recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Helt ny Netbook: Langsom på nettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHelt ny Netbook: Langsom på nettet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 01:45
Oprindeligt skrevet af Lorentzen Lorentzen skrev:

Jeg har lige købt en splinterny "netbook" Asus Eee PC 1000HE

Intel Atom 280
1 GB Ram
160 GB HD
Hurtigt  trådløst netkort

Den er simpelthen ulideligt langsom på nettet. Jeg har en 10mbit/2mbit linje, og den fungerer upåklageligt til min stationære PC, der også kører trådløst.

Men denne nye lille 10" sag er vanvittigt langsom på nettet. Jeg har installeret Firefox, installeret alle nødvendige plugins, og den er stadig virkelig langsom (og det endda fuldstændig vilkårligt) Hvad enten jeg går på hotmail, facebook, tvtid.dk, king.com, ebay osv osv så sker det, at computeren nærmest fryser fuldstændig fast i, at loade en hjemmeside. Selv de sider uden grafik som f.eks. google kan den finde på, at indlæse over flere minutter!

Hvad kan problemet være? og er det set før?

Når det nu er en netbook, kan du jo ikke regne med samme performence som med en stationær, der for det meste er udstyret med et grafikkort, der gør livet på nettet hurtigere.

Har haft to stk. i gang, asus901 og asus 1002ha,  og de virker da ikke specielt sløve, de har selvfølgelig en længere uploadtid, især når det er megen grafik man henter, men ellers kører de da som forventet af en atom-processor.

Har du stillet på hastigheden? Man kan indstille forskellige parametre. og hvis den f.eks. står til automatisk sparetilstand, skruer den ned for hastigheden når du bruger den trådløst.

Har du opgraderet, så rens for gamle filer/slet til sidste gendannelsespunkt og defragmenter den.

Har lige testet asus1002ha
Den 1 trådløs og den 2 netkabel.

Niels

Redigeret af abacus - 16-August-2009 kl. 02:19
Til top
abacus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Februar-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 02:44

Jeg har lige købt en splinterny "netbook" Asus Eee PC 1000HE

Intel Atom 280
1 GB Ram
160 GB HD
Hurtigt  trådløst netkort

Den er simpelthen ulideligt langsom på nettet. Jeg har en 10mbit/2mbit linje, og den fungerer upåklageligt til min stationære PC, der også kører trådløst.

Men denne nye lille 10" sag er vanvittigt langsom på nettet. Jeg har installeret Firefox, installeret alle nødvendige plugins, og den er stadig virkelig langsom (og det endda fuldstændig vilkårligt) Hvad enten jeg går på hotmail, facebook, tvtid.dk, king.com, ebay osv osv så sker det, at computeren nærmest fryser fuldstændig fast i, at loade en hjemmeside. Selv de sider uden grafik som f.eks. google kan den finde på, at indlæse over flere minutter!

Hvad kan problemet være? og er det set før?

Testede så også lige min statonære, noget hurtigere, men da ikke noget der betyder noget på nettet?

Niels

Til top
huiron Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Januar-2008
Point: 308
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 07:37
Hvor meget står CPU belastning på når du er kommet ind på www.google.com ?

Har godt nok ikke lige prøvet twitter, facebook og lign sider, men ellers synes jeg faktisk min Asus EEE 1000 klarer sig ganske fint.

Prøv evt også Chrome som browser, den bruger dejligt lidt skærmplads, og tror også den er rimelig hurtig.

Men nu har jeg heller ikke installeret alt muligt slam så som antivirus på den. Det er en værre virus end nogen jeg har hørt om. Benytter selv microsofts defender, den koster ikke resourser man mærker som det eneste. Det skal så retfærdigheds vis siges at jeg ikke er specielt bange for virusser, da jeg nok skal få den slags ud igen.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2009 kl. 11:40

Jeg har haft et lignene problem, det løste jeg med TCP optimizer. Det kan du finde her --http://www.speedguide.net/downloads.php

Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 09:51
Wow - sikke mange gode forslag. Jeg takker mange gange :)

Jeg har prøvet lidt forskellige forslag, men vil helst ikke installere alle mulige nye programmer, som efter min mening kun er med til at sløve computeren.

Efter et par dages browsing, er computeren nu kun langsom ved mere krævende hjemmesider, og jeg har tjekket at min forbindelse kører ved fuld hastighed på trådløst net (via speedtest.net)

Jeg bruger firefox, men har også opgraderet explorer til ver. 8 så jeg kan skifte lidt i mellem de to browsere. Så kan jeg se hvilken der fungerer bedst til denne netbook.

En ting jeg undrer mig over, er at når jeg trykker ctrl+alt+del og tjekker "netværks" fanebladet og ser på "udnyttelse af netværk", så ligger den nærmest konstant på 0% - hvad betyder det?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6685
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 10:15

Jeg har prøvet lidt forskellige forslag, men vil helst ikke installere alle mulige nye programmer, som efter min mening kun er med til at sløve computeren.

Efter jeg har læst om Jesper Ravns vejledning til en sikker pc ved hjælp af Limited User Account, har jeg brugt den måde, og så kun kørt et antivirus program en gang imellem. Det var det jeg skrev om i det første indlæg.

Hvis du har mod på det, så er der en side her, hvor der er vejledning i at fintune og optimere Windows:
http://www.blackviper.com/

Mht. at netværk står på 0% - kan det ikke være fordi 100% er et Gigabit netværk, og så kan man ikke se små udsving.

Venlig hilsen
KB
Til top
Lorentzen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Januar-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 19:32
Jo - det kunne godt tyde på, at det er pga at 100% er Gigabit

Siden imorges har den her netbook kun været meget langsom et par gange. Så der er sket lidt, siden jeg opdaterede netværkskortets driver, installerede firefox, opdaterede Flash, Java etc

tak for hjælpen indtil videre
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu