|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 25> |
Forfatter | |
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Hej på tråden. Kan nogen her fjerne min bekymring, før køb af den nye digital Selector ?. Jeg har på mit HD-LCD-TV en DVI indgang. Jeg vil fra denne indgang bruge en DVI/ HDMI adapter til billede overførsel. Men hvad så med den digitale lyd overførsel ??. DVI kan jo kun overføre billedet. På mit TV er der flere bøsninger til digital audio in, men vil der også være en digital lyd udgang på den nye selector ?? Det kunne jeg frygte at der ikke er, når HDMI kan overføre både lyd og billede. Måske er det muligt med et adapter kabel med HDMI i den ene ende, som splitter ud til DVI og S.PDIF coax stik i den anden ende??. Eller er det nemmere end jeg tror.
Redigeret af Peter Pan - 30-April-2006 kl. 21:40 |
|
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Dit TV har ikke en DVI udgang - det er en indgang Jeg ved ikke om den nye Selector har en separat digital lydudgang. Men kan dit TV dekode 5.1 lyd ? For mig lyder det mere som at du skal fortsætte med god gammel analog stereolyd. Jeg tror godt man kan finde et produkt, der kan splitte et HDMI signal op i HDMI/DVI + digital lyd. Men så er det ikke et kabel, men en boks der sikkert koster mindst det samme som den nye Selector. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
Peter Pan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8212 |
![]() |
Hej Lars. Du har ret, selvfølgelig er det en indgang. Lars jeg har fået nyt TV, her bagsiden. Men HDMI indgang har b&o nok ikke klar lige med det samme, men opgraderet bliver det når de er klar. Indtil da vil jeg jo gerne være klar når den lille ny digitale dukker op. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Dette må så være hvad der kan blive brug for?. Ca.2078 dkk. Så bliver det spændende at se hvad Sagem HDTV boxen har af bøsninger. http://www.ramelectronics.net/html/EXT-HDMI-241A.htm |
|
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Ikke helt. Den switcher de 3 signaler, HDMI, coax og toslink samtidig. Men den konverterer ikke HDMI lyden til coax eller toslink, og det var jo det du ledte efter. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
![]() |
Der da spdif out på fronten.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, men kig nærmere på den.
Det er en omskifter. Den kan skifte imellem 2 kilder. Det er ikke en konverter. Du får kun SPDIF ud, hvis du putter SPDIF ind. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
|
![]() |
|
![]() |
Tak for det Lars.
|
|
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8641 |
![]() |
Jeg ville nu nok forvente at en scaler i et TV vil være noget bedre end en evt. scaler i de plastbokse, Sagem leverer ![]() Du kan jo altid tilslutte en god scaler, så derfor er det bedst at Selectoren outputter det signal, den modtager. |
|
![]() |
|
futt ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 30 |
![]() |
hej alle sammen, man får også c more HD kanalen med i et år når man køber den nye selector
![]() |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
![]() |
Har du et link til det ? Eller har du mere info ? Mvh Hans |
|
![]() |
|
Mighty Mouse ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() |
OK, men hvad slags programmer sender den? |
|
/Michael
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 25> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |