|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Når det nu er en netbook, kan du jo ikke regne med samme performence som med en stationær, der for det meste er udstyret med et grafikkort, der gør livet på nettet hurtigere. Har haft to stk. i gang, asus901 og asus 1002ha, og de virker da ikke specielt sløve, de har selvfølgelig en længere uploadtid, især når det er megen grafik man henter, men ellers kører de da som forventet af en atom-processor. Har du stillet på hastigheden? Man kan indstille forskellige parametre. og hvis den f.eks. står til automatisk sparetilstand, skruer den ned for hastigheden når du bruger den trådløst. Har du opgraderet, så rens for gamle filer/slet til sidste gendannelsespunkt og defragmenter den. Har lige testet asus1002ha Niels Redigeret af abacus - 16-August-2009 kl. 02:19 |
|
![]() |
|
abacus ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
Testede så også lige min statonære, noget hurtigere, men da ikke noget der betyder noget på nettet? Niels |
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Hvor meget står CPU belastning på når du er kommet ind på www.google.com ?
Har godt nok ikke lige prøvet twitter, facebook og lign sider, men ellers synes jeg faktisk min Asus EEE 1000 klarer sig ganske fint. Prøv evt også Chrome som browser, den bruger dejligt lidt skærmplads, og tror også den er rimelig hurtig. Men nu har jeg heller ikke installeret alt muligt slam så som antivirus på den. Det er en værre virus end nogen jeg har hørt om. Benytter selv microsofts defender, den koster ikke resourser man mærker som det eneste. Det skal så retfærdigheds vis siges at jeg ikke er specielt bange for virusser, da jeg nok skal få den slags ud igen. |
|
![]() |
|
cccd ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 07-Februar-2006 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 732 |
![]() |
Jeg har haft et lignene problem, det løste jeg med TCP optimizer. Det kan du finde her --http://www.speedguide.net/downloads.php
|
|
|
|
![]() |
|
Lorentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Wow - sikke mange gode forslag. Jeg takker mange gange :)
Jeg har prøvet lidt forskellige forslag, men vil helst ikke installere alle mulige nye programmer, som efter min mening kun er med til at sløve computeren. Efter et par dages browsing, er computeren nu kun langsom ved mere krævende hjemmesider, og jeg har tjekket at min forbindelse kører ved fuld hastighed på trådløst net (via speedtest.net) Jeg bruger firefox, men har også opgraderet explorer til ver. 8 så jeg kan skifte lidt i mellem de to browsere. Så kan jeg se hvilken der fungerer bedst til denne netbook. En ting jeg undrer mig over, er at når jeg trykker ctrl+alt+del og tjekker "netværks" fanebladet og ser på "udnyttelse af netværk", så ligger den nærmest konstant på 0% - hvad betyder det? |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6685 |
![]() |
Efter jeg har læst om Jesper Ravns vejledning til en sikker pc ved hjælp af Limited User Account, har jeg brugt den måde, og så kun kørt et antivirus program en gang imellem. Det var det jeg skrev om i det første indlæg. Hvis du har mod på det, så er der en side her, hvor der er vejledning i at fintune og optimere Windows: http://www.blackviper.com/ Mht. at netværk står på 0% - kan det ikke være fordi 100% er et Gigabit netværk, og så kan man ikke se små udsving. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Lorentzen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 216 |
![]() |
Jo - det kunne godt tyde på, at det er pga at 100% er Gigabit
Siden imorges har den her netbook kun været meget langsom et par gange. Så der er sket lidt, siden jeg opdaterede netværkskortets driver, installerede firefox, opdaterede Flash, Java etc tak for hjælpen indtil videre ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |