|
Her er YouSee's nye boks |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Forfatter | |||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Heller ikke når vi snakker 120" lærred og projektor ? For der kan jeg godt se forskel nu
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
||
Jo, men hvad kan du se forskel på? Vi taler formentlig om en 720p eller 1080p stream med 5-6 Mbps, ikke noget der kommer i nærheden af Blu-ray bitrater. Jeg tvivler meget stærkt på at de ekstra detaljer i en 1080p vs 720p frame vil overleve en komprimering ned til bitrater på 5-6 Mbps. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
||
ja, du har nok ret. |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
Ja, jeg gætter jo bare. Jeg tvivler da på, at de vil opgradere boksen til også at kunne håndtere IP-tv. Den har da problemer nok ind imellem :-) Den er en internetforbindelse i boksen, som bruges til kommunikation og allokering af en DVB-C kanal. Jeg regner med de kan accesse YouBio både som DVB-C og IP-tv. Det kender man allerede idag, hvor fx de 100 gratis film, er de samme på Cinema og på IP-tv.
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
||
Skal man have Viacess kort til 3126 for at bruge YouBio? Hvis YouBio bruger DVB-C kanaler, kan alle på den samme "kabel-tv ø" scanne disse kanale (med PC kort), og alle kan se dem medmindre de er krypterede... |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
||
Du skal bruge et kort for at se Cinema, mht YouBio ved jeg det ikke, så skal jeg jo først købe et abonnement på YouBio, det sker ikke; jeg har lige fået kvartalsregningen, over 1500 :-(
Mon ikke man kan styre YouBio vha kortet ligesom Cinema, det er vel i sidste ende blot et spørgsmål om man hvad man har adgang til?
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
||
Før jeg bestiller en YouBio boks, er der nogen som kan tjekke dette:
1. Forskellen i billedkvalitet ( evt. også lyd ) fra 3126 boksen ? 2. Kan man fjerne/flytte undertekster ?
|
|||
![]() |
|||
larsvj ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: DK-2830 Status: Offline Point: 431 |
||
Det bliver straks sværere med billedkvalitet, da DIN internet forbindelses performence bestemmer den aktuelle båndbrede løbende, såkaldt Adaptiv båndbrede... YouBio boksen kan P.T. sende op til 1080p i 50/60 Hz ud på HDMI, kræver HDCP for at fungere.
---
YouBio Boksen er beregnet til det "brede" publikum, ikke til de få 120" billednørder
![]() Den skal ikke konkurerer med BluRay i billedkvalitet.
|
|||
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One * |
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
||
Lige et spørgsmål fra en ikke nørd. Hvad mener du med "5.1 lyd via DB prologic."?
|
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
|||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
||
Dolby Prologic, der er surround lyd indeholdt i stereolydsporet.
|
|||
![]() |
|||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
||
Som jeg har forstået det, har boksen en digital (optisk) lydudgang, kan den bruges til 5.1?
|
|||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
|||
![]() |
|||
||
Jeg ved ikke hvor meget billednørd jeg er, men som en person der har brugt tusindvis af kroner på VHS bånd og DVD'er igennem tiden, ønsker jeg bare det bliver nemmere. Jeg kan godt acceptere et billede i dag som f.eks. DR HD laver når de sender en film, hvis den nye boks kan lave det lidt bedre er det kun et plus. Ved godt min bio er lidt speciel med 21:9 format, men det er nu engang sådan jeg ønsker at se film. Hvis det er muligt at vise undertekster inden for det format så ville det jo være optimalt. Jeg venter måske lidt til YouBio er ude af Beta fasen, før jeg hopper på vognen
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 78910> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |