glamsbjerg
Status: Offline
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skovbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 12:08
Ser rigtig lækkert ud.
Har du et par priser, på hvad det koster samlet ?

Den IR der sidder i, er det noget som følger med, eller skal man selv sætte noget ind.
Jeg har PT en CIR modtager, som kræver et Intel MB for at kunne bruge denne.

Til top
Grung Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grung Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 14:45
Du kan se priserne på deres hjemmesiden, det afhænger lidt af hvad model du køber.

IR købes som tilbehør, sammen med remote. Min sad i kabinet da jeg fik det leveret. Den sættes i en USB port på bundkortet, samt en ledning til powerknap, og så kan computeren tændes og slukkes med remote.

Du kan sikkert nemt bruge din CIR.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu