|
Hessi's ydmyge stue-bio (In full length) |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Forfatter | |
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Marts-2012 kl. 13:47 |
The Teaser DADADAAAAAAA DAAAAAA DADA DADADAAAAAA...... BRUMP-BUMP..... DADADAAAAAAA DAAAAAA DADA DADADAAAAAA...... BRUMP-BUMP..... DADA DAAAAAA DAAAAAA DAAAAA DAAADAAA DADADAAAAAAAAA, DOO-DEED DAAADAAADAAAAAAAAA BRUMP-BUMP. “It all started a cold day in the beginning of March 2012… He just got home from work, tired but eager to get started….” Ja, det var jeg sgu. Nu havde hylderne ligget der et stykke tid, og jeg havde udskudt det et par gange da jeg ikke rigtig havde energien til det. Weekenderne blev oftest brugt på lidt motion, familiehygge og tiltrængt afslapning så der var heller ikke meget tid at hente dér. Men nu skulle det altså være, og jeg gad simpelthen ikke vente mere. Men inden eventyret begynder vil jeg gerne starte med at vise jer nogle før-billeder... så her kommer lidt fra inden jeg solgte mit tv-bord. Bordet blev solgt da receiveren, og medie centeren i bordet blev ekstrem varme ved brug over et par timer, men lige så meget fordi jeg gerne ville flytte subwooferen inde under tv’et lige i midten så alle de dybe toner ikke kom fra hjørnet (venstre ”for”-hjørne) hvor de også blev forstærket. ![]() Ikke meget luft der var mellem enhederne, som det kan ses. ![]() Og ja, det blev også brugt til at se StarCraft 2 streams. ![]() Som sagt solgte jeg bordet, men inden det, var surroundsættet blev skiftet ud til QLN’erne. Efter at have solgt bordet måtte jeg jo skaffe noget andet receiveren, og medie centeren kunne stå på. Så først anskaffede jeg mig én hylde, men jeg ville ikke begynde på daværende tidspunkt for at gentage processen når jeg engang fik købt hylde nr. 2. Så derfor lavede jeg en midlertidig opstilling som jeg kunne leve med indtil anden hylde blev anskaffet... og jeg må tilstå at jeg blev overrasket over at der egentlig var en ændring af lydens karakteristika. Lyden havde åbnet sig bare ved at fjerne bordet. Det var ikke så vildt anderledes, men lige en detalje der gjorde at lyden føltes bredere, mere spredt og åben. Kønt var det ikke, men det virkede. Tror at den detalje jeg ligger mærke til skyldes at bordet ikke er der til at ”stoppe”, og reflektere lyden væk. Måske også fordi der intet er på næsten samme højde som enhederne i højttalerne, til at ”stoppe” eller stå i vejen for lyden. Mon jeg havde opnået det samme ved blot at rykke højttalerne lidt længere ud fra bagvæggen og lidt længere ud til siderne?? Fra sweet-spot Som det måske kan ses prøvede jeg at afkoble med spikes -> flise -> filt + kort, men det var ikke den store succes for vibrationerne kunne stadig mærkes i gulvet. Dog var det bedre end højttalerne direkte på gulvet, som jeg også prøvede. Men ingen spikes mellem subwooferen og flisen. De fulgte desværre ikke med så det blev til filt. Subwooferen blev købt brugt, og det er alt andet i øvrigt også, undtagen TV’et, som i sin tid kostede mig hele 18.000 kr. Det er satan æde mig det hvide ude af øjnene (og ud af alt muligt andet for den sags skyld) for en studerende! Det var endda det absolut billigste sted da det var/er parallelimporteret. Alle andre steder kostede det mellem 2.000 – 5.000 kr. mere! På det tidspunkt arbejdede jeg (i shg hvor tv’et også blev købt) samtidig med jeg studerede så det kunne godt lade sig gøre at få råd til det. Samme ”gode” løsning med spikes -> flise -> filt + kork. Og så lige en smart et billede af kabelrod, og en ”smart” dims i væggen. Endelig købte jeg hylde nr. 2, og måtte derfor også finde et par hyldeknægte til centeren. Centeren skulle hænge så langt nede som muligt da jeg ikke ville hæve TV’et mere end absolut nødvendigt, og af samme grund bliver centeren stillet direkte på hyldeknægte, og ikke på en hylde, på hyldeknægtene. I min søgen efter diskrete hyldeknægte til centeren kom jeg også forbi et tilbud på gummimåtter i Bauhaus. De var i størrelsesordenen 60x60x1cm til prisen 49.95 kr., og jeg tænkte at det kunne jeg bruge som damping feet. Så købt blev sådan en også (læg mærke til den gode Joda stil at snakke/skrive på… det vil gentage sig). Hylder til at sætte receiveren og medie centeren på. Bore-/skruemaskine til at bore huller i væggen, og til at skrue skruer i ravpluggene. Kasse med nogle forskellige borstørrelser, nogle standardstørrelser 5 – 10mm. Skruetrækker med forskellige bits til det sidste, hvor der skulle lægges hånd-/armkræfter i. Multitool til at skære/save i måtten, og i kabelbakken. Stålsøm til at holde kabelbakkerne på plads, og hammer til at banke stålsømmene på plads (hammeren blev brugt til andet ”fornuftigt” også). Spidstang, og almindelig tang til at holde i diverse ting når pølsefingrene ikke kan gøre det. Tang til afisolering af kabler, og skævbider til samme formål, men også til klipning af kabler og kabelbakker. Kasse med skruer og ravplugs til hylderne, og hyldeknægtene. Hyldeknægte, som centeren skal stilles på. Dobbeltklæbende til kabelbakkerne, og andet smart (ses senere). En stump cykelslange til samme smarte ting, som ses senere. Sidst men ikke mindst nogle kabler som skulle testes, og måske erstatte mine nuværende kabler. Kabelbakke til kabelføring, strømkabel til udskiftning af et kabel jeg er pinlig over at skulle vise, men det kommer. Målebånd med laser og vaterpas, og store vaterpas med målebånd til benyttelse ved målinger så alt bliver lige og vater. Et forsøg på at fange laseren i målebåndet. Skal bruges til at måle midten af opstillingen i forhold til midten af sofaen, og sørge for at alt er placeret symmetrisk. Gummimåtten som skulle bruges til damping. Så var det med at få fjernet alt Hi-Fi udstyr så jeg kunne få lavet nogle huller, og hænge hylderne op. Hvad har vi som ”pude” mellem centeren og subwooferen? Lidt køkkenrulle og hvad er det vi finder... ”Discover The Power of Hi-Fi Klubben” – Haha... Ja det har I hvert fald styrke nok til at ligge mellem min center og subwoofer. Det kunne den da bruges til. Lidt mere køkkenrulle, man kan jo aldrig blive for forsigtig. Lidt mere af det ”gode” kabelrod... Og så blev den tunge sub flyttet…. Ja, den er tung for sådan en lille svagpisser af en perle som jeg er. Filt til ”damping”, og mere kabelrod... Så blev det receiverens tur... Resultatet af flytning af receiveren... mere kabelrod... Medie centeren blev også flyttet... gæt engang hvad det resulterede i... ”Yup, you guessed it… mere kabelrod!” Roderiet og flise I helhed... Og ja, så blev det sgu også tid til at fjerne kablerne. En lille pause skulle der til for perlen blev svedig, og skulle ha’ noget andet tøj på. Mobiltelefonen og nøglerne skulle også ud af bukselommerne så han ikke smadrede/ridsede noget. Før-billedet... Strippet der blev... Og tingene blev pillet ud af lommerne... Efter-billedet... Så er det TV’ets tur til at blive fjernet. Måske ikke helt nødvendigt, men rart nok med ordentlig plads når der skal arbejdes. Og så er det heller ikke den det går ud over når den ellers så berømte uendelige tålmodighed ikke rækker. Hvad gør man efter låsen er pillet ud… ja, man glemmer alt om de kabler der sidder i TV’et og prøver at løfte det ned, for derefter at føle sig total ondsvag, sætte TV’et på plads igen med det samme, og derefter pille kablerne ud. Væk kom TV'et... Jaja... det var ikke helt dumt det jeg lavede dengang... TV’et får sig et tiltrængt hvil... Mere kabelhelvede... Næsten færdig med første omgang af kabelhelvedet... En lille detalje er at stikdåsen er sat fast med dobbeltklæbende. Det sørger for at holde alle kablerne bagved subwooferen. Så skal flisen flyttes, og den var satan æde mig også tung som helvede! Igen er ”The Power of Hi-Fi Klubben” sat på prøve. Som nævnt… filt + kork mellem flise og gulv (som i øvrigt er mega skævt, og hælder osv.). Så er alt fjernet og der skal måles og gøres klar til at bore huller. Midten findes i forhold til sofaens midte og der måles. Den lille sorte prik over kabelbakken (som i sin tid blev sat op med øjemål) er midten, og det er her udgangspunktet er. Ved ikke lige hvor det andet skidt kom fra... Strategien var følgende... ![]() Men da jeg skulle måle var jeg af en eller anden grund blevet retarderet, og glemte at tilføje afstande, hvad jeg egentlig havde målt og hvad min plan var osv. Så jeg lavede vildt mange målefejl. ![]() Ja, som det kan ses startede jeg med de 3 øverste, hvor jeg først glemte at det var centeren der skulle tages højde for, og ikke subwooferen. Der efter glemte jeg, af en eller anden grund, det der rent faktisk skulle hænges op. Så kom jeg i tanke om at jeg ikke ville have at receiveren og medie centeren skulle hænge i samme højde som woofer-enhederne i højttalerne. Så det skulle længere ned. Det kom også længere ned, men mere luft skulle der i mellem receiveren, hylden og subben. På medie-center-siden støder jeg på dette. Hvad fanden er det!? Undskyld sproget, men hvad er det for noget makværk der stikker 5mm. ud af væggen, og er hul inden i!? Jeg gætter på en elendig og sikkert ulovligt el-installation. Det gør jo at jeg ikke kan hænge det op hvor jeg vil… eller i nærheden af hvor jeg vil. Derfor det store spring anden gang. Tænke tænke... Løsningen blev at hylderne måtte længere ind mod midten, og sænkes en del da de så skulle under centeren. Nu var det subwooferen der skulle stå imellem hylderne i stedet for centeren. Ikke hvad jeg havde ønsket, men jeg må jo få det bedste ud af omstændighederne... Strategien blev følgende. ![]() Så blev der målt lidt mere, og der blev målt lidt ekstra, og det blev gennemtjekket at der var målt rigtigt, og der blev stødt på følgende. ![]() Der blev korrigeret på væggen, tegnet streger og pile så nu kunne der overhovedet ikke være tvivl om noget som helst... Eller kunne der? For jeg trådte lige et skridt tilbage for at tjekke om det hele nu også så ud som det skulle, men syntes at stregerne var for høje. Så hen og måle igen, og til min ikke så store overraskelse finder jeg ud af at prikkerne var tegnet for højt oppe og skulle længere ned. Og så skulle der måles op til hyldeknægtende til centeren... igen! For det var jo gjort ud fra de forkerte målinger før. Men det blev gjort således. Først blev halvdelen af centerens bredde målt fra midten (på væggen) og ud på begge sider. Så blev afstanden fra centerens ”ender” målt ind til gummifødderne, og dette blev gentaget på væggen. De gummifødder er godt nok vandret lidt... Og strategien til hyldeknægtene... ![]() Og så er vi endelig klar til at bore... Eller er vi? Ingen strøm på skrue-/boremaskinen. Så lades den skulle... Og ladet den blev... Og bores der skulle... Og boret der blev, hvor efter jeg tænkte ”shit!”. For de 2 huller som ses ovenfor er mellem mursten. Jeg blev, med rette, bekymret for alt det bøvl det kunne/ville give. Men tog chancen og fortsatte. Der blev selvfølgelig også boret huller til hyldeknægtene til centeren og det meste blev skruet på plads. Så blev det hele skruet på plads og jeg lavede en hurtig ”vægt-test”, ved at trykke ned på hylderne og hyldeknægtene… ”Det holder sgu” … tænkte jeg, uvidende om fremtiden. Ja ja ja... ikke alle målinger har været total ubrugelige... Så kom centeren lige op på sin kommende plads for at se om det holder, og pludselig blev jeg en smule bekymret (igen) for om jeg nu havde målt helt rigtigt alligevel for det så ikke ud som om der kunne være en subwoofer mellem hylderne. Og endnu engang viste det sig at jeg havde glemt noget… midten blev jo rykket ca. 2 cm. pga. ”den hule firkant” i væggen, og af en eller anden grund var det kun højre hylde der var ”rykket med”. ”DOOO’H!” blev der råbt så de andre kunne høre det, og så måtte jeg i gang med at skrue hylden af væggen, og lave nye huller. Og nåh ja for resten… da jeg skruede hylden ned fra væggen vidste det sig at hullernes position var mega ringe… væggen omkring hullerne smuldrede bare så hullerne blev temmelig store. Jeg måtte proppe lidt ekstra ravplugs ind for at stoppe hullet, og dække det til med noget fylder. Samtidig blev kabelbakken til TV’et fjernet, og hullerne dækket. Nu er afstanden mellem hylde-enderne og hyldeknægtende til centeren også ens (Billedet snyder lidt). På med flisen og skære lidt til selve subwooferen. Så skulle der saves kabelbakker i de rigtige længder. Samtidig blev bakkerne klippet til så ledningen til centeren, og strømkablerne kunne føres ud de rette steder. Og klistret til blev de også med dobbeltklæbende. Var ved at løbe tør for dobbeltklæbende. Det hele blev hængt op, og TV’et kom på plads igen så kabelføringen kunne starte. Skulle dog lige se hvordan det så ud med centeren, og hylderne først. TV’et er nemlig kommet lidt højere op nu... og skal jeg være helt ærlig foretrækker jeg det som det hang før, men det er desværre ikke muligt mere. Ja, jeg kom til at støde til billedet... Inden jeg havde set mig om var klokken blevet mange, og jeg var blevet mega sulten. Jeg havde været i gang i 4 timer på det tidspunkt, og det var blevet for sent til at banke videre. Så stuen blev efterladt således... Gulvet ved sofaen... stumper fra kabelbakken... Så jeg måtte spise aftensmad i soveværelset, og da det var ”overstået” magtede jeg ikke mere. Jeg var også blevet træt. Jeg valgte at fortsatte dagen efter. Der var et kabel der skulle skiftes, og som jeg nævnte var jeg pinlig over at skulle vise det. Her er det... Et gammelt telefonkabel, brugt som strømkabel... utrolig tyndt... Men det virkede jo. Havde åbenbart ikke magtet at skifte det i kampens hede dengang, men nu blev den skiftet, og så måtte jeg fjerne højttaleren så jeg kunne lave noget kabelføring her også. Som nævnt filt + kork mellem gulv og flise. Disse bliver genbrugt senere. Højttaleren blev fjernet og jeg kunne komme i gang med at banke kabelbakker op, og føre kabler. FYI – glo ikke væk mens du hamre, bare fordi du hører noget underligt… det ender galt! Min tommelfinger var i hvert fald ikke glad. Mere filt + kort... nu under venstre front. Nu skulle der skiftes underlag under fronthøjttalerne. Klippes der skulle... men ikke klistres. Skåret blev nogle stumper fra måtten, og under flisen blev de placeret. Men inden jeg satte højttalerne på plads ville jeg lige teste for at se om hylden kunne holde receiveren. Og af en eller anden grund var jeg helt opsat på at receiveren skulle være på denne side. Det resulterede i følgende... Hullerne var simpelthen igen placeret for ringe, og derfor smuldrede det omkring hullerne igen... æv æv… ud med skruerne, væk med hylden, og proppe alt hvad jeg kunne ind i hullerne… ravplugs, murstensstumper og tilskåret ravplugstumper. Ja, kønt var det ikke men det lod til at virke… lidt i hvert fald. Så jeg skruede det hele på plads igen, og dækkede det ”overskydende” til med fylder. Nårh… mens det passede sig selv kunne jeg jo rydde op, gøre rent og komme i gang med at teste de kabler. Så kunne jeg finde ud af hvilke nogle jeg ville beholde, og hvilke jeg skulle bruge. Nok med oprydning. De første kabler der skulle testes var dem jeg købte af KlausDM, som hedder Black Rhodium Aero Space Technology AST75x2 Biwire cable. Jo jo... jeg lagde også mærke til det... de kunne godt ligne røde hotdog-pølser eller nogle lange slik-stænger af en slags. Men afisoleres skulle de, og testet de blev. Medie centeren blev styret med unified Remote, gennem min Android-fon. Konklusionen blev at kablet er rigtig lækkert, trods den’s tykkelse (eller mangel på samme). God fast bas med tyngde og autoritet. Dynamisk og detaljeret mellemtone, så instrumenterne virkelig kunne nydes, og stemmer var helt klare. Det øvre var også meget detaljeret, og helt klar i lyden. Næste kabel blev Chord Charnival Plus Silver, som også blev købt på recordere.dk Et kabel der virkelig er stift, i modsætning til det forrige kabel, som var meget fleksibelt. Lederne er solide, og det er selvfølgelig med til at gøre kablet stift. Igen blev der afisoleret... Det blev selvfølgelig sat til, og testet også. Ganske fint kabel, god detaljegrad i toppen og mellemtonen, og helt klar. Til min overraskelse var det en anelse mere tilbagelænet end jeg havde regnet med. Lidt forskel mellem dem, og tidligere kabel var der i toppen og mellemtonen, men den største (dog meget bitte) forskel er i bunden hvor denne ikke har samme tyngde og punch som den første. Endnu et virkelig lækkert kabel. Til min store overraskelse manglede der næsten ingenting i bunden i forhold til det første kabel og det kabel jeg har brugt indtil videre, som i øvrigt er TaraLabs RSC Prime 1000 Bi-wire. Det overrasker mig fordi dette kabel ikke er et bi-wire kabel, men alligevel klare det jobbet meget godt. I mellemregistret, og i toppen er den også helt fin, men med en anelse mindre detaljegrad og klarhed end sølvkablerne og TaraLabs’ne. Jamen så fandt jeg jo ud af hvilke kabler der skulle bruges og jeg kunne fortsætte. Nu kunne kabelføringen afsluttes... Min storebror mente ikke jeg havde kabler nok til at retfærdiggøre de ”store” kabelbakker... ”I beg to differ!”. Men det blev klaret med lidt sved på panden. Hvorefter det skulle vise sig at være spild af arbejde og tid. For blot efter 5 minutters stress smuldrede hullerne igen og hylden var ved at falde ned. Så var der ikke meget andet at gøre end at skrue hylden ud fylde hullerne og starte forfra lidt længere nede. Hvilket betød at den anden side også skulle skrues ud, hullerne fylde, samt der skulle laves nye huller. Men jeg mistede sku besindelsen et kort øjeblik, og rev hylden ud for det var altså tredje gang nu. Det resulterede i følgende... Damn… 4 nye huller og risiko for samme bøvl på begge sider. Jeg måtte i gang, og fik da også lavet 4 nye huller, men så flyttede problemet sig fra den ene side til den anden side. Og samtidig F’ede jeg det ordentligt op. Jeg tænkte jeg hellere måtte bruge lidt tykkere skruer for at det skulle sidde ordentlig fast, men hvad skete der så... Så gik skruen fanden æde mig i stykker mens jeg var ved at skrue den i... Og ikke kun den ene… men også den anden... Nu gad jeg simpelthen ikke mere så der blev bare lavet 2 nye huller lige ved siden af… Og så blev hylden sgu skruet godt fast. Men som sagt havde det oprindelige problem flyttet over på den anden side… Så jeg endte med at proppe hullerne med alt muligt, og lægge nogle afstandsstykker ind i mellem hylden og væggen da skruerne jo bare blev ved med at skrue uden at komme længere ind. Men så var den også på plads. Var nødt til at komme lidt filt mellem pladen og hyldeknægten for at det blev vater... eller nogenlunde vater. Og så var alt i orden... virkelig i orden... for første gang... nu kunne jeg seriøst fortsætte. Det andet ”fornuftige” hammeren blev brugt til... De ringeste bananstik som jeg nogensinde har brugt... De kostede også kun en 5’er stykket. Har forklaret i en anden tråd hvorfor de er så elendige. Men essensen er at de falder fra hinanden. Der blev lavet kabelføring for anden gang, receiveren blev sat op og alle kabler tilsluttet. Og af en eller anden årsag magtede jeg ikke at tage billeder mere så de sidste billede af denne del er de nedenstående hvor alt undtagen medie centeren er kommet på plads. Så
blev det surround højttalernes tur. Væk med højttalerne, og fliserne. Her har
jeg faktisk brugt 2 gange filtstykker da jeg ikke havde mere kork. Jeg vidste
dog at der snart skulle ske noget så jeg ville ikke ud og bruge penge på kork. Placeret
blev de tilskåret måttestykker og på med flisen og højttaleren, og igen blev
vaterpasset brugt til at sørge for at alle højttalere var vater Lige
en hurtig test for at se om tingene er i midten i forhold til sofaen. Det ser
rigtig godt ud... sofaen skal blot rykkes en enkelt cm. Der
blev ryddet lidt mere op, og støvsuget lidt mere. TV’et blev pudset til ukendelighed... Så
blev hullerne fyldt, og malet hen over, samt der blev malet hen over
”tegningerne”. Og penslen skulle lige
have lov at tørre. Medie
center kabinettet blev solgt, og delene samlet ved spisebordet. Så blev der lige taget hånd om det sidste, og resultatet ses
her under... Men ja, der mangler et medie center. Her
kan de nye ”damping feet” (gummi stumperne) anes, men det er kun fordi billedet
er taget med blitz og relativt tæt på. Her
efter fik jeg bestilt nyt kabinet og strømforsyning til medie centeren... men
det var ikke nok... jeg gik all in og bestilte flere ram, nyt grafikkort og
XBOX 360 controllere. Men ikke alle varerne var på lager så jeg måtte vente en
hel del tid på at modtage det hele. Så imens blev Android-fonen brugt som medie
center. Spørgsmålet
var så bare om jeg havde brug for en medie center, nu hvor min telefon kan alt
det jeg har behov for, og har HDMI udgang. Det var sgu blæret at spille sine
flac filer, se tv, full HD film, høre radio osv. fra sin telefon (fra
NAS’en/netværksdrevet vel at mærke). En hurtig lasermåling fra sofaens midte igen. Ser
ganske fint ud. Endnu
14 dages tid gik, og så kunne jeg endelig hente sagerne (på posthuset, jeg
selvfølgelig ikke hjemme da tingene skulle leveres). Det
viser sig dog at XBOX controllerne ikke har modtagere, så dem fik jeg heldigvis
lov at returnere (havde spurgt dem inden jeg købte dem om de kunne køre med
PC’ere, og var forsikret om at det kunne de). De er bare ikke returneret endnu
da jeg simpelthen ikke har haft tid pga. hovedopgave, og eksamenen. Jeg
gik straks i gang med at samle det hele. Her
ses de gummi-dutter der fulgte med kabinettet til at klistre på
strømforsyningen for at minimere vibrationer. Jeg prøvede også at lave en
nogenlunde god kabelføring med de strips-agtige ting der fulgte med kabinettet. Så
blev tuneren placeret løst i kabinettet, med idéen var at vibrationer mellem
kabinettet og tuneren skulle fanges af kablerne. Og
sådan skal antennekablet tilsluttes. Drevet
blev sat i, aluminiumsstykket til DVD-fronten blev klistret fast og toppen blev
skruet på. Og så skulle det blot tilsluttes. Jeg har desværre ikke installeret andet en Windows og
PowerDVD (igen pga. tidsmangel), men en kalibrering af lyden er foretaget. Så
jeg kan med glæde se Blu-Ray film, og høre lossless WMA’er. Jeg er virkelig overrasket over hvor lidt den siger
(der er trods alt SSD systemdisk i), i forhold til den gamle maskine, og taget
hardwaren i betragtning. Den kan faktisk kun rigtig høres hvis du går hen til
den eller hvis der ikke ”larmes” i stuen. Men det har så kun været under
afspilning af diverse medier. Historien bliver naturligvis en anden når der
skal afvikles spil i fullHD. Jeg regner selvfølgelig med at skulle installere spil
på medie centeren så jeg kan bruge grafikkortet, og XBOX controllere. Der ud
over skal der installeres nogle UI-plug-ins, codecs osv. så jeg kan se MKV’er,
ISO’er, og så jeg kan bitstreame alt lyd. Så må vi se om det kan lykkes mig. Endeligt er det meningen at receiveren skal skiftes ud med en forforstærker, og nogle effektforstærkere, og så skal der tilføjes en projektor og lærred. Måske også tilføjelse af endnu en subwoofer. Som prikken over i'et leder efter nogen der kan lave noget aluminiumstryk eller CNC i aluminium til at lave Bio-skilte, samt jeg tænker at jeg skal have trykt nogle plakater på et tidspunkt. Og hvad var det så egentlig den stump cykelslange skulle bruges til.... jo, se det skulle bruges til lave gummi-måtter til den ene sofas fødder. Slangen blev klippet i de ønskede størrelse og klistret fast til bunden af fødderne. The Result TV: Samsung LE-46M86BD (Terratec H7 tuner) Reciever: Denon AVR-2809 Front: QLN 606 Center: QLN 600 Center Surround: QLN 604 Subwoofer: Dali Concept Sub 12 Source: Medie Center PC, med bitstreaming (Intel Core i3 530 og H57 Chipsæt, AMD Radeon HD6850) Redigeret af Hessi - 12-Juni-2012 kl. 05:40 |
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
This could be fun
![]() |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Værktøjet ligger helt perfekt, glæder mig til at se hvad du tryller frem. Hvorfor kalder du din stue-bio for ydmyg ?
|
|
![]() |
|
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Jeg gætter på at intro-melodien er fra Star Wars. Hvad har jeg vundet
![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Haha, den var ny! Glæder mig til at se hvad du disker op med.
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
Hehe.. Det er Universals musik han spiller
![]() |
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Kong start på en bio tråd
![]() og go humor
![]() |
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
![]() |
|
Hessi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-December-2006 Sted: Århus N, DK Status: Offline Point: 1528 |
Mange tak for de venlige ord.
![]() Jeg kan garantere jer at i vil grine, næsten græde, krumme tæer og sidde tilbage og tænke... "Hvad sker der for ham" mens i læser... når tråden er oppe selvfølgelig. ![]() Jeg kan oplyse at der ikke vil gå længere tid end det tager Proshop at levere kabinettet og strømforsyningen jeg har bestil til medie centeren.... for medie centeren er det er eneste der mangler at nå sin endelige version (ud over småtterierne som man opdatere med løbende). ![]() EDIT: Har brugt et billede af den gamle intro til universal film da jeg synes den er pænere og giver den rigtige bif-stemning i forhold til den nye intro, som "blot" er en shinet op version. Er nok bare fordi jeg bliver nostalgisk. ![]() Og melodien er selvfølgelig universals egen.
![]() Redigeret af Hessi - 21-Marts-2012 kl. 15:39 |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4468 |
Hvis du nogensinde vil have en karriere som custom installer, bør du nok fjerne ovenstående ![]() EDIT: Tror faktisk jeg tænkte at folk ville gøre præcis det samme, da jeg først oprettede min tråd... Der var vist også mange der skrev, at det ikke helt gav mening hvad jeg havde gang i :)
Redigeret af Jonas_h - 21-Marts-2012 kl. 15:39 |
|
![]() |
|
![]() Jeg tænker ikke så meget på enderesultatet men processen... der er en hel del ting jeg kunne have gjort bedre hvis jeg havde mere tålmodighed, tid, tænkt mig lidt om og ikke var så ivrig. Og så var jeg sgu egentlig ikke for heldig med omstændighederne.... men det kommer alt sammen....
![]() Redigeret af Hessi - 21-Marts-2012 kl. 15:45 |
|
![]() |
|
For den er slet ikke lige så vild eller stilren som "jeres"... Jeg er en fattigrøv af en studerende der har skrabet lidt brugt sammen. ![]() Okay, helt ydmyg er den ikke, men vild er den heller ikke... ikke i forhold til meget andet her inde.
![]() |
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Tilgengæld er vores dedikerede bioer slet ikke noget i forhold til hvad de har i Norge eller Sverige, bare tjek minhembio.com eller avforum.no Jeg synes nu heller ikke mit setup er noget i forhold med andres herinde, men med 3 børn har budgettet sine begrænsninger |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 8> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |