recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt ny i NAS - What to do?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helt ny i NAS - What to do?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 17:01
hvis man har en 2 bay, så kan man alså tilslutte en ekstra harddisk via usb eller e-sata
har selv købt en ekstra og det fungere fint
via min dune afspiller kan man nemt tilgå den ekstra harddisk

Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 17:11
@xman: Nu ved jeg naturligvis ikke om din oplysning med at tilslutte en ekstra HDD via esata er en kommentar til min bekymring vedr. 2 bays NAS. Hvis det er håber jeg ikke du forsøger at køre et RAID array ud over denne eksterne harddisk. Grunden til jeg ønsker flere bays er netop fleksibilitet og kapacitet MHT et stort RAID array.
 
Mvh BS
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 17:32
Att Trådstarter :
Hvad er pris niveauet?
 
Om det skal være 2 eller 4 bays Nas, er vel lige som så meget andet elektronik, en form for religion.
Jeg har en Synology ds212+ og en ds109j, de er i hver sin bygning på matriklen og synkroniserer jævnligt, så har en form for sikkerhed i tilfælde af brand og tyveri,ds109j står for en udskiftning til en 2-bays mere.
I min ds212 er der i øjeblikket 2stk 2tb diske og er rigeligt hos os, men ungerne er ikke så store endnu at de bruger plads på dem.
Jeg er meget tilfreds med synology og selv som begynder fik jeg det hurtigt til at arbejde sammen med alt andet : Bærbare, stationære, smartphones og medieafspiller.
 
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af Hanzoy Hanzoy skrev:

I tilfælde af brand/tyveri, så ryger din backup. Derfor er det en god ide at have en backup liggende på en anden lokation.

Jep og hvis man får trykket delete på den forkerte mappe hjælper raid heller ikke.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 18:58
vand/lyn skade. Fald fra hylde (ja den står altid i garderoben:-) kan også rappe alle diske.
 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 19:01
religion? Ja for nogen måske. Andre vælger ud fra deres behov. Vigtigst er så at kortlægge dette behov så præcist som muligt. OP's behov er garanteret ikke lig mit, men er det lig de andre rådgivere's herinde?
 
BS
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 20:38
Der er jo ikke andre end OP som ved hvad han har brug for, men heldigvis har vi alle forskelligt setup, som han kan få frem i dette forum og så tage stilling til hans endelige behov.
 
Religion var måske heller ikke det rigtige ord jeg ledte efter, indrømmet.
Om hans behov så bliver dækket uanset hvad løsning han vælger, kan man kun gisne om, de fleste ændrer mening når først de kommer igang med at bruge det  og skal opgradere, men kender nu også en del som finder ud af at de ikke kommer til at bruge en Nas.
 
Jeg syntes bare at det er fedt at der er nogle der spørger om hjælp og andre der kommer med deres bud uanset hvad der kommer 
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 22:37
Mange tak for de gode input, der har været noget spændende læsning indimellem Thumbs Up
 
Valget ender nok med at falde på en Synology DS 212, da vores behov for backup nok ikke komme til at overskride de 2TB, og dermed heller ikke mere end to HDD, i den nærmeste overskuelige fremtid. Derudover mener konen at det er den "pæneste" af de umildbare muligheder Smile
 
Ift. Synology, hvad er så forskellen imellem modellerne 212, 212j og 212+?
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Mange tak for de gode input, der har været noget spændende læsning indimellem Thumbs Up
 
Valget ender nok med at falde på en Synology DS 212, da vores behov for backup nok ikke komme til at overskride de 2TB, og dermed heller ikke mere end to HDD, i den nærmeste overskuelige fremtid. Derudover mener konen at det er den "pæneste" af de umildbare muligheder Smile
 
Ift. Synology, hvad er så forskellen imellem modellerne 212, 212j og 212+?
Så vidt jeg fik oplyst, så er + modellen den hurtigste. Hvor meget det betyder ved jeg ikke.
Men hvad er forskellen mon på 212 og 213 medellen?Wink
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Mike270183 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mike270183 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 22:57
Det var en lille "skrivefejl" fra min side, jeg mente selvfølgelig 213 hehe Smile 
 
Nogen der ved, hvad fordelene er med 212 kontra 213?
Panasonic TX-P55VT60
PS3
PS4
Denon AVR-X2300W
Scandyna Podspeakers 5.1 setup
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2012 kl. 23:12
Hvis jeg ikke husker helt forkert så er 213 hurtigere og har mere hukommelse kontra 212
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 00:34
Samme mængde ram hvis man kigger på plus modellerne
212+ understøtter kun op til 3tb diske hvor 213 kan tage 4 tb diske
Jeg ville tage en 213 eller 213+
Eneste grunde til at jeg tog en plus version var at jeg en gang havde sparet for meget på en nas og der var kun få hundrede kroner i forskel på 212 og 212+ og så ville jeg være sikker på at den ikke blev flaskehalsen i mit setup
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu