recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hejmmenetværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hejmmenetværk

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 06:53
Det har så åbenlyse fordele at have sammen ssid og kryptering at jeg ikke kan se hvorfor man skal lade være? Men du må meget gerne oplyse mig :-)

BS
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 13:42
Synes bare at have hørt om nogen der har haft problmer med at nogle "devices" ikke ville skifte til det stærkeste signal (går gennem huset) hvis de hed det samme.

Men det skal man jo bare eksperimentere med. Selv har jeg bare sørget for at router/AP står centralt i huset, så jeg dækker 200kvm parcelhus med et AP.
Til top
brandmand10 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Februar-2011
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brandmand10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 14:36
Hehe, nu virker det - næstenTongue.
Jeg kan nu se alle pc'er på netværket og også min onkyo, dog har jeg ikke fået det til at funke sådan at alle pc'er kan printe via netværk. 
Routeren har en usb indgang hvor jeg kan sætte printeren i men den vises ikke på netværketCry.
Skal printeren installeres på routeren, somehow???

Onkyo TX-NR609
Onkyo BD-SP309
Jamo SUB-200
Jamo A3CEN
6 x Jamo A 305 Satellit
Philips LCD-TV 32PFL5403H 32"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 14:45
det kommer an på hvordan printeren er installeret og hvilken router det er. Sansynligvis skal du bare ændre ip adressen til printeren (på computeren) til adressen på den router printeren er tilkoblet
BS
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2011 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Synes bare at have hørt om nogen der har haft problmer med at nogle "devices" ikke ville skifte til det stærkeste signal (går gennem huset) hvis de hed det samme.

Men det skal man jo bare eksperimentere med. Selv har jeg bare sørget for at router/AP står centralt i huset, så jeg dækker 200kvm parcelhus med et AP.
Jeg fornemmede at det var på den måde. Selv hælder jeg mere til at hvis der er en bruger der har problemer med et stykke udstyr der ikke håndterer roaming (skift mellem AP's) problemfrit, hælder jeg mere til at udskifte dette stykke udstyr end at lave et netværk med forskellige SSID afhængig af lokation. Der kan selvfølgeligt forekomme situationer med så specielt/dyrt udstyr at andre løsninger kan komme på tale men jeg tvivler på at dette bliver tilfældet i en SOHO installation i 2011/12 :-)

Mvh BS

Redigeret af Bschmidt - 26-December-2011 kl. 20:00
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Ikke eksakt dit problem men jeg har skrevet lidt om opbygning af hjemmeværk i linkene herunder

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=99091&PID=1010671#1010671

Måske er det til lidt hjælp :-)

BS
Hej BS..

Sad lige og læste dine guides igennem.. rigtig gode må jeg sige.

Dog synes jeg mange af de her problemer som bliver skrevet om her på recordere, de handler primært om trådløse net. Og alt for mange af dem viser sig, at de har flere routere på deres net, (det er et scenarie du slet ikke har skrevet om, såvidt jeg kunne se Wink).

Anyway, hvis du udvider dine guides, så ville det måske være en god ide, at decideret advarde folk mod at bruge flere routere på samme net. Der er mange som åbenbart ikke forstår det, og de bruger router nr. 2 for at udvide deres dækning. Det er en rigtig dårlig løsning. Selvom en router idag er billig, så må rådet være en AP, en Extender eller en Bridge.

Dine guides ligger gemt i en tråd. Måske de skulle samles og toppes i området her på forumet istedet. Så er de nemmere at finde.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 11:55
Hej Kandersen.

Allerførst, tak.

Jeg vil lægge dit forslag i søstertråden der er oprettet til forslag til N-OoF tråden. Jeg har ikke haft tid til at skrive så meget her på det sidste men en opføgning må snart være på sin plads Embarrassed

Jeg har lavet N-OoF tråden som sticky i netværksdelen som jeg syntes den bør være, men jeg kan godt se at den ikke er så besøgt som jeg forventede. Måske er det bare lettere at oprette en ny tråd istedet for at lede efter en løsning selv!

Og selvfølgelig beklager jeg >Off topic< til OP :-)

BS
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 12:42

Hej Kandersen.

Jeg har lavet N-OoF tråden som sticky i netværksdelen som jeg syntes den bør være, men jeg kan godt se at den ikke er så besøgt som jeg forventede. Måske er det bare lettere at oprette en ny tråd istedet for at lede efter en løsning selv!

Det er altid nemmere at få andre til at lave ens arbejde LOL

Men ideen med sticky tråd synes jeg er helt perfekt. Alternativ kan man/nogen/vi begynde at overveje, at lave decideret sticky tråde baseret på typiske problemer med netværk ud fra emnerne. Eksempelvis kunne være en mere grundlæggende tråd om trådløse netværk, hvilket er et emne der fylder rigtig meget alle steder, fordi trådløs net er og bliver noget bras!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 12:47
Man skal også passe på med for mange sticky tråde der fjerner de nye tråde fra overblikket. Men hvis man kan finde en balancegang vil det måske være en idé.

Ja noget bras, men meget praktisk (når det virker).

BS
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:22

Ja noget bras, men meget praktisk (når det virker).

BS

Thihi.. Den klassiske, "når det virker". Big smile

Hvornår virker! et trådløst net?
Kan begrebet virker bøjes? 

Hos mig giver det ingen mening at bruge begrebet virker, uden at tilføje (u)tilfredsstillende.
Det er meget sigende om, hvilke problemer vi har med trådløse net. Nogle er glade, bare der er hul igennem. Andre (som mig) stiller noget større krav, ikke mindst til hastigheden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:25
Alt! virker når antallet af klager ikke overstiger din dovenskab!

BS
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2012 kl. 13:42
Det var da et hammerende umoralsk, uetisk og irreterende korrekt svar at give. Kan du ikke være bekendt! LOL

Jeg er dog nødt til at tilføje, at der også er noget økonomi i det her. Ikke at det nødvendigvis bliver bedre, men trådløse enheder er og bliver bare ustabile.

Så det helt korrekte svar må være: når antallet af klager ikke overstiger din økonomi og din dovenskab!

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu