recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Held i uheld
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHeld i uheld

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MadManMingo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 253
Direkte link til dette indlæg Emne: Held i uheld
    Sendt: 15-Januar-2009 kl. 10:04

Øøøøvvvvv mit vidunderlige Px70 er gået i stykker . Der kom en permanent blålig streg midt ned igennem skærmen. Heldigvis skete det et par måneder inden 2 års reklamationen udløb, så nu er det hentet og på værksted (heldigvis overtog Expert garantien fra Merlin - TAK!!!)

Jeg har fået at vide af flere, at der ikke er stor sandsynlighed for at det kan repareres. Og at jeg muligvis skal indstille mig på et nyt tv - Øv os' . Det ville højst sandsynlig blive et Panasonic PZ80 eller lignende. Det er jo i mellemtiden blevet en del billigere end hvad jeg gav for mit PX70. Skulle jeg være så heldig, at få overskud på forsikringssummen til et nyt tv, skal det fejres med en blueray-afspiller.

Lang historie kort. Hvilken blueray ville I vælge til et PZ80? Egentlig hælder jeg mest til Sony pga. gode erfaringer med min gamle recorder. Men det ville jo også være fedt med Viera-link i én fjernbetjening, hvis man valgte en Panasonic blueray. Det ville sandsynligvis blive i 2500,- klassen.

Hvad ville I gøre?

Redigeret af MadManMingo - 15-Januar-2009 kl. 10:07
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 10:11

Tja, det er jo et godt spøgsmål hvad man skal vælge. Kvalitetsmæssigt mener jeg ikke, at der er den store forskel mellem Panasonic og Sony. Så på den led må det være et "Design" valg der afgøre sagen.

Læs eventuelt:

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=2389&zoneid=6

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
NBA01 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-November-2007
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 10:45
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 11:23

Jeps NBA! Det er netop sådan et tilbud jeg tænker på - Jeg er dog nok bundet i valg af butik, men det passer jo også fint med expert-tilbuddet.

Jeg er enig med Hother i, at kvaliteten nok er meget ens mellem Sony og Panasonic. Jeg synes dog altid, at Sony har været en tand længere fremme med logiske menuer.

Er der nogen der har erfaringer med Viera-link? Ville det være tungen på vægtskålen for nogle af jer?

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3730
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 11:26
Ikke for at springe boblen, men du kan vel ikke få overskud på forsikringssummen som du skriver?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
moweesteffen Se dropdown menu
--
--

Branchemedlem

Oprettet: 01-Februar-2008
Point: 731
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 11:29
Nogen forhandlere har haft en garanti som giver folk pengene tilbage. De fleste er dog skiftet til "Tilsvarende vare"
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 11:36

Jeg har fået af vide af butiks-chefen i forretningen, at jeg muligvis kunne regne med beløbet tilbage og ikke kun "tilsvarende vare".

Om det så skulle ende i "tilsvarende vare" gør det mig heller ingenting. Man kan jo bare ikke lade være med at gøre sig sine overvejelser, når man har fået det andet at vide.

Hva' med Viera-link - nogen erfaringer?

Til top
ZuluKongen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Marts-2007
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 11:55

Hej

Nu er det sådan i DK at man kan lave ophævelse af køb, dvs. at hvis producenten (i dette tilfælde panasonic) godkender fejlen, altså siger det ikke kan repareres og sælger ikke kan ombytte til en 100% identisk vare (altså ikke bare et px70 i sort i stedet for en i sølv.. 100% identisk!!!). Så har man som køber ret til ophævelse af køb, dvs. pengene retur hvorpå man frit kan købe hvad og hvor man vil efterfølgende. Og dette er 100% sikkert.

Nu er det jo bare lidt træls at man køber hos et dansk firma Merlin, som efterfølgene krakker, men hvis expert har overtaget reklamationsretten så bør der ikke være forskel.

vh Zk

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 12:26
Oprindeligt skrevet af ZuluKongen ZuluKongen skrev:

Nu er det sådan i DK at man kan lave ophævelse af køb, dvs. at hvis producenten (i dette tilfælde panasonic) godkender fejlen, altså siger det ikke kan repareres og sælger ikke kan ombytte til en 100% identisk vare (altså ikke bare et px70 i sort i stedet for en i sølv.. 100% identisk!!!). Så har man som køber ret til ophævelse af køb, dvs. pengene retur hvorpå man frit kan købe hvad og hvor man vil efterfølgende. Og dette er 100% sikkert.

Det lyder jo rigtig godt. Har du en henvisning til en parragraf i en eller anden lovgivning, som underbygger "retten til ophævelse af et køb" og 100% identisk?

Det kunne jo være at der var flere der ville have gavn af at kunne vifte med en lovhjemmel foran en flabet fona-mand (no offence)

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af MadManMingo MadManMingo skrev:

Er der nogen der har erfaringer med Viera-link? Ville det være tungen på vægtskålen for nogle af jer?

Det er superlækkert! Styrer hele kæden fra afspiller over reciever til TV. Smid en skive i afspilleren og reciever/TV tænder automatisk på den rigtige indgang. Sluk for TVet og alt det andet slukker automatiskt  

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 13:50

Det kan man da vist ikke stå for, lyder det til. Menuerne og logikken i dem er selvfølgelig heller ikke så betydningsfuldt i en afspiller i forhold til en recorder. En stor del af grunden til at jeg valgte sony recorder i sin tid, frem for pana, var den logiske danske menu. Men det er pana vist også kommet efter siden.

Tror det ender med en PANASONIC DMPBD35EGK BLUE-RAY

Hvis så fremt i fald at jeg får hele beløbet tilbage

Tak for svarene

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2009 kl. 13:55
Tror jeg ikke du fortryder. Har været ovenud tilfreds med min BD30 so far. Og menuerne er lige så logiske som Sony's
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu