recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Emne: Hi-Fi Klubben og rabatter
    Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:27
Hej alle,

Nu er jeg fra Jylland, og vandt til at handle om priserne. Jeg har været en tur i Hi-Fi klubben for at finde en god pris på lyd til min nye hybel. I alt skal jeg købe:
sonos soundbar
sonos sub
dali opticon 6
sonos connect
sonos play 5
NAD C368 Forstærker
tv sony KD-55XD8505 UHD-TV

Samlet pris på 40k.

Når jeg så har opremset det hele, og beder om en god pris. Så kigger ekspidenten på mig som om jeg er faldet ned fra en fremmed planet. Prisen er prisen. Bevares Hi-Fi klubben er da ikke de dyreste, men jeg bruger måske maks en time af deres tid, og derefter er jeg klar til at drage dankortet. 

Hvorfor er de så faste på deres priser? Er der nogle Hi-Fi klubber som ikke er? 

Lige nu overvejer jeg art droppe Dali og NAD og kigge mod noget som HiFi freaks eller AV connection har, i håbet om at de måske gerne vil give nogle gode priser. 


Redigeret af antilles - 01-Februar-2017 kl. 18:29
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Marts-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 153
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:34
Ikke så meget et svar på dit spørgsmål ang hifiklubben, men hvis du gerne vil have en god rabat så har jeg nogle rubicon 8 til salg til en rigtig god pris. De står som nye og er kun få måneder gamle.
Til top
Benjiiee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 17-September-2014
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:45
Hifiklubben er den eneste hifi butik som ikke giver rabat. Af dem du selv nævner har jeg altid fået rabat+ de har en meget bedre kunde service og garantien overholder de også altid til punkt og prikke. Så ud fra mine egne erfaringer ville jeg finde andre græs gange hvis jeg var dig :-)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:45
Ved godt jeg lyder latterlig - MEN. - HVORFOR skulle du have yderligere rabat? bare fordi du kommer og skal købe for 40K så forventer du rabat?

Nogle gange er jeg en kende skræmt over hvordan folk ter sig. 
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:46
Jeg ville sgu' heller aldrig give fuld/listepris hvis jeg købte for 40K hos en specialforretning (og jeg er ikke fra Jylland..)


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Ved godt jeg lyder latterlig - MEN. - HVORFOR skulle du have yderligere rabat? bare fordi du kommer og skal købe for 40K så forventer du rabat?


Du har ret.., du lyder latterlig Wink
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:49
Hvad er vigtigst for dig?

1. Butikken har den rigtige pris fra start og alle betaler det samme.
2. Butikken har en høj pris fra start og strøer om sig med rabatter til højre og venstre.

Helt ærligt, så tror jeg du høre til gruppe 2. Drop alt det snak om rabat, det er fuldstændig ligegyldigt, hvis prisen i forvejen er billigst hos Hifi Klubben.

Min egen erfaring med rabat er at den ofte er nem at få, hvis der er tale om produkter ingen andre gider at købe eller, hvis produktet er alt for højt prissat fra start. Jeg ryster på hovedet når jeg hører om folk der har fået rabat i Elgiganten, på et eller andet TV ingen andre gider at købe. 

Elgiganten er glade, de kommer af med et skod tv. Kunden er glad, da de fik rabat og glæder sig mere over det end over købet af tv'et. 
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Hvad er vigtigst for dig?

Min egen erfaring med rabat er at den ofte er nem at få, hvis der er tale om produkter ingen andre gider at købe eller, hvis produktet er alt for højt prissat fra start. Jeg ryster på hovedet når jeg hører om folk der har fået rabat i Elgiganten, på et eller andet TV ingen andre gider at købe. 


Det er på ingen måde min erfaring.

Selv i de billigste butikker, har jeg altid kunnet tale mig stille og roligt til rabat på populære produkter. Jeg gør dem fra starten af opmærksom på at jeg ikke forventer at skulle betale fuld pris, så spilder ingen af os tiden hvis de ikke er interesseret i at give rabat.


Redigeret af Pallec - 01-Februar-2017 kl. 18:54
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 19:04
En rigtig rabat er, hvis man kan få et afslag i forhold til, hvor det kan købes billigt på både net og i butik i hele DK.

Til top
-Henrik- Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-December-2012
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 19:32
Det minder mig om, hvordan brugtmarkedet fungerer: Sælger vælger en pris, der ligger en tand eller to over den pris, han egentlig ønsker, fordi der så er lidt at give af, når han kontaktes af folk som antilles etc., der tydeligvis har en forventning om, at den opgivne pris blot er et forhandlingsoplæg.

Resultatet er det rene narre-spil: Køber tror, at han er en fandens karl, fordi han får "forhandlet" prisen nedad, hvorefter sælger så kan gå og grine ad køber bagefter, fordi sælger faktisk fik præcis den pris, han ønskede for sin vare.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 19:59
Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.
MORE BASS
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.

Din kommentar er især sjov, fordi FONA ikke længere eksistere.

Jeg tror de var glade for at få handlen :) 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu