|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Hvis man står frem og vil operere med HD og Fuldt HD, og det vil man. Dog hvis man vil sige der er forskel mellem 1080i/50 og så 1080p/24 Igen det køber jeg ikke. Jeg måtte bide i mig at der er forskel på 720p/50 og så 1080p/24 hvilket er en hel anden historie, her kunne jeg, nødtvunget acceptere 720p/50 som alm. HDTV og 1080p/24 som Fuld HD. Der er forskel på ægte og u-ægte 16:9, og denne forskel andrager 33 % hvilket de fleste nok er enige om. |
|
![]() |
|
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
Du svarer bare "Ja.. jeg ville jo gerne have det bedst mulige billede til mine film så derfor valgte jeg ikke FullHD (da det pt. indebærer LCD)". Er brormand som dem jeg kender så bliver han rød i bøtten |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Klander skriver:
"HDCP er en kopibeskyttelse filmselskaberne har lavet/bestemt, og har ikke noget at sige om dit tv er HD-Ready eller Fuld HD TV eller som din bror siger hd tv." Check lige det ud med hd ready og læg mærke til HDCP, der findes på HDMI indgangen. link Redigeret af Ken_T - 15-Maj-2007 kl. 15:46 |
|
![]() |
|
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
Nu har du igen røget noget du ikke kan tåle. Du roder rundt i begreberne. 720p@50 og 720p@60 er HD ligesåvel som 1080i@50/60 er det. De signaler har omtrent samme båndbredde. Derimod fylder HD formaterne 1080p@24/50/60 godt det dobbelte i båndbredde, men er satdig at betegne som HD. Begrebet Full HD eller True HD har mere med skærmpanelernes opløsning at gøre. Full HD panel betyder blot, at samtlige 1920x1080 pixels er repræcenteret og tv'et er i stand til at gengive et 1080p signal. På samme måde betyder HD-Ready blot at panelet har minimum 720 liniers vandret opløsning. Derudover er der selvfølgelig også nogle krav til hvilke signaler tv'et skal kunne modtage m.v. |
|
![]() |
|
guvernator ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Juni-2006 Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Omg...
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg har misforstået det første spørgsmål der blev stillet idet jeg opfattede det som skrevet. Så jeg har skrevet i vest selvom der blev spurgt i øst. Og derfor har jeg heller ikke rigtig forstået klander.
Det er jeg da ked af. Det er når alt kommer til alt tale om forskellen på et tv der viser 1366x768 contra et tv der kan vise 1920x1080p. Og det fik klander fat i, godt gået. Men amitech kan godt have ret, som de skriver det. På det tidspunkt hvor betegnelsen HD-ready blev til og vedtaget med hvad det indbefatter, var der nok ikke TV der kunne vise 1080P. Og der var sikkert TV uden HDMI/HDCP, men med HD opløsning. Det er sikkert en henvisning til de TV der var på markedet på tidspunkt. Jeg syntes der er en tendens til at mene at HD-ready blot har med opløsning at gøre og at resten af kravene til mærket er ligegyldigt, men det er det jo slet ikke. Uden de øvrige krav opfyldt, kan betegnelsen ikke bruges. Ikke sandt? Redigeret af Ken_T - 15-Maj-2007 kl. 20:41 |
|
![]() |
|
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
Et andet sted på en amerikansk side. Her stod omtalt antallet af linier i forhold til de Objektiver der skulle anvendes for optage samme slags billeder. Og dette fattede jeg ikke en brik af. Jeg mener hvor grænsen lå henne i forhold til blænder og igen antallet af linier, jeg mente opfatte et problem men det var så det. At det optisk var muligt optage 720 linier progressivt men ved 1080 og derover skete der noget, altså et Optisk problem opstår. Min ganske personlige udlægning. Eller med andre ord, ting på en Computerskærm er ikke (ikke altid) billeder men, noget andet Komputerskabt. Redigeret af moho - 18-Maj-2007 kl. 10:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |