|
|
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Du behøver jo ikke gå over til IMAP permanent. Opret en IMAP-konto i dit mailprogram, der henviser til den eksisterende mailkonto hos udbyderen, og brug denne til at flytte/kopiere de ønskede mails til de mapper, du bruger i forbindelse med POP3. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
ingatellent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Hvad mener du der er vundet med det? Det er vel mindst lige så nemt at gøre via webmail? |
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
![]() |
|
Jeg synes de forslag, der hidtil har været på banen, er noget kluntede. IMAP gør det hele nemt og gennemskueligt og det hele kan laves fra ens mailprogram. Husk også at IMAP virker "den anden vej" altså at man kan lægge ting i mapperne hos udbyderen f.eks. hvis man har fået downloadet noget og slettet det og gerne vil have det tilbage igen . Eller for dens sags skyld hvis man vil flytte data direkte fra en udbyder til en anden. |
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
||
ingatellent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2006 Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Forstår jeg dig ret hvis jeg synes det lyder som om dit forslag er: 1) Log ind via IMAP i Thunderbird 2) Find de mails der er blevet slettet i Thunderbird 3) Kopier dem i Thunderbird fra IMAP-mappen til den lokale mappe 4) Slet IMAP-kontoen, hvis ikke den skal bruges mere. I så fald synes jeg det lyder som et ganske fint forslag. |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
![]() Redigeret af Thorvald - 18-September-2010 kl. 18:18 |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det er selvfølgelig dit valg, men du bruger en metode som skaber mere arbejde for dig (du skal logge ind på webmail og slette mails) og som øger belastningen på udbyderens server i forhold til IMAP. Jeg ville droppe POP3 helt og connecte til mail serveren med IMAP (din udbyders webmail klient kører formentlig IMAP mod mail serveren). POP3 er beregnet til folk som sletter mails efter hver pop eller i hvert fald hurtigt derefter. Fordele 1) Du kan slette enkelte mails fra dit mail program (Thunderbird) 2) Du er helt ude over problemer med enkelte "mistede" mails hvis din mail klient crasher. Slut med at nærlæse dokumentation for om man må slette popstate.dat filen eller ej. 3) Du kan køre samme mail klient på flere computere foruden webmail, med fuld sync af læst/ikke-læst status 4) Din (mobil)telefon har sikkert en IMAP klient 5) Hvis din IMAP mail box bliver fyldt op kan du i Thunderbird flytte mails fra en IMAP mappe til en lokal mappe, eller eventuelt bruge den nye arkiv funktion i TB 3.0 (som jeg ikke har studeret nærmere) 6) Thunderbird 3.0 kan lave lokale kopier af mails på computeren, så det faktisk virker som POP3 med "gem mails på serveren", blot mere effektivt. Og stadig med fuld sync, endda mellem flere computere, uden at voldtage POP3 specifikationen. Redigeret af JesperLund - 18-September-2010 kl. 18:21 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
|
Det smarte ved at overføre mailen via imap er også at det er en eksakt kopi af mailen inkl. headere, hvilket ikke er tilfældet med en forwardet mail fra webklienten. Brugte faktisk selv en midlertidig imap-server, da jeg skulle migrere al min post fra Pegasus Mail til Outlook - ikke så ringe med imap :-)
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Man kunne også holde sig til mail klienter der bruger åbne indholdsformater som Maildir.. ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Det virkede fint og tog ikke ret lang tid. Jeg flyttede bare i webmailen, de mails jeg ikke skulle hente igen, til webmailens skraldespand. I inbox var der så kun tilbage de mails jeg skulle hente igen og dem markerede jeg så som ulæste. Det viste sig at være 15 stk. inklusive læst kvitteringer som jeg også gemmer. Så fandt jeg popstate filen i Thunderbird profilen, i den mappe der hører til den pågældende mail konto og slettede den. Åbnede Thunderbird og hentede mails - og den hentede nøjagtigt de 15 mails. Så gik jeg ind i webmailen og flyttede mailene fra skraldespanden tilbage til inbox.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ææææh hov, nu hentede den ligepludselig alligevel alle de andre mails - nå, det gør ikke noget - de står jo som ulæst i min inbox i Thunderbird, så det er bare at markere dem og slette dem, så det er nemt nok.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Forresten var det logisk at Thunderbird hentede alle mailene igen (altså også alle dem, jeg egentligt havde hentet før) - dvs. alle mails der lå på serveren. - Efter at jeg havde flyttet dem tilbage til indbakke. Jeg skulle bare have slettet dem helt. Men jeg havde på det tidspunkt sorteret mailene (det er de færreste mails der ligger i min indbakke, de ligger i undermapper) - så jeg kunne bare bruge Thunderbird filteret "vis kun ulæste mails" og slette dem alle 920 mails.
|
||
Thorvald. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |