recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helljohns Marantz setup nu opdateret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helljohns Marantz setup nu opdateret

Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Helljohns Marantz setup nu opdateret
    Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:18
Opdateret d 2-9-14.

Så er der igen lidt nyt :)

Ny forstærker Marantz pm-ki pearl lite.

Ny reciever Marantz sr7008.

Nye fronte og center Quad 25l og l center.

Olive 03Hd music server.

Nyt møbel Alphason finewoods

Olive 03 hd fin lille maskine med 500 gb hdd-men sikke et job at rippe ca 800 cd i flac :( har indbygget dac men jeg 
tager det digitale signal ud via usb og bruger de bedre dacs i min Pearl lite og det lyder faktisk helt godt.

Ja så er der nyt igen igen.

Efter en nedgradering går strømmen den anden vej igen :)

Har fået en ny Sacd afsp samt forstærker og bd afsp og har nu for første gang i mange år samme mærke på alle komponenter.

Det nye er.

Marantz SA-KI pearl lite 

Marantz mm7025

Marantz ud5007

Er meget tilfreds med det ;)

Ja så er der nyt igen :)

Denne gang et sæt QUAD 22l2.Jeg har i ejet et sæt 22l for mange år siden og dem var jeg meget glad for.

Så da jeg fik et tilbud på et ny sæt af den opgraderede udgave af 22l slog jeg til :)

Super flotte syntes jeg de er i Piano cherry og nu passer fronte og center sammen.

Er ved at drukne i ht på tiden Confused har lige haft mit sæt af Aurum cantus Volla og Rhythm sat til i en månedes tid medens jeg ventede på levering fra Uk af Quad.

Dem vil konen ikke ha i stuen og hun er ellers ikke sart Tongue må også indrømme at de er for voldsomme men for f..... hvor de lyder godt , den bånddiskant er fantastisk og det endda på mit ikke voldsomt dyre grej.

Nu er nedgradering komplet og jeg har nu fået det resultat som jeg håbede på både lyd og visionelt.

Kabel match var noget sværere end ventet,mit gamle kabel setup passede slet ikke til de nye og måtte hele møllen igennem igen.

Endte op med et noget billigere kabel setup end før og det er jo super :)

Signal kabel mellen Marantz og Emotiva effekt Tmc white label

Signal kabel mellem cd og reciever Virtueaudio Nirvana

Ht kabel til front Harvig airline3

ht til center Tara labs omni b

ht kabel til bag Ixos 

Strøm Supra loRad

Strøm renser/surge protector Profigold

Hdmi no name

Og blu ray afsp er skiftet til en Pioneer bdp 450

Opdateret d 14-7-13

Har været igang med en nedgradering af mit setup da jeg ikke fik det brugt nok og da en flytning til noget mindre er på vej :)

Det nye setup står i under 1/5 af det gamle men jeg er faktisk godt tilfreds.

Reciever Marantz sr 7007 (ny)

Cd Cambridge Azur 840c(Købte det sidste nye ex hos Audio partnership i London)

Effekt Emotiva Upa-2 (brugt)

Ht Opera grand mezza (Nye)

Center Quad l2.(Da der ikke laves center til min ht måtte jeg finde noget der lød som dem og det blev en ny Quad som jeg måtte bestille i Portugal :)

Bd Asus oplay bds 700 (Den skal skiftes snarest)

Bag ht og sub er de samme.

Det nye setup.............

Og det gamle..................

Efter at have set alle de fine set up som er postet her,vil jeg da også være med.Smile

Jeg har valgt et kombi musik/film set up med et mix på 70/30 musik/film.

Redigeret af helljohn - 02-September-2014 kl. 12:40
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:42
Nydeligt setup! Fortæl gerne noget mere om Sunfire apparaterne. Hvorfor du har valgt dem, ydelse kontra pris osv.

Kef'erne taler nærmest for sig selv - det er lækre velspillende højttalereWink

Redigeret af Kampus - 25-Januar-2012 kl. 12:43
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:44
Dejligt at se et setup med lidt utraditionelle komponenter (herinde). Også godt at se at der er gjort noget ud af kabelføringen (usynlig) Thumbs Up 

BS
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Suckyboyfriends Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 12:48
Hehe fedt med logoer i hjørnet på alle billeder;)

Kanon flot setup.. Kender meget lidt til udstyret men wauv det ser godt ud
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 13:14

Mange tak skal i have.

Har efterhånden haft en del surround grej men denne sunfire er den bedste jeg har haft.Den trækker alt hvad man kan spænde for den og det med fuldt styr på alt,Bob Carvers track down 3 gen forstærker teknologi giver den 7 x 400 rigtige watt i 4 ohm alle kanaler drevet på samme tid og den bliver aldrig mere end håndlun.Min sub har samme forstærker men på 1000 w og er klasser over den svinedyre Focal Electra jeg havde før og så fylder den det halve.

Ja usynlige kabel er et must for at få lov til at have alt den elektronik i stuenSmile

De logoer er en uskik he he 
Til top
Micheal Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Februar-2012
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Micheal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 04:23
SmileDette udstyr ser cool! !Smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 05:20
Tak Smile
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 08:09

Dejligt at se selv seriøse bio systemer ikk behøver af fylde hele stuen...

Man ka næsten se det lyder godt Wink

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 08:13
Tak skal du have Smile konen syntes dog det fylder vel rigeligt og mener vi kunne klare os med en soundbar Dead det fylder dog mindre end mit gamle setup med Aurum cantus v6f he he 
Til top
Hindsberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Søborg, Kbh
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hindsberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 08:26

Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Tak skal du have Smile konen syntes dog det fylder vel rigeligt og mener vi kunne klare os med en soundbar Dead det fylder dog mindre end mit gamle setup med Aurum cantus v6f he he 

Soundbar............Den kvinde må da ikk slippes løs.....*G*

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2012 kl. 10:38
he he
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 19:31
Er det korrekt set at det er basreflexporte der vender fremad på dine Kef'er? Hvis det er, så er det en fed ting, det gør dem lidt mere placeringsvenlige formoder jeg? Syntes ikke man ser det på ret mange højtalere...
Til top

Besvar Besvar Side  123 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu