recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt ny i NAS - What to do?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Helt ny i NAS - What to do?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 08:47
Jeg har en Qnap 459 Pro II og er super glad for den. Den står bare i et skab. Har lige selv smidt 2 Gb ekstra ram i og en WD 3TB Red disk. Fungere perfekt. 
Men ja gå efter Syn eller Qn så er man på den sikre side :)
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Mike270183 Mike270183 skrev:

Nogen der ved, hvad fordelene er med 212 kontra 213?


Du kan faktisk ret nemt søge alle Synologys modeller frem på deres hjemmeside for at se hvad der er af forskelle.

De kører med 3 typer i hver serire, en "J" en " " og en "+", her er "J" entry level NASen, " " er lidt kraftigere og "+" lidt kraftigere igen. Ud over hastigheden på "j" er den også ofte nygget i lidt ringere kvalitet (den fejler ikke noget, men er ikke nær så lækker som " " og "+").

Ellers er navnene lavet som DS YXX, hvor Y angiver antallet af diske (næsten, det gælder ikke ved DS7xx), og XX angiver udgivelses året.

Så forskellen mellem 212 og 213 er at den ene er fra '12 og den anden fra '13 med de fremskridt der så er sket på det år.

/ask
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2012 kl. 15:11
Jeg har en synology og har haft Synology gennem flere og er rigtig rigtig glad.

Jeg bruger Cloudstation, indbygget, til synkronisering mellem mine pc'er/mac og Synologyen. Derudover synkroniserer jeg også, via Cloudstation til min arbejdspc (gennem proxy), så jeg har mine dokumenter ved hånden der også.

Jeg back'er up automatisk hver nat til Amazon Glacier. Det koster kun penge i det øjeblik jeg er nødt til at restore - hvilket forhåbentlig aldrig bliver tilfældet :)

Alt kører automatisk, det er SÅ nemt


Redigeret af Hanien - 31-December-2012 kl. 15:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu