recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Her er YouSee's nye boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Her er YouSee's nye boks

Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Med de bitrater som YouBio vil tilbyde kunderne, tvivler jeg meget stærkt på at du vil kunne se forskel på 720p og 1080p.
Heller ikke når vi snakker 120" lærred og projektor ?

For der kan jeg godt se forskel nu
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 23:13
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Med de bitrater som YouBio vil tilbyde kunderne, tvivler jeg meget stærkt på at du vil kunne se forskel på 720p og 1080p.

Jo, men hvad kan du se forskel på? Vi taler formentlig om en 720p eller 1080p stream med 5-6 Mbps, ikke noget der kommer i nærheden af Blu-ray bitrater. Jeg tvivler meget stærkt på at de ekstra detaljer i en 1080p vs 720p frame vil overleve en komprimering ned til bitrater på 5-6 Mbps.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2012 kl. 23:38

Jo, men hvad kan du se forskel på? Vi taler formentlig om en 720p eller 1080p stream med 5-6 Mbps, ikke noget der kommer i nærheden af Blu-ray bitrater. Jeg tvivler meget stærkt på at de ekstra detaljer i en 1080p vs 720p frame vil overleve en komprimering ned til bitrater på 5-6 Mbps.

ja, du har nok ret.

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 00:49

Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Det må jo så være tv over coax og ikke IP, men det bliver det vel ikke værre af :-)

Er der ikke en internetforbindelse i Samsung Boxen selv for dem som ikke har YouSee bredbånd som bruges til at sende data retur til YouSee? Den kunne YouSee i princippet opgradere så den kunne kommunikere med serverne hos YouBio.

Alternativt skal de have to udgaver af YouBio: en som kører over IP og en som virker ved at allokere en DVB-C kanal ala Cinema og Start forfra.
Ja, jeg gætter jo bare. Jeg tvivler da på, at de vil opgradere boksen til også at kunne håndtere IP-tv. Den har da problemer nok ind imellem :-) Den er en internetforbindelse i boksen, som bruges til kommunikation og allokering af en DVB-C kanal.
Jeg regner med de kan accesse YouBio både som DVB-C og IP-tv. Det kender man allerede idag, hvor fx de 100 gratis film, er de samme på Cinema og på IP-tv.
mvh Christian
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperLund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 00:57
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Ja, jeg gætter jo bare. Jeg tvivler da på, at de vil opgradere boksen til også at kunne håndtere IP-tv. Den har da problemer nok ind imellem :-) Den er en internetforbindelse i boksen, som bruges til kommunikation og allokering af en DVB-C kanal.

Skal man have Viacess kort til 3126 for at bruge YouBio? Hvis YouBio bruger DVB-C kanaler, kan alle på den samme "kabel-tv ø" scanne disse kanale (med PC kort), og alle kan se dem medmindre de er krypterede...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 02:29
Du skal bruge et kort for at se Cinema, mht YouBio ved jeg det ikke, så skal jeg jo først købe et abonnement på YouBio, det sker ikke; jeg har lige fået kvartalsregningen, over 1500 :-(

Mon ikke man kan styre YouBio vha kortet ligesom Cinema, det er vel i sidste ende blot et spørgsmål om man hvad man har adgang til?
mvh Christian
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 12:50
Før jeg bestiller en YouBio boks, er der nogen som kan tjekke dette:

1. Forskellen i billedkvalitet ( evt. også lyd ) fra 3126 boksen ?
2. Kan man fjerne/flytte undertekster ?
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsvj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 13:23

YouSee starter op med 2 kanal stereo (5.1 lyd via DB prologic).
Det bliver straks sværere med billedkvalitet, da DIN internet forbindelses performence bestemmer den aktuelle båndbrede løbende, såkaldt Adaptiv båndbrede... YouBio boksen kan P.T. sende op til 1080p i 50/60 Hz ud på HDMI, kræver HDCP for at fungere.

Så vidt jeg ved starter man op med indbrændte tekster, de bliver på et senere tidspunkt valgfrie, men ikke flytbare.
---
YouBio Boksen er beregnet til det "brede" publikum, ikke til de få 120" billednørder Wink 
Den skal ikke konkurerer med BluRay i billedkvalitet.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

YouSee starter op med 2 kanal stereo (5.1 lyd via DB prologic).
Det bliver straks sværere med billedkvalitet, da DIN internet forbindelses performence bestemmer den aktuelle båndbrede løbende, såkaldt Adaptiv båndbrede... YouBio boksen kan P.T. sende op til 1080p i 50/60 Hz ud på HDMI, kræver HDCP for at fungere.

Så vidt jeg ved starter man op med indbrændte tekster, de bliver på et senere tidspunkt valgfrie, men ikke flytbare.
---
YouBio Boksen er beregnet til det "brede" publikum, ikke til de få 120" billednørder Wink 
Den skal ikke konkurerer med BluRay i billedkvalitet.
Lige et spørgsmål fra en ikke nørd. Hvad mener du med "5.1 lyd via DB prologic."?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 13:57
Dolby Prologic, der er surround lyd indeholdt i stereolydsporet.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Dolby Prologic, der er surround lyd indeholdt i stereolydsporet.
Som jeg har forstået det, har boksen en digital (optisk) lydudgang, kan den bruges til 5.1?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Jeg ved ikke hvor meget billednørd jeg er, men som en person der har brugt tusindvis af kroner på VHS bånd og DVD'er igennem tiden, ønsker jeg bare det bliver nemmere.

Jeg kan godt acceptere et billede i dag som f.eks. DR HD laver når de sender en film, hvis den nye boks kan lave det lidt bedre er det kun et plus.

Ved godt min bio er lidt speciel med 21:9 format, men det er nu engang sådan jeg ønsker at se film. Hvis det er muligt at vise undertekster inden for det format så ville det jo være optimalt.

Jeg venter måske lidt til YouBio er ude af Beta fasen, før jeg hopper på vognen 
Til top

Besvar Besvar Side  <1 78910>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu