recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hegel H90 til B&W CM10 S2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hegel H90 til B&W CM10 S2?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hegel H90 til B&W CM10 S2?
    Sendt: 17-Maj-2020 kl. 12:38
Hejsa

Først mit nuværende setup:
B&W CM10 S2 fronter, CMC2 S2 center, CCM663SR bag, Xtz 12.16 sub
Yamaha RX-V1067 surround receiver
Emotiva xpa-5 gen 1 effekt

Jeg har længe gået og leget med tanken om at skifte effekten ud med en stereoforstærker med home theater input. Jeg er godt tilfreds med lyden til film, men til musik føler jeg at mine
fronter burde kunne levere mere.
Jeg har kigget på flere forskellige det sidste stykke tid, Hegel, Rotel, Rega og her på det sidste Lyngdorf tdai-2170, da jeg hører meget godt om dens rumkorrektion.
Budgettet spiller en stor rolle, og jeg køber helst brugt, da det giver en del mere for pengene. Men nu ser jeg så at Hifiklubben har tilbud på Hegel H90, så den er nede i 7k... Da de har 60
dages returret, så har jeg planer om at bestille den hjem så jeg kan prøve den, men den er først forventet på lager senere på måneden.

I den lokale Klub har de den ikke på lager, så der kan den ikke lige umiddelbart høres, men sælgeren mente at jeg skal op i en Hegel H190 før det giver mening. Og den vil da sikkert også
være bedre end H90'eren, men der er også bare lige langt op fra 7k til 23k...

Og så var det jeg tænkte om der er nogen herinde der har erfaring med kombinatinen Hegel H90/B&W CM10 S2? Vil den "være nok"? Forstået på den måde at den vil kunne trække mine
fronter uden de store problemer, eller er der bare ikke nok watt?

Mvh.
Michael
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 16:13
Køb min Creek Evolution 100A. Den har flere kræfter.

Redigeret af Naiera - 17-Maj-2020 kl. 18:57
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2020 kl. 20:42
Lækker Hegel-forstærker... Tag den hjem på prøve :-)

Redigeret af dr_schlemer - 17-Maj-2020 kl. 20:44
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 09:31
Kig evt om du kan finde en Hegel Röst du kan være heldig at finde nogen omkring den pris som demo eller ret ny kigge selv på H90 eller Röst og valgte Rösten fordi den har noget mere effekt og H120 var desværre for dyr for min pengepung
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Køb min Creek Evolution 100A. Den har flere kræfter.

Tak for tilbud, den kigger jeg lige lidt nærmere på...
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

Lækker Hegel-forstærker... Tag den hjem på prøve :-)

Lyder godt! Har bestilt en, de regner bare først med at den kommer på deres hovedlager d. 25/5, så der går lige lidt inden jeg har den hjemme. Og hvis jeg ikke bryder mig om den af den ene eller anden grund, så er der jo 60 dages returret Wink
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Kig evt om du kan finde en Hegel Röst du kan være heldig at finde nogen omkring den pris som demo eller ret ny kigge selv på H90 eller Röst og valgte Rösten fordi den har noget mere effekt og H120 var desværre for dyr for min pengepung

Tak for tippet. Jeg har også kigget på Rösten for noget tid siden, men afskrev den af en eller anden årsag som jeg ikke kan huske Wacko

Hvad synes du om det?
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:28
Jeg er rigtig glad for min Röst, dog synes jeg deres finish i malingen ikke er helt i skabet , ved dog ikke om jeg stiller for store krav , skal siges jeg kun har haft de hvide så ved ikke om det gælder begge farver.

Er rigtig glad for min Røst min Kef har aldrig lydt så godt som efter jeg fik koblet den på og min Onkyo 818 er på ingen måder en svag forstærker
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Jeg er rigtig glad for min Röst, dog synes jeg deres finish i malingen ikke er helt i skabet , ved dog ikke om jeg stiller for store krav , skal siges jeg kun har haft de hvide så ved ikke om det gælder begge farver.

Er rigtig glad for min Røst min Kef har aldrig lydt så godt som efter jeg fik koblet den på og min Onkyo 818 er på ingen måder en svag forstærker

Prøvede du også H90'eren? Kan du sige noget om den også?
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:36
Nej kigge mest på specs og anmelderes og der så ikke ud til at være sket meget ud over DAC i H90 i forhold til Röst og der vurdere jeg jeg vandt mere ved effekten i röst.
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Nej kigge mest på specs og anmelderes og der så ikke ud til at være sket meget ud over DAC i H90 i forhold til Röst og der vurdere jeg jeg vandt mere ved effekten i röst.
Ok. Jeg takker i hvert fald for din input, og vil bestemt også have Röst med i tankerne Smile

Som sagt, så har jeg bestilt en H90, og så må vi jo se hvad jeg synes om den. Jeg tænker ikke at der er den store risiko når den kan sendes retur efter inden for 60 dage...
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2020 kl. 17:29
Jeg stod i samme situation som dig, jeg endte med at købe en Marantz PM8005 et valg jeg er rigtig glad for. Den bruges sammen med en MArantz SR7011. Har du overvejet at kigge på DBA.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu