recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hifi hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hifi hjælp.

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
jaqi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 12:24
Jeg fik det til at virke :-) helt fantatisk - tak for hjælpen radiomanden :-) kan du evt. Hjælpe mig med punkt 1 også ?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40564
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 13:24

Det kan jeg ikke lige give et svar på.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
jaqi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 13:35
Det er mega mærkligt - kører jeg AirPlay via appletv så kører subwooferen med - kører jeg gennem forstærkeren er den ikke med :-(
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 09:34
Kører du stereo på receiveren når du bruger Apple tv? Evt skift over til auto surround eller ligende
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 10:16
Står subwooferen til at køre LFE eller LFE+Main ?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2013 kl. 17:35

Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Står subwooferen til at køre LFE eller LFE+Main ?

Ja, det kan faktisk have en betydning. Jeg har den permanent i LFE, så er den kun Aktiv når der er et DD eller DTS signal, hvilket betyder den kun tænder når der ses film, enten direkte fra TVet, (såfremt der er DD lyd), eller fra BD/DVD.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
jaqi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 10:31
Det var faktisk også deres løsning i hifi-klubben men det gør ingen forskel om den står på LFE eller LFE + MAIN
Til top
jaqi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 10:32
Jeg kører stereo på alt - kører 2.1 :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 10:42

Det lyder underligt, når jeg bruger indstillingen SUB+MAIN er SWen altid med uanset fra hvilken kilde der er lyd fra, den er ikke altid lige meget med, det kommer an på hvor meget LF der er, men den er altid med.
Til top
jaqi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 10:55
Ja og det er kun AirPlay til forstærkeren - ved alle andre kilder kører subwooferen som den skal. Kan det være fordi forstærkeren er defekt ?
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Maj-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 11:28

Oprindeligt skrevet af jaqi jaqi skrev:

Ja og det er kun AirPlay til forstærkeren - ved alle andre kilder kører subwooferen som den skal. Kan det være fordi forstærkeren er defekt ?

Spørg HFK hvordan man får den til det. Det må de kunne give en forklaring på, hvis man kan få den til det. Hvis ikke den kan, er det sikkert en begrænsning i firmwaren. Det er desværre ikke helt ualmindeligt at surroundprodukter opfører sig mærkeligt hvad airplay og bass management angår, så det skulle ikke undre mig hvis det er det der er problemet. Hvis ikke den kan, er du lidt på den da dine sattelit-højttalere ikke ser ud til at kunne spille rimelig bas alene.

Redigeret af dpdk - 27-Maj-2013 kl. 11:51
Til top
jaqi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaqi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 12:40
Nej det giver da ingen mening at reklamere med at den har indbygget AirPlay hvis det ikke virker ordenligt. Det er jo netop en sur.receiver så det kan jo ikke passe den ikke understøtter AirPlay med SW. Men ja må prøve at kontakte dem igen. Jeg takker for alle der har prøvet at hjælpe mig :-)
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu