Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
arear51
Junior bruger
Oprettet: 25-April-2009
Status: Offline
Point: 28
|
Emne: HELP m. vista mediacenter tvguide Sendt: 26-April-2009 kl. 20:59 |
hi alle på recordere
1: Jeg har et problem med vista tvguide.
2: jeg har yousee som udbyder kabel tv.
3: der sidder et antennestik i væggen derfra køre jeg analogt til den ene hauppauge 150 pvr tv tuner kort og opp i fladskærmen. derfra køre jeg analogt ned til det andet hauppauge 150 pvr begge er low bulk så jeg kan optage mens jeg ser tv.
€: mit mediecenter er et Aopen barebone 945gt-m8 intel viiw procesor og køre med to gigabyte ram. spiller fint vista også men det eneste der ikke spiller otb. er min tvguide
opstart af tuning af programmer kan jeg vælge mellem kabel/analogt tv antenne/digitalt og følger guiden vælger kabeltv da det er det jeg har men siger nej til jeg bhar en setop tvbox følger opsætningen af opsætning af kanaler finder dem alle sammen dette gælder også når jeg vælger antenne følger opsætningen af tvguiden tror alt er i den fineste orden, men vistas tvguide viser ikke alle tv kanlalerne når jeg starter vistas tvguide der står der ved de fleste kanalere oversigt kan ikke vises
Jeg står virkelig af der med tv guiden
så jeg håber der er en herinde der kan hjælpe mig med at få sat en tvguide op så jeg kan få glæde af mit mediecenter har brugt ret lang tid på den tv guide og må mildest talt sige jeg er ved opgive hvilket jeg vil være ked af
på forhånd tak
Arear51
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 07:15 |
Når oversigten over fundne kabeltv netværk kommer frem, hvad kan du så vælge imellem?
|
 |
arear51
Junior bruger
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 16:41 |
hej Zardo / ChrisJJ
"Zardo" jeg kan vælge mellem analogt kabeltv / digitalt.
"ChrisJJ" Jeg fulgte dit link men ligeledes hjalp det min tv guide er ikke opdateret med alle kanalerne jeg har oven i købet installeret tv kanaler vha. frekvenser
jeg er temmelig på bar bund syntes ikke vistas tv guide er særlig functionel også selvom den er blevet updated.
der må være en anden tv guide der virker otb.
hvis der er så skriv venligst en usefull guide med til tv guiden
thanks
Arear51
|
 |
LarsenLP
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 85
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 19:30 |
Så vidt jeg kan forstå, har du fået tunet alle kanalerne ind, men mangler blot guide-data. For at knytte guide-data til dine kanaler, skal du ind under Start, Tasks, Settings, TV, Guide, Add Listings to Channel. Herinde skal du for hver enkel kanal vælge, hvilke guide-data, der passer...
|
 |
arear51
Junior bruger
|
Sendt: 28-April-2009 kl. 20:57 |
"LarsenLP"
hvis du mener tilføje tv guide til hver enkelt kanal er dette gjort med kanalens tilhørende frekvens nr men heller ikke dette kunne vise data i min tvguide
min pc er helt opdated med nyeste firmware drivers etc.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 29-April-2009 kl. 07:35 |
Hvilke kanaler mangler guide data? Jeg går ud fra at alle kanaler vises i guiden, men nogle har bare ikke noget indhold (ud over teksten "Oversigt kan ikke vises").
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 09:52 |
Er der nogen der egentlig ved hvilke kanaler der ikke er EPG på, sådan generelt???
|
 |
LarsenLP
Bruger
Oprettet: 08-August-2008
Point: 85
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 10:14 |
Jeg kan ikke svare på, hvilke kanaler, der ikke er EPG på, men vil blot lige henlede opmærksomheden på, at problemet rimeligvis er elimineret i TV Pack og Windows 7, for brugere med digitalt TV-signal, da guide data kan hentes via signalet (DVB-stream)...
|
 |
arear51
Junior bruger
|
Sendt: 30-April-2009 kl. 20:52 |
"LarsenLP"
hi Hvorledes kan jeg få fat i vistas tv pack har tjekket på Microsoft.com men intet at finde??
er win 7 ikke kun i beta enviroment nu før det rigtigt bliver releaset??
hmm tjekker på mit arbejde om vi har dette styresystem...
kan xp mediacenter bruges istedet for vistas da deres tv guide ikke r helt up to date??
"Zardo" yes sir den har alle kanaler updatet men kan nemlig ikke vise dem i tv guiden hvilket er ret useriøst
citat slut ; need vista tv guide that work
Arear51
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 07:31 |
@arear51
LarsenLP's svar er ikke relevant for dig da du kører analog kabeltv fra YouSee.
Umiddelbart er TV Pack mest henvendt til dem der kører digitalt, så jeg tror ikke din guide bliver bedre med den installeret.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 01-Maj-2009 kl. 07:38 |
arear51 skrev:
er win 7 ikke kun i beta enviroment nu før det rigtigt bliver releaset??
kan xp mediacenter bruges istedet for vistas da deres tv guide ikke r helt up to date??
|
Nej, Windows 7 er lige udgivet i RC1 så det er så godt som færdigt :)
Du får ikke noget ud af at gå et skridt tilbage mht. Windows XP, guiden er ikke anderledes der end i Vista.
|
 |
Guests
Gæst
|
Sendt: 06-Maj-2009 kl. 11:30 |
For lige at lukke af her, så var svaret på problemet at guiden ikke var knyttet rigtig sammen med de fundne kanaler som LarsenLP foreslog
|
 |