recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hedberg’s Hjemmebiograf *MED BILLEDER*
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHedberg’s Hjemmebiograf *MED BILLEDER*

Besvar Besvar Side  <1 21222324>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Den ser sku fed ud den Boxee Box... men kan den ikke engang spil ISO filerShocked

Jow, det kan den godt. Men husk at der kan være meget forskelligt indhold i en ISO fil. I dette tilfælde kan den ihvertfald klare DVD'er i ISO filer og Blu-ray i ISO filer (dog ikke med DRM og for Blu-ray heller ikke menuer). 

En lidt sjov detalje (som viser dens XBMC rødder) er at den også kan afspille f.eks DVD'er i en ISO fil, som igen er pakket ind i Zip eller Rar arkiver).

Redigeret af hedberg - 03-December-2010 kl. 11:12
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Den ser sku fed ud den Boxee Box... men kan den ikke engang spil ISO filerShocked

Jow, det kan den godt. Men husk at der kan være meget forskelligt indhold i en ISO fil. I dette tilfælde kan den ihvertfald klare DVD'er i ISO filer og Blu-ray i ISO filer (dog ikke med DRM og for Blu-ray heller ikke menuer). 

En lidt sjov detalje (som viser dens XBMC rødder) er at den også kan afspille f.eks DVD'er i en ISO fil, som igen er pakket ind i Zip eller Rar arkiver).

10. Which video formats can Boxee play?
Boxee supports Adobe Flash 10.1, FLV/On2 VP6 (FLV/FV4/M4V), H.264 AVC (TS/AVI/MKV/MOV/M2TS/MP4), VC-1 (TS/AVI/MKV/WMV), MPEG-1 (DAT/MPG/MPEG), MPEG-2 (MPG/MPEG/VOB/TS/TP/ISO/IFO), MPEG-4 (MP4/AVI/MOV), DivX 3/4/5/6 (AVI/MKV), Xvid (AVI/MKV), and WMV9 (WMV/ASF/DVR-MS).

det kan jeg da godt se nuEmbarrassed  Det kunne godt være man skulle se lidt på den der Boxeeeee Box eller et Apple TV med lidt HackSmile

EDIT: Det kan godt være man IKKE skulle se på sådan en Boxee 200 GBPConfused Det er sku mange penge for sådan en boxCry

Redigeret af McNiklas - 03-December-2010 kl. 12:51
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 13:49

det kan jeg da godt se nuEmbarrassed  Det kunne godt være man skulle se lidt på den der Boxeeeee Box eller et Apple TV med lidt HackSmile

Apple TV kan mig bekendt ikke afspille MKV'er med høj bitrate, 1080p MKV'er og/eller Blu-ray ISO'er. Den er helt ude for mit vedkommende.

EDIT: Det kan godt være man IKKE skulle se på sådan en Boxee 200 GBPConfused Det er sku mange penge for sådan en boxCry

Mjoh.. Ofte går man hvad man betaler for. Prisen for en enhed er ikke så væsentlig for mig hvis bare den lever op til hvad den lover. Jeg fokuserer meget mere på om det virker ordenligt - for fornøjelsen ved at spare penge lever sjældent så længe som irritationen ved at have købt for billigt Smile

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 15:13

Kan den afspille HD-lyd fra Blu-ray ISO´er ?

Redigeret af Hans j - 03-December-2010 kl. 15:14
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2010 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg har læst den kan bitstreame HD lydsporene. Jeg mener ikke den kan dekode dem selv, men skal nok forsøge når jeg modtager den. 

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 11:50

Jeg har læst den kan bitstreame HD lydsporene. Jeg mener ikke den kan dekode dem selv, men skal nok forsøge når jeg modtager den. 

For mig er det mest interessant om den bitstream dem Wink.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 10:14

For mig er det mest interessant om den bitstream dem Wink.

Jeg har bitstreamet DTS-HD Master Audio fra en Blu-ray .ISO med Boxee Box uden problemer. 

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2010 kl. 10:18
Her oprettet en anmeldelses tråd af Boxee Box by D-Link hvor generelle spørgsmål om Boxee box nok hører bedst hjemme. 

Redigeret af hedberg - 07-December-2010 kl. 10:18
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 01:34
Har bestilt mig en Blackmagic Design Intensity Shuttle for at kunne grappe video fra HDMI enheder i FullHD. 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 02:03

Har bestilt mig en Blackmagic Design Intensity Shuttle for at kunne grappe video fra HDMI enheder i FullHD.

Har du mange HDMI enheder som ikke bruger HDCP?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 02:15
Har et par stykker, men det er mest for at kunne optage demonstrations og undervisnings videoer. 

Eksempler kunne være en demonstration af en mediaafspiller eller en BIOS, fjernstyrings kort mm eller slet og ret operativ systemer hvor man ikke har mulighed for at optage skærmen med programmer som camtasia, Snagit eller tilsvarende. 

Jeg har da overvejet om man kunne optage f.eks en film eller et TV show ind imellem fra f.eks Yousee, men her ville jeg nok bruge component indgangen i den istedet for - da den jo netop er DRM fri.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2010 kl. 02:53

Jeg har da overvejet om man kunne optage f.eks en film eller et TV show ind imellem fra f.eks Yousee, men her ville jeg nok bruge component indgangen i den istedet for - da den jo netop er DRM fri.

Det kan HDMI også blive.Wink Jeg har dog ikke nogle devices med dette hack endnu, men HDCP strippers med andre metoder (f.eks. "lånte" keys) er ikke helt ukendt..
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 21222324>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu