|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Maxven ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 10-Februar-2009 kl. 22:35 |
|
Er FloppyDTV den eneste stabile løsning, i det mindste når det gælder tunere til satellit-TV? Jeg har læst en del indlæg her i forumet samt guides til at bygge en htpc. Når det gælder satellit-tv, har jeg ikke set opsætninger, der bruger andet end FloppyDTV.
Jeg har startet en tråd, som endnu er ubesvaret, angående min forestilling om hardware til en htpc. Grunden til at jeg ikke har taget springet til at købe endnu, er den høje pris på tunere. To FloppyDTV-S2 tunere vil udgøre over 1/3 af de samlede hardwareudgifter. En selvstændig dual-HD receiver kan næsten købes til samme pris som to FloppyDTV kort. Der er mange aktører på markedet. Er FloppyDTV virkelig det eneste, man kan stole på? Mvh. Maxven |
||
![]() |
||
Everex ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Jeg kan ikke svare endegyldigt på dit spørgsmål, men blot bidrage med mine beskedne erfaringer, som er - floppy rocks, every thing else sucks! – desværre! Jeg købte to Terratec Cinergy C/CI kort i ren og skær protest over at alle sagde at jeg skulle købe FloppyDTV – så meget større var nederlaget da jeg efter endeløse forsøg på at få Terratec kortene til at virke med VMC, måtte bide i bordkanten og købe to Floppy kort i stedet. Jeg ved ikke hvad præcist det er, og/eller hvorfor det der bøvlede system med at benytte FireWire bare virker, men virker det gør det – de skifter kanaler hurtigere, de cracher aldrig og de er nemme at installere – pisse irriterende, men desværre et uomtvisteligt faktum! Så spar dine penge og køb Floppy med det samme – du ender med at gøre det før eller siden alligevel! |
||
![]() |
||
Henrikmh ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 63 |
![]() |
|
Ja samme her fra. Jeg har købt et TechnoTrend C-1501, og det virker udemærket i programemr som DVBViewer. Technotrend laver endda "DVB-T emulator" software, så kortet skulle virke i Windows Media Center, men det spiller bare langt fra optimalt. Jeg har endnu ikke fået krypterede kanaler til at virke i WMC.
Så jeg ville også hoppe på Floppy kortene. Jeg har så baer droppet at have tunere i media centeret, og "nøjes" med Sony'ets indbyggede DVB-C tuner :) |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Linux?? Hvis du bare så meget som tænker Linux og HTPC sammen, så er der dømt beskæftigelsesterapi i mange måneder fremover. Hvis det lykkes, så bliver du en helt, og du kan sandsynligvis leve af det fremover |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
cloudy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 359 |
![]() |
|
Ja, Linux er nørdet, men det rykker stabilt frem...og kan mere og mere, nu er der Floppy/FireDTV drivere til linux http://firedtv.bbackx.com/
og her http://firesat.kurelid.se/ Redigeret af cloudy - 11-Februar-2009 kl. 14:18 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
De har eksisteret mindst et års tid....akildeshælden er CI og cam... Redigeret af Patriarken - 11-Februar-2009 kl. 14:38 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10612 |
![]() |
|
Nej, for mig som ikke har plads i kabinettet hedder løsningen FireDTV Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Maxven ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
|
I den opsætning, jeg har i tankerne er der kun tre ledige PCI slots. Den ene regner jeg med, skal gå til et Wifi-kort. To FloppyDTV, så er det slut med ledige slots, og jeg vil også gerne have plads til et DVB-T kort. Det ville være rart, hvis FloppyDTV kunne fås som dualtuner. Maxven |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Du kunne overveje FireDTV som er eksternt. Kræver at du har FireWire på din HTPC
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad med LinuxMCE? Det er en Linux distro, der baserer sig på MythTV. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er selvfølgelig en mulighed, omend jeg ville foretrække at have det hele samlet i kabinettet. Men det er nok svært at få alt, man gerne vil have. |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
FloppyDTV behøver jo ikke en PCI port.....Den kan side i portene ja, men den bruger dem ikke....Der findes jo floppyslot adapter(Jeg har selv to af de gamle floppydtv fra den gang hvor de kun blev solgt til floppyslots...)
|
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |