recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - headfi ,Amps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketheadfi ,Amps

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1995
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Ret skægt for øvrigt at de kan dele vandede på den måde, 701'eren har masser af fans der synes de er fantastiske og lige så mange der mener de er dødsyge..

Som du selv nævner er jeg også ret sikker på at det handler om lydsignaturen og folks temperament i forhold til denne.

Min personlige teori er at det er den ufarvede analytiske neutralitet i lyden der deler vandene. Det er jo ikke alle der ønsker en streng analytisk neutralitet med sigtbarhed og transparens som en anden luft-renset frostklar vinterdag. Mens vi er nogle der finder det forfriskende, er der andre der finder det dødsygt, og f.eks. hellere vil hyggeslumre lidt under tæppet foran kaminen. Nogle ønsker f.eks. mere varme over neutraliteten, andre ønsker at bassen er mere fremhævet over det neutrale osv osv. alt efter hvad der nu er folks individuelle temperamenter.

Og jeg mener for min part at det altid må være ens personlige temperament man køber udstyr efter.

Men kan man som jeg lide at lyden er åben detaljeret, transparent, ufarvet, neutral, kontrolleret, analytisk og rummelig, så er det kun Sennheiser HD 800 man kan få der overall er en bedre og mere interessant høretelefon hvis det nævnte altså er præferencerne angående lyden. Så er man til den slags lyd, og vil man ikke betale 8-9000 for et par Sennheizer HD 800, så er det en no-brainer, særligt hvis man efterhånden kan få 701'erne til omkring små 1600 kr. i Tyskland.

Det er netop den velopløste neutrale og analytiske lydsignatur der typisk gør dem elskede iblandt f.eks studio og lydteknikere, mens andre finder at det nøjagtigt er det samme der gør dem direkte kedelige og f.eks hellere vil høre deres rock med f.eks. Grados topmodeler der mere er orienterede imod at formidle mere musikalsk varme, nærvær og fylde. Og er man mere til den slags lydsignatur, ja så er både Sennheiser HD800 og AKG 701'ernes analytiske lyd jo "kedelige" til sammenligning. Hvad man fortrækker vil altid være en helt idiosynkratisk og personlig temperaments sag.

__

ps. Enhver køber skal huske at der er ekstrem stor break-in periode på 701'erne. De skal spille adskillelige hundrede timer før de virkelig åbner op, og naturligvis kræver de også derefter en dedikeret høretelefonforstærker for at udnyttes ordentlig.

Redigeret af TBC1 - 30-Marts-2011 kl. 13:18
Til top
hks777 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: sønderborg
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 13:47
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Ret skægt for øvrigt at de kan dele vandede på den måde, 701'eren har masser af fans der synes de er fantastiske og lige så mange der mener de er dødsyge..

Som du selv nævner er jeg også ret sikker på at det handler om lydsignaturen og folks temperament i forhold til denne.

Min personlige teori er at det er den ufarvede analytiske neutralitet i lyden der deler vandene. Det er jo ikke alle der ønsker en streng analytisk neutralitet med sigtbarhed og transparens som en anden luft-renset frostklar vinterdag. Mens vi er nogle der finder det forfriskende, er der andre der finder det dødsygt, og f.eks. hellere vil hyggeslumre lidt under tæppet foran kaminen. Nogle ønsker f.eks. mere varme over neutraliteten, andre ønsker at bassen er mere fremhævet over det neutrale osv osv. alt efter hvad der nu er folks individuelle temperamenter.

Og jeg mener for min part at det altid må være ens personlige temperament man køber udstyr efter.

Men kan man som jeg lide at lyden er åben detaljeret, transparent, ufarvet, neutral, kontrolleret, analytisk og rummelig, så er det kun Sennheiser HD 800 man kan få der overall er en bedre og mere interessant høretelefon hvis det nævnte altså er præferencerne angående lyden. Så er man til den slags lyd, og vil man ikke betale 8-9000 for et par Sennheizer HD 800, så er det en no-brainer, særligt hvis man efterhånden kan få 701'erne til omkring små 1600 kr. i Tyskland.

Det er netop den velopløste neutrale og analytiske lydsignatur der typisk gør dem elskede iblandt f.eks studio og lydteknikere, mens andre finder at det nøjagtigt er det samme der gør dem direkte kedelige og f.eks hellere vil høre deres rock med f.eks. Grados topmodeler der mere er orienterede imod at formidle mere musikalsk varme, nærvær og fylde. Og er man mere til den slags lydsignatur, ja så er både Sennheiser HD800 og AKG 701'ernes analytiske lyd jo "kedelige" til sammenligning. Hvad man fortrækker vil altid være en helt idiosynkratisk og personlig temperaments sag.

__

ps. Enhver køber skal huske at der er ekstrem stor break-in periode på 701'erne. De skal spille adskillelige hundrede timer før de virkelig åbner op, og naturligvis kræver de også derefter en dedikeret høretelefonforstærker for at udnyttes ordentlig.

ok tak
det er faktisk en ret god forklaring du kommer medSmile
jeg ved ikke om jeg er til den ene eller anden lyd
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2402
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 16:41

Helt enig. Nogle foretrækker McDonalds, andre er til Burgerking, andre igen synes begge dele smager som at pisse i modvind og vil hellere have en gang Chili Kong Arne.. Wink

Jeg synes ikke jeg er enig i at 701'erne er neutrale. Jeg hører en del ol' school funk og jeg ved bare at fx. Herbie Hancock ikke har mixet en plade med så kalorielet en bas som 701'erne leverer. Jeg hørte et par Magnepan elektrostater på et tidspunkt og det var samme problem, instrumenterne stod klart definerede foran mig, mellemtone og diskant var forrygende og bassisten og trommerne havde de glemt ude i varevognen - man kunne høre der var noget rytme et sted, men den var slet ikke nærværende eller havde nogen form for punch. Jeg er ikke bass head eller noget, men uden en rytmesektion kan jeg ikke kalde 701'erne neutrale.

Redigeret af strandvasker - 30-Marts-2011 kl. 16:42
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 17:56

Jeg synes ikke jeg er enig i at 701'erne er neutrale. Jeg hører en del ol' school funk og jeg ved bare at fx. Herbie Hancock ikke har mixet en plade med så kalorielet en bas som 701'erne leverer. Jeg hørte et par Magnepan elektrostater på et tidspunkt og det var samme problem, instrumenterne stod klart definerede foran mig, mellemtone og diskant var forrygende og bassisten og trommerne havde de glemt ude i varevognen - man kunne høre der var noget rytme et sted, men den var slet ikke nærværende eller havde nogen form for punch. Jeg er ikke bass head eller noget, men uden en rytmesektion kan jeg ikke kalde 701'erne neutrale.
-

Reviewerne er ellers generelt enige om at den neutrale og anlytiske tilgang netop hører til iblandt 701'ernes styrker, hvilket svarer helt til min min egen oplevelse.

Jeg hører faktisk selv primært rytmisk musik med mine 701'ere (House, Drum'n bass, Dance, Acid Jazz, Chill, Lounge, Ambient mv.), og min oplevelse er at de spiller endog meget dyb OG ikke mindst kontrolleret bass, NÅR der altså ER dyb bass i indspilningen, ellers spiller de naturligvis kun det der er. De betoner ikke bass der ikke er i indspilningen som mange andre hovedtelefoner kan finde på, og som sådan ofte har en lyd der måske mere kan minde om den bass man kender fra et par gulvhøjttalere i et rum hvor der jo altid vil være en eller anden form for resonans til at forstærke et større eller mindre spectrum af bassfrekvensen, hvilket når det går godt kan bibringende en fornemmelse af en mere kraftfuld bass impact end det strengt neutrale, som man mere ville være i retning af i et fuldt ud lydkontrolleret rum plastret til med basstraps over det hele. Hvis det er betoning af rytmesektion og punch man er ude efter skal man holde sig fra 701'erne, for det har du netop intet af med 701 på grund af deres strengt analytiske neutralitet. Men 701'erne spiller dyb og kontrolleret bas, når der ER dyb bas, mens de formidler trommer der er skarpe som en syl, som værende skarpe som en syl osv.. Min påstand er at du ved hvordan du fortrækker og er vant til at høre Herbie Hancock som du sikkert har hørt på mange højttalere, hvorfor du naturligvis også forventer (og til lige fortrækker) at høre det sådan, i stedet for at få det analyseret. 

Et eksempel på et nummer der både har en tromme som en syl og en dyb men ekstremt kontrolleret bass på samme tid (nogle minutter inde i nummeret) er f.eks "akufen - skidoos". 701'erne formidler det ekstremt stramt og kontrolleret, både den skarpe og den dybe bass, mens man sagtens kan finde hovedtelefoner der "hopper" mere på hovedet og giver en kraftigere og mere nærværende bass impact end det strengt neutrale i forhold til indspilningen. Og med risiko for at gentage mig selv, man orienterer sig naturligvis efter hvilke præferencer det nu er man selv fortrækker i formidlingen af sin musik.

Bassen er naturlivis noget af det sidste der formidles med dybde, bredde og præcision, hvis man ikke har sufficient forstærkning til hovedtelefonerne. (stort set uanset hvilken model det så er man har)

Redigeret af TBC1 - 30-Marts-2011 kl. 18:30
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 19:47

Min påstand er at du ved hvordan du fortrækker og er vant til at høre Herbie Hancock som du sikkert har hørt på mange højttalere, hvorfor du naturligvis også forventer (og til lige fortrækker) at høre det sådan, i stedet for at få det analyseret.

Jeg skal ikke udelukke at du har ret, men jeg har lyttet til Herbie (og anden funk) i 30 år efterhånden på et hav af forskellige systemer. Jeg har hørt ham på cd, på vinyl, på kassettebånd i en walkman i 80'erne, på spolebånd, på mit teenageværelse, i 3-4 forskellige lejligheder, hos min kammerat i hans slyngelstue, hos min kammerat i hans lyddæmpede studie og på et væld af forskellige højttalere, både hifi højttalere og studie monitors. Min kammerat har jeg kendt siden folkeskolen, vi er begge over 40 nu, han lever af at være musiker og har haft et væld af udstyr gennem tiderne, plus han går meget op i at få akustikken i rummet god. Han har ligeledes boet forskellige steder med forskellig akustik. Det skulle undre mig enormt hvis alle de forskellige opsætninger har spillet Herbie forkert og det først er med K701 jeg for alvor hører hvordan det virkelig er indspillet og bør lyde.

Jeg ved godt at jeg favoriserer en bas og stortromme med lidt punch, jeg skal ikke ud i at kalde mit nuværende stuesetup for neutralt, det tilstræber jeg ikke, men 701 har den tyndeste fremstilling af bas jeg har hørt, måske næst efter de der Magneplan'er, der er bare nul punch og så fesent tror jeg ikke på det er indspillet - det matcher simpelthen ikke de systemer jeg ellers har hørt musikken på.

Vi kan dog blive enige om at lyttebøffer handler om personlige preferencer, om de så skal kaldes neutrale eller ej. Jeg tillader mig for øvrigt at tvivle på der findes ren mange funk-fans med 701'ere derude, de slår mig mere som et par bøffer man hører Diana Krall og tilsvarende vokalistmusik på.
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af jøsse jøsse skrev:

Der kan jeg desværre ikke være til nogen hjælp.
Jeg er mere intresseret i Sennheiser HD 650/HD 800,og hvilke amps de  spiller bedst med.
Nogle der kan være til hjælp?

Der er vel Lehmann Black Cube Linear, som de er "voicet" på.

Hvis det skal være rigtig sjovt og dyrt:

Red Wine Audio Isabellina HPA (19 k). Forhandles i DK.
Woo Audio WA22 (12 k med std. rør). Kan kun købes hos producent.
Woo Audio WA5 (min. 18 k uden opgraderinger og gode rør). Kan kun købes hos producent.
E.A.R. HP4 (omkring fire gange så dyr som HD800 - 30.350 kr.). Exoticaudio= ABaudio, Amforamusik eller andre.
Beta 22 (selvbyg eller få den bygget, pris?)

og der er sikkert flere. Erfaringer finder du ikke mange af i DK. RWA og WA22 kan dog høres ved meets sammen med en række andre amps.

HD800 kan naturligvis drives af mindre, men hvorfor nøjes Tongue. Min erfaring er generelt, at HD800 har godt af rør for at dæmpe deres til tider lidt hidsige (andre ville sige korrekte) mellemtone.

Så kan diskussionen, om hvorvidt det er fornuftigt at bruge tusindsvis af kroner for at kurere dette, begynde. 

Der er ligeledes skrevet tusindvis af sider på headfi.org.

Redigeret af rasmusvn - 30-Marts-2011 kl. 20:15
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 20:22
En head-fi sektion kunne virkeligt være rart på dette site. Det er et område, hvor folk ofte ikke gider at bruge mange penge på. Det er en skam, da man kan få en fantastisk musik oplevelse, hvis man har noget godt grej. Det er også billigere end at opdaterer stue setupet. Man får selvfølgelig ikke den samme fysiske fornemmelse af bassen, men man slipper derimod for akustik problemer.

Jeg har et sæt HD800 som kører på en Red Wine Isabellina HPA LFP-V Edition amp/dac combo. Det er en dyr løsning, men jeg har ikke fortrudt. Har faktisk ikke hørt om en eneste, der ikke har kunne lide denne combo. Med HD800 er der stor forskel på den endelige lyd, alt efter hvilken amp man bruger. Woo Audio er også et populært valg til HD800. De skal dog købes i USA :(

Kunne godt tænke mig en i fremtiden.

Jeg har iøvrigt også et par HD650, de er dog lidt for mørke i lyden til min smag. Men nogen kan lide det sådan

Edit: Rasmusvn rammer lige i øjet. Havde jeg bare set hans besked inden jeg gav mig i kast, med bare at gentage :P

Redigeret af Speednut - 30-Marts-2011 kl. 20:27
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 23:16

Vi kan dog blive enige om at lyttebøffer handler om personlige preferencer, om de så skal kaldes neutrale eller ej. Jeg tillader mig for øvrigt at tvivle på der findes ren mange funk-fans med 701'ere derude, de slår mig mere som et par bøffer man hører Diana Krall og tilsvarende vokalistmusik på.

Det tror jeg du har ret i. Jeg må med lidt skam indrømme at jeg faktisk har "the very best og Diana Krall" stående, nok mest af den grund at det er en teknisk fed indspilning, og den tillige passer fint når man har borgerdyr på besøg til spisning. Embarrassed

Jeg ville personligt heller ikke anbefale 701'erne til folk der primært hører genrer som funk, rock og heavy. Det er imho ikke musikgenrer der skriger på en pæn og velfriseret analytisk lydgengivelse. Det kan det blive både flat, kedeligt og direkte grimt af. Den slags musik skriger imho på en mere "saftigt" gengivelse, lidt lige som jeg heller ikke syntes det gør noget at slå subwooferen til når jeg hører Drum'n bass på stueanlæget, selv om det er et par B&W 803D der almindeligvis spiller stuen op uden subwoofer assistance. Men musikgenren (drum'n bass) passer bare til at gøre det, selv om det så måske ikke lige passer naboerne Wink

Til gengæld kan jeg som sagt varmt anbefale 701'erne som det prisintelligente alternativ til sprød, luftigt og detaljeret indspillet vokal og jazz musik, samt langt det meste studio producerede musik, inkl rytmiske genrer som House, Dance, RnB, Acid Jazz, Chill, Lounge, Ambient mv hvor de virkelig formår at formidle opløsningen, rummet og detaljerne meget åbent, præcist og analytisk, såfremt det altså er ens lyst og præferencer.

Skal man ud og nyinvestere, og er prisen ikke en issue der er i spil, ville jeg dog i stedet pege på et par Sennheiser HD800 som instrumentet der imødekommer folk med lyster og præferencer tilsvarende mine.

Redigeret af TBC1 - 30-Marts-2011 kl. 23:24
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 23:40

Uden at jeg vil udtale mig om den enkelte hovedtelefon, så synes jeg der er en generel, ret tankevækkende tendens til at alt hvad der reelt er lystklingende, det omtales som "simpelthen FOR neutralt". Gu er det ej, der er ikke noget der er for neutralt - hvis det er for ferskt, for lyst, for tyndt - så er det nok fordi det ikke er neutralt. Hvem er det der har vedtaget at "neutralt" er lig med tynd, lys lyd? Jeg ser det gang på gang, at de to ting sidestilles. Det er nu engang sådan, at hvis du laver en frekvensgang der er til den tynde side, så får du en oplevelse af at det er nemmere at høre detaljer, taleforståelse bliver nemmere osv. Men dét er ikke det samme som at det er neutralt. En studiemonitor (højttaler) er heller ikke nødvendigvis neutral, den er lavet til at afsløre fejl i produktionen. Det gør man ikke nødvendigvis ved at gengive neutralt. Det kræver "bare" at lydteknikeren kender sit udstyr.

Bare lige et generelt indspark. Jeg synes meget af dét udstyr der får prædikatet "for neutralt", ganske enkelt ikke ER neutralt, og det er dérfor nogle opfatter det som FOR neutralt.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

En studiemonitor (højttaler) er heller ikke nødvendigvis neutral, den er lavet til at afsløre fejl i produktionen. Det gør man ikke nødvendigvis ved at gengive neutralt. Det kræver "bare" at lydteknikeren kender sit udstyr.

Naturligvis hjælper det teknikeren på vej at der er tale om udstyr af en hvis kvalitet, jo bedre nuance og detaljegrad mv. der formidles, jo nemmere er det for ham at spotte fejlene. Men du har ret i dit perspektiv. Derfor syntes jeg personligt også at udtrykket "analytisk" er mere velegnet, beskrivende og 'korrekt', hvorfor jeg også helst bruger det.

Naturligvis kan man tale om større eller mindre liniaritet i frekvensgengivelsen, men det jo så i sig selv ingen garanti for hverken god detaljering eller nogen videre "analytisk" formidling af musikken.

Redigeret af TBC1 - 31-Marts-2011 kl. 00:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2011 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Speednut Speednut skrev:

En head-fi sektion kunne virkeligt være rart på dette site. Det er et område, hvor folk ofte ikke gider at bruge mange penge på. Det er en skam, da man kan få en fantastisk musik oplevelse, hvis man har noget godt grej. Det er også billigere end at opdaterer stue setupet. Man får selvfølgelig ikke den samme fysiske fornemmelse af bassen, men man slipper derimod for akustik problemer.

Head-fi er noget der kommer snigende når først man bliver opmærksom på det.

Jeg har haft samme anlæg i en bunke år og var efterhånden holdt næsten op med at bruge det til fordel for lidt middelmådig youtubelyd ved computeren. Så en dag fik jeg tilbud om et par gulvhøjttalere jeg længe havde drømt om og da de var kommet indenfor døren måtte jeg også lige stramme op med en ny forstærker og min gamle cdafspiller der havde svært ved at læse pladerne blev skiftet til noget sonos og så måtte der også lige en ny dac til og så og så og til sidst havde jeg skiftet hele molevitten ud og genfundet min glæde ved at høre musik på ordentligt udstyr..

Jeg blev så tændt på at høre musik at jeg også lige måtte have nogle hovedtelefoner til de sene aftentimer hvor jeg ikke ville forstyrre naboerne. Det blev så til et setup med dac/head-amp her ved computeren og et par 701'ere jeg havde hørt en masse godt om. De faldt som nævnt aldrig rigtigt i min smag, men jeg kunne da høre musik om aftenen og det var jo mit stueanlæg der var det vigtige, mit computersetup var nærmest bare en eftertanke..

Jeg kan godt lide at læse og høre musik i sengen inden jeg falder i søvn, men det var lidt bøvlet med 701'erne og en lang ledning over til computeren, så jeg begyndte at tænke tanken om en bærbar afspiller jeg kunne snuppe med under dynen. Det endte med en Sansa Fuze.

Lidt efter blev jeg irriteret over at ligge med 701'erne på, de er for store til det trick, så jeg røg på et par Yuin earbuds der passede bedre til at ligge og læse. De lød så meget bedre end 701'erne at de overtog jobbet ved computeren også.

En dag sløjfede jeg lyden fra Fuze'n gennem den dac/head-amp jeg bruger til computersetuppet og det gav langt bedre styr på lyden, så nu har jeg også en transportabel forstærker i lommeformat til min Fuze.

I mellemtiden har jeg så købt et par Beyer DT770pro og nu er de så fast inventar på mit transportable setup, faktisk kan jeg finde på at bruge det setup i stedet for anlægget i stuen, selv om stueanlægget stadig spiller for fedt - det er bare fedt på en anden måde.

Med et fedt stuesetup og et fedt transportabelt setup brugte jeg næsten ikke mit computer setup længere, men det var så indtil her for nylig hvor jeg faldt over et par jbl studie monitors med 25-30 år på bagen, nu er de skruet på væggen her ved computeren så den igen kan være med og både give stueanlægget og det transportable fornuftig konkurrence..

Det jeg egentlig ville sige er, at head-fi er temmeligt vanedannende når først man kommer igang, og behøver slet ikke være blot en nødløsning når ungerne skal sove, det kan sagtens kæmpe sig vej til at være et primært setup.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 00:10

Det jeg egentlig ville sige er, at head-fi er temmeligt vanedannende når først man kommer igang, og behøver slet ikke være blot en nødløsning når ungerne skal sove, det kan sagtens kæmpe sig vej til at være et primært setup.

Så rørende enig. Og tænk på alle de penge man så kunne have sparet, hvis man havde vidst det fra start! Unhappy

Man får langt lang langt ...LANGT... mere lyd for pengene med head-fi, også selv om man så går efter head-fi udstyr i den lidt "dyrere" ende.

F.eks koster et par Sennheiser HD 800 (cream og the crop til mine præferencer) jo "kun" omkring 8500 kr, mens mine stuehøjttalere samlet koster ca. 200.000 kr. fra ny for dem alle sammen (5.1 installation) ...Der til kommer så forstærker og de separate effektforstærkerne til at drive [i hvert fald front] højttalerne. ....Der er RIGTIGT mange penge at spare ved at gå efter Head-fi løsningen. Jeg er ikke i tvivl om at 12-20.000 kr velvalgt Head-fi gear vil kunne lyde lige så godt, ja ofte bedre end selv en halv million stueudstyr, selv om begge dele så er fedt på hver sin måde.
...Og man er med head-fi jo også fri for at rummet og akustikken er en potentiel hæmsko eller udfordring.

Redigeret af TBC1 - 31-Marts-2011 kl. 00:22
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu