|
Hercules Theater |
Besvar ![]() |
Side <1 72737475> |
Forfatter | |
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hvilken smooting er der på nederste respons ? |
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Gennemført!
Men vil den hurtige konklusion ikke bare være at begge vægge skal dæmpes stort set frem til siddepladserne? Troels |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
P.Las: Tror det er 1/3. Ser ret smooth ud i hvert fald.
Troels: Jeg skal lige have læst op på min akustik, men når jeg får tilføjet tidsforskellen mellem direkte signal og reflektionen, bør man kunne tolke lidt ift. hvad der skal dæmpes og hvilke reflektioner man faktisk gerne vil have. Retningen på reflektion vs direkte lyd bør også have noget at sige.
|
|
![]() |
|
Troelsfilm ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 399 |
Du er for gennemført!
![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Haha, er du fuld?
![]() |
|
![]() |
|
Nej, blot jeg personligt ville sætte absorberende plader op på væggene og så ville jeg kalibrere og sikkert være fuldt ud tilfreds med resultatet.
Derfor - hatten af for andre der er markant mere gennemførte end os andre - det inspirerer ![]() |
|
![]() |
|
Takker :)
Til gengæld findes der folk som finder den bedste lyd ved at rykke rundt på højttalere og tweaker/afprøve, og der er jeg på ingen måde gennemført! Jeg hader det :)
|
|
![]() |
|
Jeg legede med placeringen af mine surruond'er - rykkede dem op, ned og frem og tilbage i ca 5 cm intervaller indtil jeg fik det overordnede bedste resultat.
Det var en lidt lang aften i nørderiets navn, men resultatet var det værd. Fronterne, center og subwooferne kan kun stå som de står - der er simpelthen ikke plads at flytte dem |
|
![]() |
|
Kommer jeg sikkert også til at gøre næste gang.
HVis der er andre som har input til brugbart funktionalitet i mit lille analyse-program, så råb endelig op.
|
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Det virker ret cool Jones! hvordan bliver det hvis man ikke har et rektangulært rum ![]() Du må til at få set vores stue
![]() ![]() Redigeret af Kenzo85 - 06-Oktober-2015 kl. 16:20 |
|
![]() |
|
Jeg holdt det simpelt, så det bliver ikke udvidet ikke "odd-shaped-rooms".
Og du siger bare til :)
|
|
![]() |
|
En flytning står nok for døren, så sælger ud hvis der er nogle som er på jagt efter den ultimative front stage til bioen: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143854&PID=1449293&title=s-jbl-synthesis-sk21000-3-stk#1449293
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 72737475> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |