recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - helt ny i spillekonsoller mm. wii/play/xb
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethelt ny i spillekonsoller mm. wii/play/xb

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
samir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: helt ny i spillekonsoller mm. wii/play/xb
    Sendt: 25-December-2008 kl. 12:25
hej,

jeg er helt ny i spillekonsoller. faktisk har jeg ikke haft tv i de sidste 8 år. men nu skal det være.

Det jeg gerne vil er at anskaffe mig et tv/fladskærm. film har jeg lagt på NAS-server (synologi DS 207+).

Så det jeg ønsker er lidt at kunne se en DVD-plade direkte på skræmen + fra tid til anden streame film fra NAS op på skærmen.

Sådan som jeg kan se det, så er det vist kun DVD-afspillere fra KISS der kan dette. Lidt dyre synes jeg.

Jeg har haft lidt svært ved at gennemskue specifikationerne på xbox360, playstation3 og wii. kan disse spillekonsoler tilgår NAS og streame mine filme op på fladskærmen + samtidig afspille almindelide DVD'er?

samtidig med det, så skal lyden også kunne køres ud på noget forstærker-anlæg/tv-tuner (i fald jeg vælger at anskaffe mig en fladskærm fremfor et tv).

svar modtages med kyshånd.

sam
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2008 kl. 13:19

Med PS3 kan du afspille almindelige DVD film, samt blu-ray film.

Du kan streame fra en almindelig PC,eller bærbar PC. Jeg ved ikke med den NAS du har. Det kræver at der på den NAS er noget software der kan kommunikere med PS3. Måske en anden her har mere erfaring med det.

Ellers kan du lægge filmene direkte over på et eksternt drev og tilgå det eksterne drev fra PS3.

Du kan også godt sætte PS3 til et stereo anlæg , eller surround.

Du skal også vide, at hvis du anskaffer dig en fladskærm, som ikke er et TV ( Monitor ) skal den være HDCP kombatibel, ellers kan du ikke bruge den med PS3.

Redigeret af Klondike - 25-December-2008 kl. 13:33
Til top
samir Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-December-2008
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2008 kl. 13:56
>HDCP kombatibel?

hvad er nu det for noget...? fuck hader at der skal være alle mulige betingelse før ting kan spille bare nogenlunde sammen.

sam
Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2008 kl. 14:40
HDCP: High-bandwidth Digital Content Protection

Det er en kopibeskyttelse som blu-ray film bruger og det kræver at alt der afspiller blu-ray understøtter det.

DVD'er og dine egne film på din NAS kræver altså ikke HDCP.

Din NAS kan stream både til Xbox 360 og PS3 (jeg har samme model selv), men jeg tror ikke at Wii kan streame film.

Både 360'eren og PS3'en kan også afspille DVD film, begge maskiner er dog regionskodet. PS3'en har dog den fordel at den også kan afspille blu-ray.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2008 kl. 20:09

Oprindeligt skrevet af samir samir skrev:

Jeg har haft lidt svært ved at gennemskue specifikationerne på xbox360, playstation3 og wii. kan disse spillekonsoler tilgår NAS og streame mine filme op på fladskærmen + samtidig afspille almindelide DVD'er?

Wii kan ikke tilgå din NAS og kan heller ikke afspille DVDer. Wii er en "ægte" spillekonsol - den kan bruges til at spille på.... og dog, via browseren kan du tilgå internettet.

Oprindeligt skrevet af samir samir skrev:

samtidig med det, så skal lyden også kunne køres ud på noget forstærker-anlæg/tv-tuner (i fald jeg vælger at anskaffe mig en fladskærm fremfor et tv).

Wii sender stereo lyd ud. Har du den rigtige forstærker kan det afkodes med Dolby Prologic, hvilket giver en surround lyd.

Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 09:48

den mest fleksible og dyreste løsning er jo ps3... dernæst x360 , som dog kræver et mediacenter for at afspille/streame til dit tv.

ps3 anbefales.

er spil din hobby, så er x360 nok den maskine flere mener er spillefanatikers valg, men husk når X360 flytter ind kommer kastrup lufthavn med.

Til top
Autechre Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2008
Sted: Varde
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 10:08

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

er spil din hobby, så er x360 nok den maskine flere mener er spillefanatikers valg, men husk når X360 flytter ind kommer kastrup lufthavn med.

Tjaaah, ikke efter at NXE er landet...

Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 10:31
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

... x360 , som dog kræver et mediacenter for at afspille/streame til dit tv.

Eller Twonky på pc'en.

------

Mvh Kasper

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu