recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helljohns Marantz setup nu opdateret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helljohns Marantz setup nu opdateret

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 19:36
Ja der er basporte fremad,og basplugs medfølger til at fintune bas,men det er nu ikke noget jeg bruger,jeg døjer ikke med bulder.Ja det gør at man kan komme noget tættere på væggen Smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-December-2009
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:28
Det er rigtig flor setup. KEF er et mærke jeg ikke har haft fornøjelsen af endnu, kan du fortælle lidt om deres lyd karakter?

Det med fremadrettede porte letter placeringen af højttalere er en overdrivelse. Bas er rundstrålende og bølgerne der typisk kommer fra portene er 7 meter eller mere, så en ændring af portens placering betyder meget lidt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:41
Hvis man som jeg har hjørner tæt på hvor jeg af nød kan placrere ht er front porte en fordel.

Mine Kef er meget vel opløste og med et suverænt bredt lydbillede og meget homogene,bas er hurtig og præsis.Tongue den rigtige toe ind er vigtigt og kan virkeligt høres.
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Det er rigtig flor setup. KEF er et mærke jeg ikke har haft fornøjelsen af endnu, kan du fortælle lidt om deres lyd karakter?

Det med fremadrettede porte letter placeringen af højttalere er en overdrivelse. Bas er rundstrålende og bølgerne der typisk kommer fra portene er 7 meter eller mere, så en ændring af portens placering betyder meget lidt.

Det er så første gang jeg hører det? Det vil sige at en gulvhøjtaler placeret forholdsvis tæt ved bagvæggen (eller op mod et hjørne i rummet) spiller ens uanset om porten er bagud eller fremad vendt?

Edit: Gulvhøjtaler kan også være reolhøjtaler, subwoofer eller anden form for højtaler med basport

Redigeret af Schulz - 15-April-2012 kl. 21:56
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af helljohn helljohn skrev:

Hvis man som jeg har hjørner tæt på hvor jeg af nød kan placrere ht er front porte en fordel.

Mine Kef er meget vel opløste og med et suverænt bredt lydbillede og meget homogene,bas er hurtig og præsis.Tongue den rigtige toe ind er vigtigt og kan virkeligt høres.

Spændende, tror jeg giver KEF er lyt ved nærmeste lejlighed.
Hvor meget toe in er nødvendigt?

Oprindeligt skrevet af Schulz Schulz skrev:

Det er så første gang jeg hører det? Det vil sige at en gulvhøjtaler placeret forholdsvis tæt ved bagvæggen (eller op mod et hjørne i rummet) spiller ens uanset om porten er bagud eller fremad vendt?

Edit: Gulvhøjtaler kan også være reolhøjtaler, subwoofer eller anden form for højtaler med basport

Som udgangspunkt ja, den eneste forskel er at hvis den bagudvendte kommer tæt nok på bagvæggen bliver den en lukket kontruktion.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 22:25
div fora anbefaler ingen toe ind men jeg prøvede mig frem og fandt at lyd var markant bedre med en svag vinkling indad og da jeg har center også var det vigtigt at overgang forsvandt og det tog lidt tid Smile
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 22:26

Som udgangspunkt ja, den eneste forskel er at hvis den bagudvendte kommer tæt nok på bagvæggen bliver den en lukket kontruktion.

Og hvornår er det, helt tæt, 10cm, 30cm en halv meter?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 22:44

div fora anbefaler ingen toe ind men jeg prøvede mig frem og fandt at lyd var markant bedre med en svag vinkling indad og da jeg har center også var det vigtigt at overgang forsvandt og det tog lidt tid Smile

Det skal jeg huske ved lyt Smile

Der taler vi helt tæt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 22:49

Det skal jeg huske ved lyt Smile

Der taler vi helt tæt.

går du og overvejer et sæt xq
Til top
Mr. Duck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2011
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 23:07
Man kan vel sige at portens mest korrekte placeret på bagsiden, dette for at undgå at lytteren får portstøj direkte i hovedet. Mens port på forsiden af højttaleren tit bruges som kompromis for en tæt placering bagvæggen. Men man skal nok også huske på at alle rum (akustikken), hifi systemer osv. er forskellige - derfor vil man finde mange forskellige holdninger til om det er godt eller skidt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2012 kl. 23:11

går du og overvejer et sæt xq

Slet ikke på nuværende tidspunkt, mine DLS M60 gør det fremragende og skal til at flytte i noget mindre, så det vil være synd at presse dem ind under sådan nogle kår.

Der er dog det at mit nuværende setup er mit forhåbentlig næstsidste, og det er endnu ikke helt komplet. Det betyder at jeg forsøger at lytte til så mange ting som muligt, så jeg forhåbentlig kan finde mit "perfekte" setup, det virker som en næsten umulig opgave, heldigvis har jeg umiddelbart tid nok Big smile
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 15:50
Fedt setup Hell :)

Ja de pokkers kompromier der må indgåes når man ikke kan blive dedikeret Tongue
Hvad med din cd afspiller, klare den sig bedre i stereo end din modificeret Oppo ? HVad har du af ægte effekt på din sunfire`?
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu