recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hifi klubben og plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHifi klubben og plasma

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Lukket bruger 2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 586
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 08:55

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Ja, det er da fint man ændrer holdning. Men det ændrer jo ikke på, at klubben i sin tid kaldte det forældet og dårlige billede end lcd. En seriøs butik, som klubben også var engang, ville have anderkendt plasma som et godt alternativ, som man dog desværre ikke solgte. Problemet med hift/tv butikker i dag er jo, at det er kun det de har på hylderne det er godt og resten er ikke noget værd.

Jeg tror de fleste har et eller andet rosenrødt billede af Hifiklubben i gamle dage. Dengang ville man bede kunden om at gå i en anden forretning og lægge sine penge fordi den anden butik kunne levere et bedre produkt for det samme beløb.......Com' on !! That never happened.

Vi har skoset resten af branchen så lang tid tilbage som kæden har eksisteret. Markedet har ændret sig og det samme har vi.

Den med at vi er i lommerne på den uddannelse og de fremtidsvilkår producenterne kommer med holder nu heller ikke. Ellers ville de næppe ringe til os og spørge, hvordan de skal gøre basale ting i deres apperatur, hvilket ofte sker.

I tiden efter Pioneer's udmelding om at slukke for tv-kontakten, så markedet skidt ud for plasma. Der var få producenter tilbage og da Samsungs modeller på tidspunktet virkelig var væsentlig dårligere end det generelle billede på LCD'erne og vi ikke havde adgang til Panasonics skærme ville det være at skyde sig i foden at agere anderledes. Personligt har jeg altid fortalt kunden om de fortræffeligheder en ordentlig plasma kan give, men hvis han brugsmønster indikerer anderledes, er man en lige så stor klovn, hvis man holder krampagtig fast plasmaen.

Dernæst handler der her om markedssituationen. Der var for 2 år siden ikke mange forretninger med respekt for sig selv der ville sælge Panasonic på danske vilkår grundet store problemer med parrallelimport og nethandel. Vi oplevede ofte dengang og gør det stadig, at folk bruger os som showroom og efterfølgende handler andetsteds. Derfor er det også et spørgsmål om ikke at hælde al sin omsætning over på varer som basalt set ikke kan genere et fornuftigt salgsmønster på.

Så for at gentage mig selv; Så er denne debat afdelingsbestemt og køberen skal lade være med at tro vi lever af ren bamhjertighed. Vi er en forretning, men forsøger at holde den så stringent og retfærdig så muligt.

Redigeret af Rysz - 15-Oktober-2009 kl. 08:57
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Ja, det er da fint man ændrer holdning. Men det ændrer jo ikke på, at klubben i sin tid kaldte det forældet og dårlige billede end lcd. En seriøs butik, som klubben også var engang, ville have anderkendt plasma som et godt alternativ, som man dog desværre ikke solgte. Problemet med hift/tv butikker i dag er jo, at det er kun det de har på hylderne det er godt og resten er ikke noget værd.

Det lyder som om du har været inde i samtlige HFK butikker..

Stammer din udtalelse fra een medarbejder, een butik, eller hvad? Det er jo ret vigtigt..

Og igen så ser jeg ikke noget galt i at en butik fremhæver sine egne varer fremfor andres. Sådan er det bare, og vil man ikke "snydes" så må man undersøge tingene inden man handler. Sådan er det indenfor alle brancher om man kan lide det eller ej. Så jeg ser ingen grund til at køre hetz på lige netop HFK. Så skal du gøre det på alle butikker.

FULDSTÆNDIG ENIG

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Otto - M.h.t. propaganda i.f.b. med brancheuddannelsen, så må det være noget der er kommet til senere. Det eksisterede ikke dengang jeg frekventerede radiohandlerskolen...

Nej ikke på radiohandlerskolen, men for det første så har halvdelen af medarbejderne i den danske radio/tv branche aldrig set radiohandlerskolen, for det andet er dét man lærer der jo primært noget basal baggrundsviden, ikke de mere konkrete ting såsom hvilket tv der har det bedste billede.

Faktum er at når det drejer sig om uddannelse, så er sælgerne dybt afhængige af "learning by doing". Jo mere medarbejderen selv er interesseret i at lære mere, jo dygtigere bliver han. De fleste officielle kurser drejer sig mere om at sælge varer end om at uddanne.

Nu har vi to jo begge arbejdet i Tape Connection, en butik man kan sige meget om, men som altid har haft ry for et meget højt fagligt niveau (lå f.eks. øverst på en markedsundersøgelse om forhandlernes viden om surround-udstyr, inden de overhovedet havde en surround-opstilling i butikken!). Da jeg blev ansat, for omkring 10 år siden, var jeg den eneste faguddannede i butikken - og jeg blev ansat som lagerekspedient. Og mht. produktviden (og for den sags skyld også sælger-evner) blev jeg kørt midt over fra dag ét. Min pointe er bare at sælgerens faglige niveau stammer fra hans egen interesse for faget, og enten forretningens vilje til at lade medarbejderne "lege" i arbejdstiden, eller medarbejderens vilje til at kaste sin fritid ind i jobbet. Derfor er jeg 100% enig i dem der siger at det er meget afdelings-afhængigt og medarbejder-afhængigt. Der er givetvis medarbejdere i Klubben der hader LCD som pesten, ligesåvel som at der givetvis er nogle der hader plasma som pesten. Du kan heller ikke sætte fire HFK medarbejdere i samme lokale i 10 minutter, uden at der har været et skænderi om hvorvidt Dali eller B&W er bedst. Og det ser jeg iøvrigt ikke som en svaghed, tværtimod.

Et eksempel på propaganda-uddannelse, er at en af Merlins sidste krampetrækninger var at samarbejde med Philips om uddannelse af personalet. Det har givetvist været lærerigt, men tror du Philips har uddannet nogen som helst i hvad "korrekt billedgengivelse" er?

Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-December-2004
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Det lyder som om du har været inde i samtlige HFK butikker..

Stammer din udtalelse fra een medarbejder, een butik, eller hvad? Det er jo ret vigtigt..

Og igen så ser jeg ikke noget galt i at en butik fremhæver sine egne varer fremfor andres. Sådan er det bare, og vil man ikke "snydes" så må man undersøge tingene inden man handler. Sådan er det indenfor alle brancher om man kan lide det eller ej. Så jeg ser ingen grund til at køre hetz på lige netop HFK. Så skal du gøre det på alle butikker.

Udtalelsen stammer fra 2 butikker og det var også svaret man fik fra deres kontor.

Jeg kører ikke hetz på HFK, men skrev netop " Problemet med hift/tv butikker i dag er jo, at det er kun det de har på hylderne det er godt og resten er ikke noget værd" Jeg syntes at HFK var rigtig god i starten og var meget åben over for nye ideer/ting og god vejledning,men jeg synes de endt som dem de åbnede i protest mod (Fona og lign.)  og at det kun går ud på at tjene penge.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu