|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Neurobrain ![]() Bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 21-August-2010 kl. 22:47 |
Mit gamle motherboard er lige stået af, men det er godt nok ikke let at opgradere.
Har et Mcubed HFX Mini kabinet som umiddelbart kun understøtter ATX og Flex-ATX motherboards. Et Mini-ITX passer sikkert, men det er dælme svært at finde info på WWW. Selvfølgelig understøtter Mcubed's Borg CPU køler ikke socket 1156 :( 1:) Er der nogen der har erfaringer med HFX mini kabinettet og Mini-Itx motherboards og Socket 1156?. Det ville være super cool, hvis man stadig kunne køle CPU passivt 2:) Hvilket ATX motherboard+CPU vil I anbefale, hvis fokus skal være på en strømbesparende løsning. Skal dog gerne trække Win7 og 1080p ;) På forhånd tak for hjælpen |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Køleren kan jeg ikke hjælpe dig med, men alle kabinetter er kompatible med mindre bundkort standarder. Så miniITX skulle meget gerne passe.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Jeg har det selv, og har samme "problem" med den kommende opgradering til en core i3 platform. Jeg får lavet et beslag af en gut i plexiglas.
Jeg får også et mini-itx bundkort, dog til et andet projekt, men kan se om det passer deri.
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2417 |
![]() |
ATX og mini-ITX er hul kompatible, det er bare at skrue det i..
Hvis du scroller ned på http://www.directron.com/motherboards1.html er der en tegning der viser hvor skruehullerne sidder på ATX, mikro-ATX og flex-ATX. Mini-ATX bruger hullerne C, F, H og J så det er lige ud af landevejen at montere.. Redigeret af strandvasker - 22-August-2010 kl. 09:05 |
|
![]() |
|
FPP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2010 Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Hvis man har et BorgFX CPU sæt der passer til socket 775 kan det uden problemer benyttes til 1156. Den lille forskel der er på placeringen af huller betyder bare at gevindstykkerne placeres en lille smule skråt.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |