recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR afspilning fra Disney+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR afspilning fra Disney+

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 08:04
Hos mig på samtlige ATV4 4k i huset “4 stk.”  Alle ATV er på LG OLED.

Vises alle på nær Wolvorine i Dolby Vision, hvis jeg på min iPad Pro afprøver det samme er alle i HDR10 på nær Wolvorine som er i HD SDR.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 12:41
Jeg har 1st gen ATV 4K, så ved jeg vikke, om det har en betydning vedr. HDR10.

Men du oplever, at X-Men fra 2000 er i Dolby Vision? Den står kun angivet som HDR10 og afspilles hos mig i SDR på LG G3.
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kimols Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 12:53
Hey. Kan GODT se Dolby Vision men ikke dem der står HDR10 på. Nemli X-Men vises Alm ligesom dit på mit LG G1😉. Ved godt det er HDR10 på X-Men
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg har 1st gen ATV 4K, så ved jeg vikke, om det har en betydning vedr. HDR10.

Men du oplever, at X-Men fra 2000 er i Dolby Vision? Den står kun angivet som HDR10 og afspilles hos mig i SDR på LG G3.

Alle X-Men, på nær Wolverine står med Dolby Vision badge på oversigten, og ligeledes på iPad Pro/ iPhone står de som HDR10 med undtagelse af Wolverine.

Jeg har læste på et tidspunkt at alle dem som har abb. med reklamer eller har et standard abb. her skulle film præsenteres med et 4K badge, selv om du kun får det leveret som HD/1080p.

Har alle Disney Premium?
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 14:17
Ja, jeg har Premium og har ingen problemer med at se det indhold, de har i Dolby Vision.

X-Men står som HDR10 på både ATV og iPad. Spøjst, at du kan se den med Dolby Vision (og spøjst at du kun ser Dolby Vision på ATV).

Og har de tjekket, hvad der vises, når du afspiller filmen? For her får kimols og jeg kun SDR.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 14:31
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ja, jeg har Premium og har ingen problemer med at se det indhold, de har i Dolby Vision.

X-Men står som HDR10 på både ATV og iPad. Spøjst, at du kan se den med Dolby Vision (og spøjst at du kun ser Dolby Vision på ATV).

Og har de tjekket, hvad der vises, når du afspiller filmen? For her får kimols og jeg kun SDR.

Jeg tjekket lige min iPhone igen, her står filmene som skrevet tidligere som HDR10.

Men f.eks. Marvel, Thor, her står der HD Dolby Vision. 
Iron Man (2008) kan også vælges som IMAX ENHANCED.

Begge på iPhone.

Jeg tjekker op på det i aften
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 15:08
Film i Dolby Vision er ikke noget problem. Det er dem med HDR10, der driller.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 21:11
Det viser sig at der lå en update på Disney app som åbenbart ikke var opdateret på alle 4 enheder.

Jeg har nu opdateret apps og ny viser Disney+ badge HDR10 på alle X-Men dog på nær Wolvorine. 
Logan er i Dolby Vision og viser dolby vision logo

Men men når man starter streamingen så bliver HDR10 ikke tricket, der kommer altså IKKE noget HDR logo oppe til højre på skærmen, gælder alle X-Men 
Jeg ved med sikkerhed at The Martian har vist HDR Logo tidligere da jeg har sammenlignet med den købte udgave på Apple tv butikken, her kommer HDR logoet på “har lige prøvet”

Prøvet med andre film med HDR10, der kommer ikke noget HDR logo frem oppe til højre på skærmen f.eks. the day after tomorrow eller the mountain between us etc.

Kunne ikke lige finden noget på Netflix som kun er i HDR10 men på, Amazone Prime er serien mr. & mrs. smith i HDR da den viser HDR logo oppe til højre på skærmen.

Så isoleret set må der være fejl på Disney appen til ATV, eller også er det en fejl at de skriver HDR10 på info badge. Umiddelbart vil jeg sige at selve opløsningen er i 4K.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 21:38
Tak. Ja, det må være en fejl i app'en.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2024 kl. 21:53
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det viser sig at der lå en update på Disney app som åbenbart ikke var opdateret på alle 4 enheder.

Jeg har nu opdateret apps og ny viser Disney+ badge HDR10 på alle X-Men dog på nær Wolvorine. 
Logan er i Dolby Vision og viser dolby vision logo

Men men når man starter streamingen så bliver HDR10 ikke tricket, der kommer altså IKKE noget HDR logo oppe til højre på skærmen, gælder alle X-Men 
Jeg ved med sikkerhed at The Martian har vist HDR Logo tidligere da jeg har sammenlignet med den købte udgave på Apple tv butikken, her kommer HDR logoet på “har lige prøvet”

Prøvet med andre film med HDR10, der kommer ikke noget HDR logo frem oppe til højre på skærmen f.eks. the day after tomorrow eller the mountain between us etc.

Kunne ikke lige finden noget på Netflix som kun er i HDR10 men på, Amazone Prime er serien mr. & mrs. smith i HDR da den viser HDR logo oppe til højre på skærmen.

Så isoleret set må der være fejl på Disney appen til ATV, eller også er det en fejl at de skriver HDR10 på info badge. Umiddelbart vil jeg sige at selve opløsningen er i 4K.
det er ikke fejl der står hdr10 for os med Android tv virker som det skal. Så det må være en fejl at den ikke trickes
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
transporter Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 26-Januar-2021
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér transporter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 08:18
Disney+'s app til Apple TV har været noget makværk længe. App'en skifter ikke tilbage, når du først har set materiale i Dolby Vision, hvilket så blot gør navigeringen i app'en enormt langsom. Kun en genstart af app'en løser problemet.

Baseret på reddit, så er det noget der har været til stede i en del måneder efterhånden.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2024 kl. 11:33
Grunden til at navigeringen i Disney+ bliver langsom efter første afspilning skyldes ikke Dolby Vision, men at appen heller ikke skifter tilbage fra 24fps (som film og serier jo er i), når man går ud i brugerfladen igen.

Problemet har været til stede i månedsvis og er meget irriterende. Det er underligt, at de ikke får det rettet, for det har virket fint inden da.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu