recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTV og Plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHDTV og Plasma

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2005 kl. 20:48

Hej Lars

Det lyder jo spændende :-)

Min usikkerhed ligger mere i om man skal vente eller man godt kan få en masse god fjernsyn ud af en plasma skærm til måske 20K ?

Mvh/ Karsten

Til top
PioKRU Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2005 kl. 20:51

Hej igen Brian

Som du skriver "Hvis HD ready er vigtig for dig så hold øje med JVC" :-)
Det er lige precis humlen i min opstart af denne tråd ! Mange går og spekulerer på at købe Plasma men er samtidig i tvivl ! Derfor spørger vi jer "guru'er" - Er HD ready vigtigt at vente på ? :-D

Mvh/ Karsten

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af PioKRU PioKRU skrev:

Hej igen Brian

Som du skriver "Hvis HD ready er vigtig for dig så hold øje med JVC" :-)
Det er lige precis humlen i min opstart af denne tråd ! Mange går og spekulerer på at købe Plasma men er samtidig i tvivl ! Derfor spørger vi jer "guru'er" - Er HD ready vigtigt at vente på ? :-D

Mvh/ Karsten

Det er det der er det svaerere, fordi det er klart stod det til producenternes onsker, saa fik vi HD i aar paa alle stationer. Men detg er op til TV-stationerne og regeringen hvilken vej de vil gaa og hvornaar. Produkterne er klar. Men flere og flere stationer rasler med posen om HD, saa det man skal vurdere, er at denne skaerm man nu er ved at kobe, kan gaa hen og blive foraeldet alt efter hvilken HD standard man nukommer til at kore. Jeg vil dog tro der er enormt lange udsigter for at DR og TV2 pludselig skulle komme med HD. En ting er at studier og optagelser er i HD, men ogsaa at sende i det kraever helt andet udstyr end de har idag.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 09:22

Jeg vil tro at selvom man køber et tv med HD-Ready i dag, så vil det være "total" forældet når vi endelig får HD signalet fra de danske kanaler.

Om måske 3-4 år (kun et gæt) når vi får HD vil en LCD eller hvad de vil blive kaldt have væsentligt bedre teknik samt sandsynligvis koster en del mindre end et LCD i dag.

Så overvejer selv at købe et Plasma kun med 1024x1024, det vil sikkert blive udskiftet når vi engang får et HD signal.

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg vil tro at selvom man køber et tv med HD-Ready i dag, så vil det være "total" forældet når vi endelig får HD signalet fra de danske kanaler.

Om måske 3-4 år (kun et gæt) når vi får HD vil en LCD eller hvad de vil blive kaldt have væsentligt bedre teknik samt sandsynligvis koster en del mindre end et LCD i dag.

Så overvejer selv at købe et Plasma kun med 1024x1024, det vil sikkert blive udskiftet når vi engang får et HD signal.

Man opfinder ikke lige pludselig et nyt HD format, saa det er forkert at sige HD Ready skaermene vil vaere foraeldet,det er jo netop for at sikre de ikke er foraeldet at man implementerer en standard for HD produkter med maerkningen HD Ready.

LCD er allerede nu markant bedrepaa mange omraader end plasma, og den trend fortsaetter bare. Men store storrelser skaerme saa er det stadig plasma.

Du kober bare lidt katten i saekken naar du giver mere for en 1024 x 1024i fremfor en 852 x 480, det er kun paa papiret at du har et bedre billede, i virkeligheden kan du ikke se forskellen da den ikke har 1024 x 1024 pixels. 

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 09:48

Nej ved godt man ikke opfinder et nyt format, men hvem ved hvad hvilke opløsning DR vil satse på.

Ja ved godt at 1024x1024 er katten i sækken, har da heller ikke umiddelbart kunne se forskel i forhold til deres 852x480 model på billede siden. Dog har deres 1024x1024 model en række andre features jeg finder interssante som jeg godt vil give lidt ekstra for.

Det største problem er egentligt de overpriser de tager i DK-

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Nej ved godt man ikke opfinder et nyt format, men hvem ved hvad hvilke opløsning DR vil satse på.

Ja ved godt at 1024x1024 er katten i sækken, har da heller ikke umiddelbart kunne se forskel i forhold til deres 852x480 model på billede siden. Dog har deres 1024x1024 model en række andre features jeg finder interssante som jeg godt vil give lidt ekstra for.

Det største problem er egentligt de overpriser de tager i DK-

Det er jo aa ligegyldigt hvilken HD oplosning DR vaelger, har du en skaerm der er HD Ready er du sikret.

Problemet er ikke generelt at forhandlerne tager overpriser i Danmark, problemet er de internetforhandlere i Tyskland som lever med 1-2% avance, de dor hurtigt da de ikke kan overleve paa dette, og det efterlader dig som kunde i et hulrum, uden en forhandler til at kunne hjaelpe dig.

 

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 10:22

Jo Jo sikret med en HD ready skærm, spørgsmålet er bare om det er værd at betale ekstra for en skærm med HD ready fremfor 852x480 skærmen. Du kan jo ikke udnytte HD signalet endnu, desuden vil et 852x480 jo stadig fungere når vi får HD signalet.

Så skal man købe en topmodel der er HD-ready som koster kassen, hvor du på nuværende tidspunkt ikke kan udnytte skærmen optimalt, eller skal man købe en mindre model som passer til dagens standard. De penge man sparer kan man jo så kaste efter et nyt TV når HD signalet kommer.
Det er jo selvfølgelig en smags sag, hvilken strategi man vælger.

Tja måske et hulrum med hensyn til Tyskland, dog finder jeg det ret underligt at priser på f.x. et 42pf9966 koster ca 35k i dk mens det koster 22k i Tyskland.  Så jeg tror godt jeg vil tage chancen og handle i Tyskland.
Nå det emne har været diskuteret en del herinde, så ingen grund til at tage det op igen....

 

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jo Jo sikret med en HD ready skærm, spørgsmålet er bare om det er værd at betale ekstra for en skærm med HD ready fremfor 852x480 skærmen. Du kan jo ikke udnytte HD signalet endnu, desuden vil et 852x480 jo stadig fungere når vi får HD signalet.

Så skal man købe en topmodel der er HD-ready som koster kassen, hvor du på nuværende tidspunkt ikke kan udnytte skærmen optimalt, eller skal man købe en mindre model som passer til dagens standard. De penge man sparer kan man jo så kaste efter et nyt TV når HD signalet kommer.
Det er jo selvfølgelig en smags sag, hvilken strategi man vælger.

Tja måske et hulrum med hensyn til Tyskland, dog finder jeg det ret underligt at priser på f.x. et 42pf9966 koster ca 35k i dk mens det koster 22k i Tyskland.  Så jeg tror godt jeg vil tage chancen og handle i Tyskland.
Nå det emne har været diskuteret en del herinde, så ingen grund til at tage det op igen....

Ja det kommer skam meget an paa hvad de vaelger, jeg tror det bliver ligesom BBC har indikeret 720P 50 Hz, og saa faar du altsaa kun flimmer paa din 852 x 480 eller 1024 x 1024i skaerm
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 10:39
Men mon ikke man så kan få en boks der kan konvertere singalet så det stadig kan fungere på det gamle apparater. Det bliver jo ikke en brat overgang så alle skal smide deres gamle TV ud.
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 10:44

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men mon ikke man så kan få en boks der kan konvertere singalet så det stadig kan fungere på det gamle apparater. Det bliver jo ikke en brat overgang så alle skal smide deres gamle TV ud.


Der kommer en dato for hvornaar de skifter, og saa har du saa tiden til atskaffe et nyt tv.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2005 kl. 10:47

Ok

Kan det tænkes at man vil sende begge singaler ud i en overgangs periode eller er det for teknisk svært.

Teleselvskaber har jo heller ikke droppet  2G endnu, de sender jo på både 2 og 3G de næste par år.

Nu skal vi jo først lige skifte til 16:9 format

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu