recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HFI relæ ødelagde fjernsynet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HFI relæ ødelagde fjernsynet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HFI relæ ødelagde fjernsynet
    Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:10
Hejsa -

min morfar er lige kommet forbi og sagt at hans samsung tv er blevet smadret, det sagde puf, efter HFI relæet var gået i stykker, det er købt hos cinemagic 10 maj 2012, selvfølgelig 5 dage efter at garantien er udløbet.

Han har topdanmark - som forsikringsselskab - er der noget som helst man kan stille op ?

på forhånd tak
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:30
Imponerende som de samsung skærme har det med at gå i stykker kort efter garanti udløb. Tror jeg holder mig fra samsung. Har din morfar en elektronik forsikring?
Til top
Mhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:49
Jeg er temmelig sikker på at TV'et gik i stykker og kortsluttede og derfor slog HFI/HPFI relæet fra.

Jeg kan ikke se hvordan HFI skulle kunne ødelægge et TV.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:51
Sorry. Det var også sådan at det er gået    

Irriterende.   59" tv. Øv øv.   Så går jagten ind på et billigt lidt mindre(ikke meget) tv.

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:52
EFTER HFI relæet var stået af? Så skulle strømmen jo være afbrudt. Iøvrigt siger min elektriker søn at i dag er man kun sikret ordentligt med et HPFI relæ.

Men undersøg da om forsikringen dækker noget, selvom det er tvivlsomt...
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 15:58
Må hellere sige jeg ikke er den store handy man.   Tv'et sted ihvertfald puf sagde min morfar.   Og je har lige været deroppe og hver gang at vi tændte hfi relæet så slukkede det med det samme igen. Og sagde en ordentlig lyd. Når jeg pillede tv stikket ud af stikkontakten så slukkede det ikke.      Så der har været noget galt.

Om det er et hpfi relæ skal jeg så ikke gøre mig klog på
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 16:24
Lad mig gætte - det er elektrolyt kondensatorerne der er "boblesyge". Et fænomen vi før har set ved omtalte mærke.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 16:25
Kan man gøre noget ved det ?
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 16:28
Ja skifte dem til nye. Spørsmålet er om der er mere der er gået istykker pga dem.
Til top
Totoronto Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Maj-2006
Sted: Midt-jylland
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Totoronto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 16:33
Hvis der er blevet tændt på HFI relæet igen og igen, så er printplade og andet elektronik nok blevet grundigt ristet. Bagbeklædningen skal tages af og strømforsyningsdelen checkes.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 17:41
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Må hellere sige jeg ikke er den store handy man.   Tv'et sted ihvertfald puf sagde min morfar.   Og je har lige været deroppe og hver gang at vi tændte hfi relæet så slukkede det med det samme igen. Og sagde en ordentlig lyd. Når jeg pillede tv stikket ud af stikkontakten så slukkede det ikke.      Så der har været noget galt.


Det er fjernsynet der har slået hpfi relæet fra og ikke HPFI relæet der har slået fjernsynet i stykker.

Gætter på at morfar har kabeltv......


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 17:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Lad mig gætte - det er elektrolyt kondensatorerne der er "boblesyge".


Meget sker der ved "lytsygen", men ikke overgang til jord.
Så nej, det er ikke bulne kondensatorer - denne gang.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu