recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hessi's ydmyge stue-bio (In full length)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hessi's ydmyge stue-bio (In full length)

Besvar Besvar Side  <1 678
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2012 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg brugte netop standard plugs, og blank bor til mursten/beton (igen ifølge pakken og sælgeren). Murstenene er gamle røde mursten, og de er meget nemme at bore i med skrue-/boremaskinen uden slag. Hullerne bliver rigtig pæne, og stenene smuldre ikke, men det gør mørtlen til gengæld. Og ja, der var hulrum bag murstenene, men standard plugs var jo netop ikke noget problem så længe hullerne var i stenene, og ikke i mørtlen. Måske jeg skulle have brugt nogle plugs ligesom dem i link 2 så....?

Det har heller ikke før været noget problem at bruge skrue-boremaskinen (som i øvrigt er temmelig kraftig) til at bore huller i gamle vægge. Det har altid voldet problemer når hullet blev placeret i mørtlen.

Men mange tak for den gode viden, og rådgivningen. Så ved jeg det fremover. Smile

Anytime Wink håber bare du har fået lidt info ud af det som du kan bruge til en anden gang!

- En lille ekstra info! de plugs jeg linkede til sidst, ved ikke lige med den røde der på billedet, men med mange af dem, kan man rent faktisk hvis man f.eks. skal montere fodpaneler osv. i gips vægge, så bare tage et bord på plugsens størrelse, og borer direkte gennem både træ og gipsplade, og så bare nøjes med at banke plugsen ind i fodpanelet, og derefter montere skruen, det lukker nemlig også tæt og efterlader et flot resultat, har nemlig haft testet det, og skal gøre det igen på tirsdag når jeg skal have monteret paneler Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2012 kl. 02:25
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Anytime Wink håber bare du har fået lidt info ud af det som du kan bruge til en anden gang!
- En lille ekstra info! de plugs jeg linkede til sidst, ved ikke lige med den røde der på billedet, men med mange af dem, kan man rent faktisk hvis man f.eks. skal montere fodpaneler osv. i gips vægge, så bare tage et bord på plugsens størrelse, og borer direkte gennem både træ og gipsplade, og så bare nøjes med at banke plugsen ind i fodpanelet, og derefter montere skruen, det lukker nemlig også tæt og efterlader et flot resultat, har nemlig haft testet det, og skal gøre det igen på tirsdag når jeg skal have monteret paneler Wink
Igen, tak for info. Det hele kan bruges! Thumbs Up

Tak til alle for gode råd. Alt kan bruges, og jeg tager det til mig. Smile

Fandt lige nogle billeder af dengang jeg var midt i skiftet fra Dali Concept- til QLN 60X serien. De er ikke så gode blev taget hurtigt med fonen, og de viser "blot" de fysiske forskelle. Og bare dét alene gjorde en stor lydmæssig forskel (er jeg overbevist om, specielt dybden af højttalerne).

Selv mine nuværende baghøjttalere (QLN 604) er større end Dali Concept 6'erne. Dog samme størrelse enheder. Virkelig en stor forskel i lyden, specielt i dybden, som jeg dengang syntes jeg manglede. Som det måske kan ses blev der både testet højttalere, receivere (Yamaha stereo vs. Marantz surround) og kabler (Argon et-eller-andet-fladt vs. Van Den Hul The CS-122 Hybrid). Der var faktisk temmelig stor forskel på alle 3 dele, både højttalere, receivere og kabler.

Og så lige en lille hurtig billedserie af min tidligere TV-rep. Lytter på strømforsyningen var slidt så de skulle skiftes. Åbenbart en typisk fejl for Samsung TV'er selvom det dengang var toppen af poppen til 18K.

Af med bagplade, og metalburet til strømforsyningen.

Af med strømforsyningen, og finde de slidte lytter.

Det er åbenbart typisk lige de 3 der bliver slidt for hurtigt uanset model. Der blev købt 3 magen til, dog af en del bedre kvalitet (ifølge eksperterne). Ovenstående blev loddet af, og erstatningerne loddet på, alt blev skruet på plads igen og vupti.... så duede TV'et helt som det plejede. Men af en eller anden årsag har jeg ikke taget flere billeder (ellers kan jeg ikke finde dem). Ville ellers godt have vist aflodningsmetoden, de andre lytter og forskellen, men det må i forestille jer. Tongue LOL

Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 23:58

Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Ellers kommer her et lille tricks som jeg lærte af Good Old Gammel Nok (en af snedker svendene fra det sted jeg stod i lære)

Hvis hullet man borer op bliver noget lort, af den ene eller anden grund, fx pga placering i fugen mellem stenene, kan man snitte et stykke træ til, i overmål i forhold til hullet naturligvis, og banke det i hullet. Så kan skruen sættet ligeså fint i center af træet, og derved holde til alt. Træet virker som en plug, da det jo vil flække, men ikke kan pga det sidder stramt i hullet. HAHAHA ja grin bare, men det virker. Wink

Det er altid min nødløsning når alle de smarte og dyre plugs svigter.

Rasmus
Ja, tanken er jo super god, det skal da prøves, men det var nogen lignende jeg prøvede at opnå ved at stoppe så meget jeg kunne ind i hullerne. Big smile
Ja det virker fortræffeligt med et par tændstikker, en kniv og en hammer, når pudset falder ud - faktisk bedre nogle gange end plugs Approve
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 23:58

Oprindeligt skrevet af michael9000 michael9000 skrev:

Hehe fattig og fattig - se på den positive side - dagpengene som nyuddannet er da langt bedre end SU'en - og lønniveauet er nu ikke helt tosset for os datamatikere Big smile
Tillykke med 10-tallet; det kunne jeg ikke have gjort bedre (fik også 10Wink)
STORT TILLYKKE! Clap Hvilken uddannelse?

Men jeg modtog SU med SU-lån bare for at få det til at hænge sammen. Så kommer ikke til at mærke den store forskel mellem dimittend-satsen og SU+SU-lån. Ouch

Ja, lønniveauet er ganske fint. Big smile
Takker - er også uddannet nørd ehh datamatiker.
Jeg havde SU + SU-lån + deltidsarbejde så forskellem var minimal for mig. Men lønnen nu er en helt anden sag Big smile
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2012 kl. 00:12

Har faktisk fået tilbudt et 2 måneders projekt med løn, og har kontaktet fagforeningen for at høre om det er muligt at få dagpenge efterfølgende hvis jeg ikke bliver fastansat eller ikke kan finde et andet job i mellemtiden. 

Tag det. Når du er færdig med de 2 mdr er du stadig berettiget til dagpenge bag efter.
Dertil så tæller de 2 mdr i timerne i a-kassen - du kan få beregnet en ny (læs højere) dagpengesats ud fra dit lønniveau, efter du har haft 3 måneders arbejde sammenlagt Wink

SU-lånet er ret stort, men skal først starte tilbagebetaling fra januar. Smile
Det er først til januar efter årets udgang - altså januar 2014 for dit vedkommende

Redigeret af michael9000 - 26-Juni-2012 kl. 00:14
Til top

Besvar Besvar Side  <1 678

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu