|
helt forfra? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Januar-2014 kl. 21:38 |
Hej.
udstyr der nedenstående spørges til: Marantz surround reciever SR5005 Marantz forstærker PM KI Peal Lite Dali aktiv sub. Jeg har i dag modtager min Pearl Lite forstærker, som skal bruges ved musiklytning. Mine fronter tilsluttes denne forstærker. Jeg vil ligeledes tilslutte min sub til forstærker via pre-out. Mig spørgsmål er så, når jeg slutter reciever til forstærker, kan reciever så godt "styre" subben når der ses tv og film med surround sound? JH |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Glemte så lige et par spørgsmål:
finder reciever selv ud af, at der ikke længere er frontet tilsluttet? skal jeg lave en ny audessey indstilling, og hvordan? JH |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Sluk for subben i menuen og kør en autokalibrering.
Klaus |
|
![]() |
|
Subben sættes på ny forstærker. Fik jeg måske ikke forklaret tydeligt nok i første indlæg. Så jeg kører en ny kalibrering, hvor reciever så finder/indstiller center og baghøjttalere?
JH |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19841 |
Den indstiller også fronter.
Jeg forstår bare ikke helt konceptet med at købe en super forstærker og så bruge en sub sammen med den? Der er så mange ting der kan gå galt der rent lydmæssigt. Din surroundforstærker kan heller ikke regulere subniveau længere, men blot hælde det i stereosignalt til, din nye forstærker, hvorefter fronter skal spille fuldt frekvensområde og subben supplere op. Klaus Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg må sige, jeg er med Klaus her. Sub på din stereo forstærker er en dum ide. I det hele taget, så mener jeg, at sub til musik er no go. Det er sgu til film i mine øjne.
Og som Klaus siger, så mister du nogle klare fordele ved en sub, når så du ser film. Det dedikerede .1 spor på dine film, bliver nu mixet ind i frontkanalerne, og dine fronter kommer til at drive hele frekvensområdet når du ser film. Suben vil kun supplere dine højttalere.
|
|
![]() |
|
Hej.
i har i den grad ret. Prøvede det i aftes, og det bibringer ikke noget positivt til lyden. sub tilbage på reciever, og ny audessey kalibrering. Tak for inputs. JH |
|
![]() |
|
Hej igen.
så har jeg flyttet rundt og kablet det hele fra bunden. Men det virker sq ikke :-( Hvis jeg tænder reciever, så tænder forstærker også. De to fjernbetjeninger kan styre både reciever og forstærker. Er der en måde at undgå dette? - vil jo gerne kunne tænde forstærker til musik, uden at reciever også tænder. Jeg har kablet således: Front højttalere er forbundet til forstærker. Øvrige højttalere er forbundet til reciever. Fra pre-out på reciever, phono kabel til power amp direct på forstærker. ved tv er der lyd i fronter, selvom pover amp direct ikke er aktiveret. Er der noget der er kablet forkert, eller noget jeg har overset? JH |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |