Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
slumbert
Guld medlem
Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
|
Emne: hdtv på projektor Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:16 |
jeg har en projektor og en surround reciever.
I disse VM-tider vil jeg så gerne have lidt fodbold på en ordentlig skærm. (jeg har normalt en 14' billedrørskasse der fint tilfredsstiller mit tv behov.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg præcist skal bruge, men her er hvad jeg tror jeg skal bruge.
En DVB-T reciever med hdmi
En stueantenne (jeg er i tvivl om hvorvidt der er behov for en særlig HD-antenne?)
Er dette korrekt?
Det må gerne være en billig løsning, og i skal være velkomne til at smide en link hvis i har nogle gode tip?
Mvh
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:21 |
Der skal selvfølgelig bruges en HD Reciver til enten Kabel eller egen antenne (hvad du nu har at kunne modtage fra), samt en 720 eller 1080 projector, og den skal have enten HDMI, Component eller DVI tilslutning.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19812
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:32 |
slumbert skrev:
jeg har en projektor og en surround reciever. |
Nåååh, dem (projektorens typenummer ville det måske være en ide a nævne?).
slumbert skrev:
En DVB-T reciever med hdmi
|
Hvor får du antennesignal fra i dag?
slumbert skrev:
En stueantenne (jeg er i tvivl om hvorvidt der er behov for en særlig HD-antenne?) |
Se ovenstående (nej, hverken digitale, eller HD antenner findes). Klaus
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:36 |
Hvis du kun nu modtager Analogt, så må du være på en Kabeludbyder, så vil det da være en ide at købe en kabelmodtager og bruge den til projectoren.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
slumbert
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:23 |
forstærkeren og projektoren er begge med hdmi. Projektor er optoma hd70.
jeg har indtil nu kun kør analogt fra min udgang i væggen. Det er en del af huslejen men jeg har aldrig bestilt noget fra nogen udbyder. det er vist det eder kan beskrives som en "mellempakke" med tv2sport, 3+ osv.
Jeg gider ikke betale et eller andet månedligt belød til min kabeludbyder for at se hdtv, da jeg til hverdag er fint tilfreds med mit lille billedrørstv. Det er derfor jeg efterspørger en løsning med en eventuel stueantenne.
Jeg håber der er en løsning ellers løber fadølsregningen lidt op for både mig og vennerne.
Mvh
|
endnu en hifi-flygtning
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:27 |
Jammen der skal jo ikke betales noget for at se Digitalt, man skal bare have en modtager, så er alle kanaler + lidt til i dine pakker Digitale.
|
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 22:26 |
slumbert skrev:
forstærkeren og projektoren er begge med hdmi. Projektor er optoma hd70. |
OK
slumbert skrev:
jeg har indtil nu kun kør analogt fra min udgang i væggen. Det er en del af huslejen men jeg har aldrig bestilt noget fra nogen udbyder. det er vist det eder kan beskrives som en "mellempakke" med tv2sport, 3+ osv. |
Sendes den ikke i et digitalt MUX på kabeltv? Prøv at sprøg din udbyder. Via antenne du kun se DRHD i (nå ja) HD, resten er almindelig opløsning. Klaus
|
 |
slumbert
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 22:33 |
Jeg ikke hvad MUX det er. Betyder det at der bare skal tilsluttes en reciever til udgangen i væggen? Hvis det er tilfældet så er det bedre end jeg turde håbe.
|
endnu en hifi-flygtning
|
 |
KlausDM
Platin medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 22:47 |
slumbert skrev:
Jeg ikke hvad MUX det er. Betyder det at der bare skal tilsluttes en reciever til udgangen i væggen? Hvis det er tilfældet så er det bedre end jeg turde håbe. |
En MUX er en MUltipleX, der bærer flere digitale kanaler på 1 sendefrekvens. Afhængigt af, hvem der er udbyder på jeres kabeltv, er det enten den (de) MUX der i forvejen sendes gennem luften i DVB-T format, som blot smides ud på kabelnettet, eller en DVB-C MUX der samles hos kabeludbyderen. Så vidt jeg husker skal alle kabeltv foreninger udbyde de danske kanaler i et "digitalt spejl", så alle har mulighed for at tage de kanaler, der udbydes frit på DVB-T nettet (luftbårent), digitalt. Altså bør du kunne fange DRHD digitalt på et signal der kommer ud af væggen. TDC/Yousee/Dansk kabeltv sender det som DVB-C. Min morfar har det og det virker fint med det "digitale spejl". Du skal dog vide at DVB-C bokse ikek er nært så udbredte som DVB-T bokse, du nærmest kan få smidt i nakken på enhvert gadehjørne (eller købe en billig Denver 105'er fra nogle af dem der er blevet træt af den).. Klaus
|
 |
slumbert
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 23:03 |
jeg kan ikke lige finde nogen dvb-c bokse som er indenfor mit budget.
Hvad kan anbefales.
|
endnu en hifi-flygtning
|
 |
slumbert
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2010 kl. 23:06 |
lige for at følge op. skal der en særlig antenne til denver 105, eller følger der en med i æsken?
|
endnu en hifi-flygtning
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 02-Juni-2010 kl. 13:23 |
Bor du i lejlighed, højhus, rækkehus, i tæt bebyggelse.? Hvor langt er der til senderen og hvilken.?
|
|
 |