|
HDR - er det hot eller not? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-November-2015 kl. 10:37 |
Krydser fingrer for at der kommer et godt tilbud på en OLED skærm imorgen, men er i syv sind om jeg skal gå all in på 4K og HDR, eller om jeg egentlig næsten hellere vil undvære HDR.
Jeg har kun set Hobitten i biffen med HDR, og det synes jeg var en blandet fornøjelse. Jeg blev konstant generet af at hele billedet stod knivskarpt, hvor film typisk har et udvalgt område i fokus mens resten står mere eller mindre sløret. Det brød jeg mig ikke om, og gav dengang HDR skylden. Men har det noget med HDR at gøre, eller kunne man ikke lige så godt lave den effekt uden HDR, og er der nogen grund til at tro at fremtidige HDR produktioner gør det samme? Og vil man ikke opleve samme "problem" med fokus, uanset om ens tv har HDR eller ej?
|
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
pdj1974 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 957 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1435041319 |
|
/Peter
LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Du har ikke ikke set Hobitten med HDR, men HFR. HDR er noget helt andet, det står for High Dynamic Range, og film indspillet i det format, har et større lys-til-mørke spektrum og kan derfor vise flere detaljer i de lyseste og mørkeste områder af billedet:
HDR - skulle efter sigende se helt fantastisk ud. |
|
![]() |
|
Ahh, mange tak. Derfor jeg ikke kunne finde andre der blev generet af det. Men når jeg søger efter HFR, så dukker der pludselig en masse andre skuffede op :-)
Fx http://www.kino.dk/nyheder/2012/12/hvad-er-hfr-3d |
|
/Peter
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |