recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hi-Fi Klubben og rabatter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHi-Fi Klubben og rabatter

 Besvar Besvar Side  <1234 15>
Forfatter
Besked
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 20:06
Det er ikke noget nyt.
 
Jeg har også forsøgt mig ved flere lejligheder. Uden held.
 
 
Til top
BlueFox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 20:25
Jeg synes det er i orden at de har samme pris til Københavnersnuder og Bonderøve!

De har ind i mellem rabat i kampanger (igen til ALLE) fx 20% på Sonus højttaler nr 2, og samlerabat ved køb af B&W højttalere og en Nad forstærker. Kik i deres aktuelle katalog.
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 20:48
Slet

Redigeret af therazz - 01-Februar-2017 kl. 20:49
MORE BASS
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.

Din kommentar er især sjov, fordi FONA ikke længere eksistere.

Jeg tror de var glade for at få handlen :) 

- Og vi var gladere for at få 18 % mere Sonos for pengene, og handlen blev lavet inden produkterne i øvrigt blev sat op.

Da vi 2 år senere skulle lave samme øvelse, og FONA ikke længere var en option, fik HFK tilbuddet igen.. svaret var det samme; ingen rabat uanset køb.

Købt i Frankrig, hvor priserne stadig var på niveau med de gamle priser i DK, og hertil blev der givet 23% pct rabat

Hvis ikke man spørger får man ikke noget ... og det værste der kan ske, er at man får et nej... 
MORE BASS
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 21:20
Hvis man bare bevidstløs accepterer prislappen, snyder man sig selv. Jeg har et frisk eksempel fra i dag:

Bilka reklamerer med 20% rabat på printerblæk. Min printer løb tør lige op til Jul, så ville vente til efter og håbe på de kom på tilbud. Prisen var ca 260kr for begge patroner før Jul. Men da jeg ville købe dem i dag, var førprisen hævet ca 20%, så jeg reelt kom til at give det de kostede før Jul.

Foreslog sælger at han trak de 20% fra tilbudsprisen. Det kunne han ikke på en "kampagnevare", sagde han. Hov! Dvs man godt kan forhandle pris i Bilka.

Redigeret af Kampus - 01-Februar-2017 kl. 21:50
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af -Henrik- -Henrik- skrev:

Det minder mig om, hvordan brugtmarkedet fungerer: Sælger vælger en pris, der ligger en tand eller to over den pris, han egentlig ønsker, fordi der så er lidt at give af, når han kontaktes af folk som antilles etc., der tydeligvis har en forventning om, at den opgivne pris blot er et forhandlingsoplæg.

Resultatet er det rene narre-spil: Køber tror, at han er en fandens karl, fordi han får "forhandlet" prisen nedad, hvorefter sælger så kan gå og grine ad køber bagefter, fordi sælger faktisk fik præcis den pris, han ønskede for sin vare.

Jeg tror du misforstår mig Henrik. For mig handler det om udbud og efterspørgsel, ikke hvem der får ret eller vinder... Udgangspunktet er at HiFi klubben har en vare jeg vil købe, prisen afgøres af hvor meget jeg vil have varen og hvor meget HiFi klubben ønsker at komme af med den pågældende vare. 
Mit tilbud er at jeg lægger 40k og får måske 4k i rabat for at de kommer af med varerne samme dag. Jeg skal ikke bruge varen hverken i dag eller i morgen, så jeg kan vente. Resultatet er at jeg kan shoppe rundt hos de forhandlere som er "sultne" nok. Mit håb var selvfølgelig at mit tilbud om at handle hurtigt gennem HiFi klubben og ikke bruge for meget af de ekspedienters tid i butikken, så kunne de tjene "nemme" penge. 
Mit bud er at de tjener mere end 4k på varerne, så de er bare ikke sulte nok. 
Så enten kan jeg tage min forretning i en anden butik eller "bide i det sure æble" og hoste op med kontanterne. 

Hvis jeg var indehaver af Hifi klubben ville jeg hellere vælge at sælge varen og tjene hvad jeg kunne. 

Men det virker som om det er deres strategi. Varen koster det den koster.

Jeg vil prøve en tur i AV connection og HiFi freaks og se hvad jeg kan få.

God diskussion ellers tak for jeres inputs Wink


Redigeret af antilles - 01-Februar-2017 kl. 21:36
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Status: Offline
Point: 389
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Jeg købte for et tidspunkt Sonos ind som gaver for kr. 200.000

Hifi-klubben, som er vores nabo vil ikke ikke så meget som en bøjet 5 øre i rabat.

Fona fik handlen.

Din kommentar er især sjov, fordi FONA ikke længere eksistere.

Jeg tror de var glade for at få handlen :) 

- Og vi var gladere for at få 18 % mere Sonos for pengene, og handlen blev lavet inden produkterne i øvrigt blev sat op.

Da vi 2 år senere skulle lave samme øvelse, og FONA ikke længere var en option, fik HFK tilbuddet igen.. svaret var det samme; ingen rabat uanset køb.

Købt i Frankrig, hvor priserne stadig var på niveau med de gamle priser i DK, og hertil blev der givet 23% pct rabat

Hvis ikke man spørger får man ikke noget ... og det værste der kan ske, er at man får et nej... 

Det synes jeg er et spændende indlæg... Så tænk at de er så faste på deres princip at de er villige til at gå glip af 200k forretning... Så kan jeg godt se at mine sølle 40k ikke virker imponerende på dem LOL. Jeg arbejder selv med B2B salg, så jeg er måske lidt mere vant til rabat, når der kommer tilbud om stort indkøb. Det virker som let tjente penge at HiFi klubbe i al fald lige smed 5-10% i rabat for sådan en handel du beskeriver. 

Jeg har bedt om rabat på nespresso kapsler til firmaet, da vi skulle vælge kaffe maskine. Der var ingen rabat at hente, sælgeren var nærmest håndende da han fortalte at en kunde som fortærer over 10000 kapsler om ugen, kun fik 3% rabat... Det blev ikke en Nespresso maskine kan jeg vist godt afsløre. 

Okay man handler jo heller ikke om en liter mælk, men omvendt kunne jeg godt finde på at bede om rabat ved slagteren...

For mig handler det om at sælgeren tilskønner køberens vilje til at handle netop hos ham, ved at give noget rabat for derved at gøre det attraktivt for ham at komme igen.
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 21:41
Da jeg handlede anlæg for min far (15 år siden?) i HIfiklubben, så fik vi alke kabler gratis og betalte kun fir forstærker, dvd, højtalere og subwoofer. Måske er der mindre at handle med idag?
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Sven-Erik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Januar-2017
Sted: KBH
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 22:02
Jeg har heller aldrig fået rabat hos hifi-klubben - syntes deres produkter virker fine, men deres måde at afslå enhver form for forhandling virker lidt for arrogant til tider. Thumbs Down

De har sikkert også en del der skal betales - de skriver 700 ansatte og 101 butikker. Det må være meget markedsføring og løn der skal betales (af kunderne) i sidste ende. Mit indtryk af de andre forhandlere herhjemme, f.eks Hifi freaks eller av connection drives mere af den "enkelte" kunde i centrum og langt bedre priser.Clap
Til top
Sunbao Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Middelfart
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 22:11
Nu er der jo tale om at alle dine vare med en enkel undtagelse er billigst eller kun sælges hos dem så hvorfor skulle de give dig rabat, og hvad er det for et plat udsagn at de bare skal give rabat og tjene det de kan og at de sagtens kan give dig 4k rabat og stadigvæk tjene på det.

Du har jo heller ikke meget at forhandle om når du møder op og vil ha vare som kun de føre, eller vare som de i forvejen har laveste netpris på.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 22:43
HFK giver ikke noget, ud over højtalerkabler måske.
Men ellers bør 40 tkr samlet jo give en pæn slat.
Sonos er jo lige noget for EU om koordinerede priser. Det de gør er ikke lovligt som jeg ser det.
Vi var en del der slog os sammen og købte Sonos hos HFK i Malmø da den svenske krone i 09 var nede i 65,-.
Den har så lige været nede i 74 også.
Jeg tager hellere en tur til Malmø og sparer lidt penge når det kan betale sig.
SVP03
Til top
Bruger udmeldt 33 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 996
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 23:04
Hvis hi-fi klubben nu bare havde taget 44.000kr for det og du så havde fået det for 40.000kr så havde du været glad og ikke så fornærmet.

Redigeret af Japer - 01-Februar-2017 kl. 23:07
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu