recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDR10+ vs Dolby vision
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDR10+ vs Dolby vision

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

I Guder mand! Man skulle tro jeg havde en affære med din kone. Dead
Jamen fortæl nu bare hvilket TV det var. Og hvad er din erfaring med AF8? 
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:06
Sonys indbyggede foto/video player er værre end "pænt ringe" . Og nej, - den har ikke noget med android at gøre .
Men det er sgu lidt fesent, at man så ikke kan hente/købe en eller anden android afspiller til erstatning ? Hvis nogen ellers mener det alvorligt med android-TV , så forestiller jeg mig en lang kø af Sony ejere , der er klar til ligefrem,at betale lidt for en brugbar foto/video afspiller . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Sonys indbyggede foto/video player er værre end "pænt ringe" . Og nej, - den har ikke noget med android at gøre .
Men det er sgu lidt fesent, at man så ikke kan hente/købe en eller anden android afspiller til erstatning ? Hvis nogen ellers mener det alvorligt med android-TV , så forestiller jeg mig en lang kø af Sony ejere , der er klar til ligefrem,at betale lidt for en brugbar foto/video afspiller . . 
Øhm, dem findes der da uendelig mange af i Play Store. 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:31
Nu vi er ved det: Forskellen på AF8 og AG8 er... hvad?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Nu vi er ved det: Forskellen på AF8 og AG8 er... hvad?
Minimale, der er lidt forskel på rammen, tykkelsen og måske lyden.
Billedet kan jeg umiddelbart ikke se forskel på.

Lyden er ikke speciel god i nogle af dem.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:42
Danke sehr. Så er AG8 næppe 4k mere værd. Det står som en 2019-ting på flatpanels, så jeg havde regnet med der var sket noget mere, men indernettet var heller ikke så behjælpeligt.
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:47
Jeg ser Infuse netop har fået Dolby Vision. Er det lige så "dårligt" / inkompatibelt med AF8 som Apples egen udgave, eller spiller det faktisk? Nagash?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Danke sehr. Så er AG8 næppe 4k mere værd. Det står som en 2019-ting på flatpanels, så jeg havde regnet med der var sket noget mere, men indernettet var heller ikke så behjælpeligt.
De eneste 2019 TV der er værd at overveje over sidste års modeller er LG. De har HDMI 2.1 og når du fokuserer en del på langtidsholbarhed, så er det bestemt en feature at tage op til overvejelse. 
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 466
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 18:49
Jeg har godt tænkt tanken. Jeg synes bare de er for dyre. Jeg skal i virkeligheden nok væbne mig med tålmodighed, og vente til black friday, men altså - pengene brænder jo nu!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 19:25
Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg ser Infuse netop har fået Dolby Vision. Er det lige så "dårligt" / inkompatibelt med AF8 som Apples egen udgave, eller spiller det faktisk? Nagash?
infuse er meget bedre end Sonys afspiller.

På trods af dårlig afspiller har jeg været meget tilfreds med af8 og ag8. Af8 holdt kun et par mdr.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Jeg ser Infuse netop har fået Dolby Vision. Er det lige så "dårligt" / inkompatibelt med AF8 som Apples egen udgave, eller spiller det faktisk? Nagash?
infuse er meget bedre end Sonys afspiller.

På trods af dårlig afspiller har jeg været meget tilfreds med af8 og ag8. Af8 holdt kun et par mdr.
Infuse kan meget, men dens nye DV funktion giver ikke rigtig noget. Det er såkaldt "single layer" DV, og virker derfor ikke med rippede UHD Blu-ray, da de er "dual layer". Altså HDR10 med DV metadata oveni. 

Men I bliver ved med at snakke om Sonys egen afspiller. I har forstået at det er Android TV, ikke. Man henter bare en anden afspiller. Fx Kodi. Men den har samme begrænsning som Infuse, nemlig at den reelt kun kan HDR10. 
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2019 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Android sløver, og er mere ustabilt, end andre TVOS. [..] når det virker...

Du taler ancient history og egne fordomme.

Jeg har et TV med Android Oreo i soveværelset og et ATV 4K i stuen.
Væsentligste og mest afgørende forskel er imho ATV'ets match framerate funktion på nogle kompatible apps (desværre ikke den alle), hvilket Android TV'et ikke har, som samlet set gør ATV'et til bedste løsning - men fraset dette anskuer jeg dem som ret ligeværdige økosystemer, selv om jeg fortrækker selve Android-TV's (Oreo's) app-præsentation på forsiden, med både forslag og (på kompatible apps) live preview-tiles i forbindelse med præsentationen af udbyderenes apps i forhold til ATV'ets mere konservative præsentation og static-tiles med blot faste ikoner på forsiden, hvor det kun er de øverste 5 der får ekstra opmærksomhed og info med almindelige statiske tile-forslag i toppen ifbm dertil kompatible apps. Med hensyn til tjenester som f.eks Netflix og HBO virker det lige godt begges steder inde i en åben app, fraset at ATV'et f.eks. er bedre til Netflix på grund af den nævnte match framerate funktion, mens Android-TV'et er bedre til YouTube på grund af 4K og HDR som ATV'et ikke har på YouTube grundet manglende codec kompatibilitet.

Aktuelt et mit ATV 4K faktisk den eneste sløver af de to (hvilket vil sige at der somme tider er forsinket respons på fjernbetjenings-input før ATV'et med forsinkelse pludselig reagerer). Det er generelt ikke tilfældet på mit Android-Oreo-TV, hvor det kun sker lige i forbindelse med perioden kort efter at man har tændt TV'et. Det skal siges at jeg kører TVOS 13 beta på ATV'et og det var derefter det for alvor tog til med den tidvise lag på ATV'et.

Oprindeligt skrevet af elendil elendil skrev:

Nu vi er ved det: Forskellen på AF8 og AG8 er... hvad?


Sådan lidt fra fri hukommelse:
AG8 har
- Tykkere bagpanel grundet lydimplementeringen "acoustic surface+" vs "acoustic surface"
- Udtag til subwoofer.
- Hurtigere processor: "X1 Ultimate" (bygget til 8K) vs "X1 Extreme" = Endnu hurtigere smart-tv afvikling samt dybere 4K analyse og billedprocessing hvor billedets elementer kan brydes ned, analyseres og processeres i endnu flere diskrete objekter end tidligere. ...Det kræver nok 1:1 sammenligning og udvalgt demomateriale at se forskellen vil jeg umiddelbart tro.

EDIT: Begge har X1 Extreme ...jeg huskede forkert.


Redigeret af TBC1 - 11-September-2019 kl. 22:37
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu