recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - headfi ,Amps
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketheadfi ,Amps

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Naturligvis hjælper det teknikeren på vej at der er tale om udstyr af en hvis kvalitet, jo bedre nuance og detaljegrad mv. der formidles, jo nemmere er det for ham at spotte fejlene. Men du har ret i dit perspektiv. Derfor syntes jeg personligt også at udtrykket "analytisk" er mere velegnet, beskrivende og 'korrekt', hvorfor jeg også helst bruger det.

Naturligvis kan man tale om større eller mindre liniaritet i frekvensgengivelsen, men det jo så i sig selv ingen garanti for hverken god detaljering eller nogen videre "analytisk" formidling af musikken.

Præcis. Lyden kan godt være analytisk, uden at være neutral - og omvendt.

Jeg har det lidt sådan, at hvis en lydgengiver (hvadenten det er højttalere eller hovedtelefoner) har et gennemgående lydmæssigt "fingeraftryk" på alle typer musik, så er denne lydgengiver ikke neutral. En neutral lydgengiver lader lys musik være lyst, mørk musik være mørkt, aggressive indspilninger være aggressive, tilbagelænede indspilninger være tilbagelænede, bløde indspilninger er bløde, osv osv. Nøjagtigt ligesom at jeg prædiker korrekt billede - det korrekte billede ser ikke ud på en bestemt måde, det korrekte billede tillader dig at se indholdet i materialet. Det er lidt sværere inden for lyd, at definere hvor dét punkt ligger, hvor højttaleren hverken tilfører eller fratager noget, og det kan diskuteres om der overhovedet findes ét punkt hvor dette sker med alle plader (musik-indspilninger varierer væsentligt mere end billed-produktioner).
Til top
Toebs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2007
Sted: Denmark
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 10:28
Jeg har bestil en E-MU 204 og et par AKG701 i sidste uge, så nu går jeg bare og glæder mig til det ankommer. Jeg har aldrig haft head-fi før, så det bliver spændene Smile.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Februar-2009
Point: 1995
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Jeg har bestil en E-MU 204 og et par AKG701 i sidste uge, så nu går jeg bare og glæder mig til det ankommer. Jeg har aldrig haft head-fi før, så det bliver spændene Smile.

Til lykke. Jeg er selv blevet positivt overrasket over head-fi, og bruger i dag omkring 90% af den tid jeg hører musik på at høre det på denne måde

Jeg kender ikke E-MU'en, men et godt råd angående AKG701 er at lade dem ligge/stå og aktivt spille musik nogle uger på bordet, selv mens du ikke bruger dem. (F.eks mens du er på arbejde eller lign). Alle høretelefoner har break-in periode i større eller mindre grad, typisk en 50-100 timer. Men AKG701 er notorisk kendte for at have en betydelig og lang break-in periode på 2-300 timer før lyden er spillet til og de åbner op, detaljerne kommer frem, og lyden bliver fuldmoden, fyldigere og blødere.

Når de lige kommer op af indpakningen spiller de så stramt og reserveret at det med et visuelt billede ville minde om en syg Amy Winehouse lagt i lænker, sammenlignet med en Shakira eller Beyonce i silkeundertøj efter break in perioden. (apropos fuldmoden, fyldig og blød Big smile)
Til top
Speednut Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2008
Sted: Skive, Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Tilykke med købet

Der er nu ikke noget, der slår følelsen af nyt grej Big smile

Jeg har lige fået et par rør hjem til min Red Wine. Da mit stock JJ rør gav op, skulle jeg hurtigt finde en afløser, da jeg ikke kan undvære min musik gennem bøffer. Jeg skiftede i første omgang til et Electro-Harmonix rør. Det manglede en del i forhold til JJ, så nu fik jeg endelig købt nye

bestilte 2 Genalex Gold Lion rør fra USA til 90$, som er blevet anbefalet fra folk på Red Wine's forum

http://www.cryoset.com/catalog/product_info.php?products_id=303&osCsid=b490a86285f3456293789b4ffa8fac3c

Glæder mig at høre, hvad de duer til Big smile

Redigeret af Speednut - 31-Marts-2011 kl. 16:12
Surround: Pioneer KRP-600M, Pioneer LX60, Pioneer BDP-LX71, Velodyne SPL 1200 Ultra, Focal Chorus surround.

Head-Fi: Sennheiser HD800, Red Wine Isabellina HPA LFP-V DAC/headamp
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu