recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hente mails fra serveren igen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHente mails fra serveren igen?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Nu ikke begynde at snakke om imap, det er jeg ikke interesseret i...

Du behøver jo ikke gå over til IMAP permanent. Opret en IMAP-konto i dit mailprogram, der henviser til den eksisterende mailkonto hos udbyderen, og brug denne til at flytte/kopiere de ønskede mails til de mapper, du bruger i forbindelse med POP3.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Du behøver jo ikke gå over til IMAP permanent. Opret en IMAP-konto i dit mailprogram, der henviser til den eksisterende mailkonto hos udbyderen, og brug denne til at flytte/kopiere de ønskede mails til de mapper, du bruger i forbindelse med POP3.

Hvad mener du der er vundet med det? Det er vel mindst lige så nemt at gøre via webmail?
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af ingatellent ingatellent skrev:

Hvad mener du der er vundet med det? Det er vel mindst lige så nemt at gøre via webmail?

Jeg synes de forslag, der hidtil har været på banen, er noget kluntede. IMAP gør det hele nemt og gennemskueligt og det hele kan laves fra ens mailprogram.
Husk også at IMAP virker "den anden vej" altså at man kan lægge ting i mapperne hos udbyderen f.eks. hvis man har fået downloadet noget og slettet det og gerne vil have det tilbage igen . Eller for dens sags skyld hvis man vil flytte data direkte fra en udbyder til en anden.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 17:14

Husk også at IMAP virker "den anden vej" altså at man kan lægge ting i mapperne hos udbyderen f.eks. hvis man har fået downloadet noget og slettet det og gerne vil have det tilbage igen .

Forstår jeg dig ret hvis jeg synes det lyder som om dit forslag er:

1) Log ind via IMAP i Thunderbird
2) Find de mails der er blevet slettet i Thunderbird
3) Kopier dem i Thunderbird fra IMAP-mappen til den lokale mappe
4) Slet IMAP-kontoen, hvis ikke den skal bruges mere.

I så fald synes jeg det lyder som et ganske fint forslag.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:17

Du misforstår metode 2:

Det kan sagtens være jeg misforstod dit forslag, men så foreslår jeg selv:

1) Flyt alle mails via webmail fra indbakken til en anden mappe "minmidlertigemappe"
2) Flyt de to mails til indbakken
3) Slet Popstate-filen
4) Hent mails
5) Flyt alle mails fra den midlertidige mappe til indbakken
Nå ok - og så på denne måde bibeholde alle mails, der p.t. ligger på serveren? Forresten er det ikke to mails, men 10 - men det er irrelevant. Wink De 2 mails der har været snak om, er to mails jeg har sendt, og som jeg naturligvis ikke kan få tilbage via webmail. Hvis jeg skal have dem tilbage skal jeg have dem tilbage fra dem jeg har sendt dem til.

Redigeret af Thorvald - 18-September-2010 kl. 18:18
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:18

Husk også at IMAP virker "den anden vej" altså at man kan lægge ting i mapperne hos udbyderen f.eks. hvis man har fået downloadet noget og slettet det og gerne vil have det tilbage igen .

Forstår jeg dig ret hvis jeg synes det lyder som om dit forslag er:

1) Log ind via IMAP i Thunderbird
2) Find de mails der er blevet slettet i Thunderbird
3) Kopier dem i Thunderbird fra IMAP-mappen til den lokale mappe
4) Slet IMAP-kontoen, hvis ikke den skal bruges mere.

I så fald synes jeg det lyder som et ganske fint forslag.
Det forekommer mig at være nemmest og absolut ikke kluntet at gøre det via webmailen.

Thorvald.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:19

Nu ikke begynde at snakke om imap, det er jeg ikke interesseret i... Wink Mailene er indstillet til at blive på serveren indtil jeg sletter dem fra webmailen. Jeg har 1 GB plads, så der er normalt til ca. ½ år.

Det er selvfølgelig dit valg, men du bruger en metode som skaber mere arbejde for dig (du skal logge ind på webmail og slette mails) og som øger belastningen på udbyderens server i forhold til IMAP.

Jeg ville droppe POP3 helt og connecte til mail serveren med IMAP (din udbyders webmail klient kører formentlig IMAP mod mail serveren). POP3 er beregnet til folk som sletter mails efter hver pop eller i hvert fald hurtigt derefter.

Fordele

1) Du kan slette enkelte mails fra dit mail program (Thunderbird)
2) Du er helt ude over problemer med enkelte "mistede" mails hvis din mail klient crasher. Slut med at nærlæse dokumentation for om man må slette popstate.dat filen eller ej.
3) Du kan køre samme mail klient på flere computere foruden webmail, med fuld sync af læst/ikke-læst status
4) Din (mobil)telefon har sikkert en IMAP klient
5) Hvis din IMAP mail box bliver fyldt op kan du i Thunderbird flytte mails fra en IMAP mappe til en lokal mappe, eller eventuelt bruge den nye arkiv funktion i TB 3.0 (som jeg ikke har studeret nærmere)
6) Thunderbird 3.0 kan lave lokale kopier af mails på computeren, så det faktisk virker som POP3 med "gem mails på serveren", blot mere effektivt. Og stadig med fuld sync, endda mellem flere computere, uden at voldtage POP3 specifikationen.

Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 18:21
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:31
Det smarte ved at overføre mailen via imap er også at det er en eksakt kopi af mailen inkl. headere, hvilket ikke er tilfældet med en forwardet mail fra webklienten. Brugte faktisk selv en midlertidig imap-server, da jeg skulle migrere al min post fra Pegasus Mail til Outlook - ikke så ringe med imap :-)
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Det smarte ved at overføre mailen via imap er også at det er en eksakt kopi af mailen inkl. headere, hvilket ikke er tilfældet med en forwardet mail fra webklienten. Brugte faktisk selv en midlertidig imap-server, da jeg skulle migrere al min post fra Pegasus Mail til Outlook - ikke så ringe med imap :-)

Man kunne også holde sig til mail klienter der bruger åbne indholdsformater som Maildir..Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 20:32
Det virkede fint og tog ikke ret lang tid. Jeg flyttede bare i webmailen, de mails jeg ikke skulle hente igen, til webmailens skraldespand. I inbox var der så kun tilbage de mails jeg skulle hente igen og dem markerede jeg så som ulæste. Det viste sig at være 15 stk. inklusive læst kvitteringer som jeg også gemmer. Så fandt jeg popstate filen i Thunderbird profilen, i den mappe der hører til den pågældende mail konto og slettede den. Åbnede Thunderbird og hentede mails - og den hentede nøjagtigt de 15 mails. Så gik jeg ind i webmailen og flyttede mailene fra skraldespanden tilbage til inbox.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 20:34
Ææææh hov, nu hentede den ligepludselig alligevel alle de andre mails - nå, det gør ikke noget - de står jo som ulæst i min inbox i Thunderbird, så det er bare at markere dem og slette dem, så det er nemt nok.

Thorvald.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2010 kl. 23:11
Forresten var det logisk at Thunderbird hentede alle mailene igen (altså også alle dem, jeg egentligt havde hentet før) - dvs. alle mails der lå på serveren. - Efter at jeg havde flyttet dem tilbage til indbakke. Jeg skulle bare have slettet dem helt. Men jeg havde på det tidspunkt sorteret mailene (det er de færreste mails der ligger i min indbakke, de ligger i undermapper) - så jeg kunne bare bruge Thunderbird filteret "vis kun ulæste mails" og slette dem alle 920 mails.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu