recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDTVtest af Panasonic 58DX900
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDTVtest af Panasonic 58DX900

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 21:31
Tænker hvis man køber tv til 30k. Har man så ikke indrettet se pladserne nogenlunde lige for ?

Har set DX900 livei i dag sammen med ultra bluray afspilleren.    Lækre sager
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tænker hvis man køber tv til 30k. Har man så ikke indrettet se pladserne nogenlunde lige for ?

Har set DX900 livei i dag sammen med ultra bluray afspilleren.    Lækre sager

Åh.... man har været i Panasonic Center RødovreLOL

Min afspiller skulle komme i ugens løb siger JimmyTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2016 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tænker hvis man køber tv til 30k. Har man så ikke indrettet se pladserne nogenlunde lige for ?
 
- Nja...jeg tænker, om man køber TV til kr. 30.000 (- eller Kr.5.000, for den sags skyld Tongue ) så er der nok nogen (mange ?) som også samtidig prioriterer hyggelig stue-indretning, og ikke partout ønsker at indrette sin stue som en biograf.
 
- om din, undskyld, men noget fjollede, tankegang skulle følges, så svarer det til at dem som køber B&O TV til kr. "rigtig mange penge", så ville sidde i et fuldstændig mørkelagt (kælder) rum, hvor eneste udsmykning var er par biograf-posters og 20 højtalere spredt ud over hele rummet - og det tror jeg næppe er tilfældet Wink


Redigeret af JesA - 19-April-2016 kl. 22:08
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 05:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tænker hvis man køber tv til 30k. Har man så ikke indrettet se pladserne nogenlunde lige for ?

Har set DX900 livei i dag sammen med ultra bluray afspilleren.    Lækre sager


Åh.... man har været i Panasonic Center RødovreLOL

Min afspiller skulle komme i ugens løb siger JimmyTongue


Ja var lige forbi og snakke lidt med dem.

Og var heldig at HDR updaten lige kommet. Så det fik vi også set på.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 05:56
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tænker hvis man køber tv til 30k. Har man så ikke indrettet se pladserne nogenlunde lige for ?

 
- Nja...jeg tænker, om man køber TV til kr. 30.000 (- eller Kr.5.000, for den sags skyld Tongue ) så er der nok nogen (mange ?) som også samtidig prioriterer hyggelig stue-indretning, og ikke partout ønsker at indrette sin stue som en biograf.
 
- om din, undskyld, men noget fjollede, tankegang skulle følges, så svarer det til at dem som køber B&O TV til kr. "rigtig mange penge", så ville sidde i et fuldstændig mørkelagt (kælder) rum, hvor eneste udsmykning var er par biograf-posters og 20 højtalere spredt ud over hele rummet - og det tror jeg næppe er tilfældet Wink



B&O folket går nok mere op i bo bedre indredtninger end det smarter ved at sidde foran tv.

Men vi tænker heldigvis meget forskelligt.   
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2016 kl. 06:10
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tænker hvis man køber tv til 30k. Har man så ikke indrettet se pladserne nogenlunde lige for ?


For 10 år siden (cirka) smed jeg 20.000 for et (lille) 42" plasma.
Stuen er selvfølgelig indrettet så det er muligt at sidde næsten lige foran. Men stien er også stue, så en af siddepladserne i sofaen er altså over 50 grader fra "midten". Dem der sidder der kan også se fjernsyn.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2016 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Hother_ her i huset ville betragtningsvinklen ikke betyde det store 95% af tiden. Men du må da indrømme,at det sikkert er en væsentlig faktor for mange brugere ? Og derfor bør det understreges, når man har en tråd om en test fra et af de 2-3 sites vi alle respekterer . Jeg udtaler mig ikke mere bedrvidende,end at jeg netop tegnsætter et spørgsmålstegn - fordi jeg ikke helt ved hvad "luminance drop off" betyder. . ?
Og jeg har ikke købt et OLED af præcis samme grunde som dig = jeg har et velfungerende TV og OLED er stadig for dyre .Slog lynet ned e.l ville jeg lige pt nok hælde mod Sonys 8505 som overlevelse - indtil OLED . . . Pana dx900 er uden tvivl tæt på det ypperste markedet kan tilbyde,men jeg er enig m JesA - i det prisleje er man for tæt på OLED alternativerne.

Nu har jeg gjort mig den ulejlighed, at tjekke det nye 58DX900 ud, og det eneste det tv ikke lider af, er snævre betragtningsvinkler. Når kontrast/farver blev udvasket, så var det så langt ude til siden af tv'et, at normal sidde position for tv kigning var overskredet. Med andre ord, der skulle siddes ekstremt langt ud til siden, før problemet opstod. Selv i disse situationer var billedet acceptabelt, men bedste råd, tjek det ud selv.
En opfordring herfra, se det tv irl, det er et fantastisk tv Panasonic har skruet sammen her. Jeg er ikke i tvivl om, hvad mit næste tv bliver.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 06:54
Enig med vinklerne på 58DX900. Ikke anderledes end andre VA paneler.

Og har et 65DX900 på vej hjem i stuen .

Glæder mig til at se det hjemme.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 08:54
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Enig med vinklerne på 58DX900. Ikke anderledes end andre VA paneler.

Og har et 65DX900 på vej hjem i stuen .

Glæder mig til at se det hjemme.
Og stort tillykke med det.Smile

Jamen det er meget svært at overbevise andre om, at tingene ikke er som de har læst sig til, skrevet om uden egne erfaringer - og har haft samme holdninger til i årevisLOL


Redigeret af Hother - 01-Maj-2016 kl. 09:00
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2016 kl. 14:19
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Enig med vinklerne på 58DX900. Ikke anderledes end andre VA paneler.


Tænker umiddelbart det må variere fra VA panel. Jeg havde på et tidspunkt et samsung LED F8005, og der begyndte farverne at vaske ud fra en ca 60 cm fra midten. Syntes det var irriterende da jeg først var begyndt at lægge mærke til det. 

Men dejligt hvis det har gode betragtningsvinkler Smile 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu har jeg gjort mig den ulejlighed, at tjekke det nye 58DX900 ud, og det eneste det tv ikke lider af, er snævre betragtningsvinkler. Når kontrast/farver blev udvasket, så var det så langt ude til siden af tv'et, at normal sidde position for tv kigning var overskredet.

Er du sikker på, at det er DX900 du har set? Confused DX900 har nogle af de smalleste betragtningsvinkler jeg har set på et VA LCD-panel indtil videre. Jeg kigger dog godt nok på 65" 65DX900.

Skærmene bruger VA-paneler fra Innolux. Det er almindelig anerkendt, at det er VA-panelerne med de mest snævre betragtningsvinkler. Samsung har til tider brugt dem i deres skærme. Skulle ikke undre mig at f.eks. F9005 havde Innolux-panel. Den husker jeg også som en model med meget snævre betragtningsvinkler.


Redigeret af Rasmus Larsen - 02-Maj-2016 kl. 14:51
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2016 kl. 16:28
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu har jeg gjort mig den ulejlighed, at tjekke det nye 58DX900 ud, og det eneste det tv ikke lider af, er snævre betragtningsvinkler. Når kontrast/farver blev udvasket, så var det så langt ude til siden af tv'et, at normal sidde position for tv kigning var overskredet.


Er du sikker på, at det er DX900 du har set? Confused DX900 har nogle af de smalleste betragtningsvinkler jeg har set på et VA LCD-panel indtil videre. Jeg kigger dog godt nok på 65" 65DX900.

Skærmene bruger VA-paneler fra Innolux. Det er almindelig anerkendt, at det er VA-panelerne med de mest snævre betragtningsvinkler. Samsung har til tider brugt dem i deres skærme. Skulle ikke undre mig at f.eks. F9005 havde Innolux-panel. Den husker jeg også som en model med meget snævre betragtningsvinkler.


100% sikker på, at det var en 58DX900.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu