recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTV IPBox9000HD PVR 1080i
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDTV IPBox9000HD PVR 1080i

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: HDTV IPBox9000HD PVR 1080i
    Sendt: 20-Februar-2008 kl. 22:44

Da snakken omkring en Abcom ipbox ikke hører hjemme under en dm8000 diskussion. Så åbnes her et alternativ hvor snakken kan fortsætte..

Hvad er det så der tales..
ABCom IPBox9000HD er boksen som ligger tættest på dreambox8000, og har næsten de samme funktioner som lovet med en dm8000 og mere til.
Den fremkommer også under navnet "CubeRevo" som er navnet fra dens oprindelig leverandør i Korea.

Du kan da sammenligne den med Kathrein 910S eller Vantage 7100, som også er udbredte HDTV satellit bokse..de har dog begge deres minusser.

Der er pt ikke udkommet en boks som er til at vurdere, det skulle dog være muligt om nogle dage, da jeg selv har en på vej, mens jeg skriver om det her.

Indtil da, er her et bare screenshots fra boksen.




Vil du se manualen, som billederne kommer fra, og der er flere se kan du hente den engelske manual til boksen her
http://download.abcom.sk/index.php?action=downloadfile&f ilename=9000HD%20ENw.pdf&directory=02%20%20AB%20IPBOX%20 HD/07%20User%20manuals%20and%20Documents

Siten kræver et login for at hente manualen , desværre..

Der skulle efter sigende være en enigma firmware ude, kort efter den er ude på markedet, har rygtet sagt i diverse forums..Så det man kunne lide på sin gamle boks, vil så også være tilgængelig her og meretil.

Jeg har yderligere lavet et "Fælleskøb" link, Hvis nu tilslutningen skulle være der, så kan det måske give muligheden for et fælleskøb til en bedre pris..

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36136& PN=1

Nu er det jo så bare om folk vælger at vente endnu engang på dreambox 8000 eller?

Jeg kan da personligt sige at på deres tidligere IPBox/CubeCafe osv har kørt alle firmwares fra Dreambokse uden problemer.

Og om denne boks er en dreambox8000 er så ikke helt tilfældet denne gang. dm8000 leveres med DVI og IPBox med HDMI.

Det var lidt info til debat, og hvad det ellers kan føre til..



Redigeret af pendec - 21-Februar-2008 kl. 13:36
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 13:29

Fint.

Du mener vel at Dreambox har DVI udgang !
Hvad er det så at 9000 ikke kan i forhold til Dreambox ?
Fordelen ved Dreambox er udbredelsen og derved opdateringsmuligheder rundt omkring.
Men det ser spændende ud med den 9000.

SVP03
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Fint.

Du mener vel at Dreambox har DVI udgang !
Hvad er det så at 9000 ikke kan i forhold til Dreambox ?
Fordelen ved Dreambox er udbredelsen og derved opdateringsmuligheder rundt omkring.
Men det ser spændende ud med den 9000.

Ups, er opdateret.i
Dine "fordele" er jeg ikke enig i.    De opdateringsmuligheder på dm siden, findes jo så også til denne, da linux jo er en åben platform, og jeg kører pt dm images på en Ipbox idag.
Så det er vel primært HDMI , DVD, PVR, IPTV , divx options osv.. som kan gøre de små forskelle.

9000'n kan det at den er ude nu, og kan købes i Tyskland, flere har modtaget den nu. Den har HDMI, det vil dm boksen måske så alligevel få, når de alligel forhaler udsendelsen til april indtil nu.

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Fint.

Du mener vel at Dreambox har DVI udgang !
Hvad er det så at 9000 ikke kan i forhold til Dreambox ?
Fordelen ved Dreambox er udbredelsen og derved opdateringsmuligheder rundt omkring.
Men det ser spændende ud med den 9000.

Ups, er opdateret.i
Dine "fordele" er jeg ikke enig i.    De opdateringsmuligheder på dm siden, findes jo så også til denne, da linux jo er en åben platform, og jeg kører pt dm images på en Ipbox idag.
Så det er vel primært HDMI , DVD, PVR, IPTV , divx options osv.. som kan gøre de små forskelle.

9000'n kan det at den er ude nu, og kan købes i Tyskland, flere har modtaget den nu. Den har HDMI, det vil dm boksen måske så alligevel få, når de alligel forhaler udsendelsen til april indtil nu.


Ja den ser fed ud.
Men kender du noget den ikke kan i forhold til det du ved om Dreambox.

SVP03
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 14:16

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Ja den ser fed ud.
Men kender du noget den ikke kan i forhold til det du ved om Dreambox.


Nej, pt ikke, især da dm8000 ikke er ude.

Jeg vil da teste, hvis jeg har min i weekenden, så skal jeg nok forklare de gode / (og forhåbentlig ingen) dårlige sider.

Det har ikke et internt DVD drev, det ved jeg.
Det har ikke twin tuner minipci kort, så muligheden er der for 4 tuners. Det tror jeg dog løses når man kan købe tuner kort i løs køb fra dreammultimedia , da jeg tror at minipci standarden jo er rimlig ens, så er det bare driveren.. (måske)

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 14:26

Vi glæder os til at høre om det.
Vi er 3 stykker der skal bruge den til Canal Digital / Viasat samt DVB-T, PVR HD intern m.m. Den ene nabo er programør, så sikkert intet problem, det var ham der siger at Dreambox har alt det sjove hurtigt lagt ud på nettet, han ved hvad han taler om, tro mig.
Men vi kan jo ikke blive ved med at vente i evigheder.

SVP03
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 17:48
Har lige siddet og læst de første tyske vurderinger, da tyskerne jo får deres pakker lidt hurtigere end jeg.

Og den er umiddelbart ok... Det firmware som ligger på er ikke 100% stabilt, og 2 personer har set en "panic" besked i display i forbindelse med setup..

De var dog ellers godt tilfredse.. og satboksen ligner altså godt nok en Relook 400s med det her 14 karakter display, så det er altså ikke lige så fancy som det de vil sætte på en dm8000, men hvor meget skal man egentlig bruge det til..

Der følger ikke hdmi kabel med i boksen, det kan man så købe ved siden af..
Manualen skulle være rimlig dækkende omkring funktioner, den er dog på tysk, den som er i æsken.. kan dog altså hentes ned på engelsk fra abcom.

For at få boksen til at virke med Tyske Premiere HD skulle de bruge cams, hvis det siger noget om softwaren..

Så det er nok korrekt at boksen vil ikke virke ud af boksen med viasat eller de førstekommende dage, da ingen cams understøtter NDS? eller er der nogle som gør? nå.. Canal+ er ihvertfald dækket ind hos mig, som jeg selv har.

Så kan jeg yderligere selv compile til boksen, så jeg mangler bare lige lidt sdk til den.

Så skal man også lige huske at købe en 500GB SATA Harddisk til boksen, jo. så skulle der være plads til et par HDTV optagelser.
Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 19:06

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 19:11

Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

http://www.dgstation.co.kr/download/CubeRevo_manual.pdf

Det var perfekt..

dog lidt af en PDF.. 44MB? den jeg så på IPBox var da kun 4MB..

Til top
sapi100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-December-2007
Status: Offline
Point: 186
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 19:40

54 sider med ok billeder og forklaring.

Jeg køber den også i stedet for Humax Icord med twin tuner.

 


Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af sapi100 sapi100 skrev:

54 sider med ok billeder og forklaring.

Jeg køber den også i stedet for Humax Icord med twin tuner.

Husk,

IPBox9000HD leveres med et langt VFD display i midten, og CubeRevo leveres så altså stadig med display i venstre side.. Indmaden er 100% identisk, da DGStation har lavet dem begge..
Tror bare det er en "brand" ting for ABCom.

 

Til top
Vaivel Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 05-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2008 kl. 20:14

Den ser jo nydelig ud (god WAF), meget spændt på at høre om erfaringer (jeg forstår ikke tysk).

Jeg vil benytte lejligheden til at spørge om noget jeg har spurgt om før, men aldrig fået et svar på. Kan man få et Canal Digital HD abonnement UDEN at købe/leje deres HD box? Eller tegner man et HD abonnement et andet sted end hos CD (og Viasat)?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu