|
|
Besvar ![]() |
Side <1 45678 15> |
Forfatter | ||||
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
![]() |
|||
Udover at være en af de mere grimme debatter i længere tid, så er den jo egentlig også lidt ensporet - der er dem som forventer rabat, og dem som ikke gør.
Endnu har ingen svjv set sagen fra den anden side. Jeg driver selvstændig virksomhed. Ikke butik, jeg leverer lydproduktioner, deriblandt indtaling. Ind imellem får jeg henvendelser fra potentielle nye kunder, som forventer rabat. Jeg fortæller dem, at jeg yder rabat til mine loyale kunder. Men derudover kunne jeg da ikke drømme om at sælge min service billigere end jeg mener den er værd, blot fordi nogen er fræk nok til at spørge. Var jeg nødt til det ville jeg selv være en meget dårlig købmand. Har jeg så aldrig selv fået, eller spurgt om, rabat? Jo da, og såmænd også i HFK (fik et godt tilbud på en B&W sub for 14-15 år siden), men jeg bliver sgu da ikke snotfornærmet og handler andetsteds, hvis jeg får et nej! Men ok, jeg er oprindelig Københavner. Herfra dyb respekt for HFK og deres "fuck af, krejler!" politik. |
||||
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
||||
![]() |
||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() |
|||
Hvor er fona idag ![]() |
||||
![]() |
||||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() |
|||
Hehe ok, godt ord igen. Herlig historie! ![]() |
||||
![]() |
||||
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
![]() |
|||
Denon kan da findes andre steder... er egentligt ret sikker på det hele kan findes billigere andre steder end hos hifi klubben. De (hifiklubben) har valgt en ordning der siger ingen rabat, for større fortjeneste. Kunderne er omvendt glade for at de har betalt det samme som alle andre.. om end ikke andet, de fleste andre. Ingen bliver snydt, måske endda virker det mere seriøst. (?) udover det formår specielt Dali at holde en god gensalgsværdi. Der er da også reelle tilbud i elgiganten? |
||||
![]() |
||||
Martin Sjøstrand ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Marts-2010 Sted: Karlslunde Status: Offline Point: 528 |
![]() |
|||
Hahaha ![]() ![]() Redigeret af Martin Sjøstrand - 03-Februar-2017 kl. 15:41 |
||||
![]() |
||||
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() |
|||
HiFi-Klubben har ændret sig gennem tiden siden de startede. I mine helt spæde hifi år kom jeg i HiFi Klubben, Lydbutikken, Audioscan og hvad de nu hed den gang. Der var det rigtig gode priser. Man fik fedt grej til en "billig" penge.
I dag syntes jeg deres priser er skruet op og ligger på linie med andre. Den gang hed det sig "direkte til dig uden mellemled".. Hmm tror ikke det fungere sådan i dag, eller ?
|
||||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||||
![]() |
||||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
|||
Altså, hvis prisen er rigtig sat, så ser jeg som udgangspunkt ikke nogen grund til at man skal have rabat. Der er givet flere eksempler på køb/salg på brugtmarkedet, hvor det efterhånden er kotume, at man skal skambyde "bare fordi". Jeg er konsekvent begyndt at udbede om begrundelser for hvorfor der skulle gives rabat på salg af brugte varer. Jeg giver sq ikke nedslag i de priser jeg sætter - for de afspejler hvad jeg vil have - så hvis man vil forhandle, så skal der argumenter på bordet, som er mere intelligente end "fordi" eller "jeg har ikke mere". Hvis prisen er urimelig høj fordi andre udbyder samme vare til en lavere pris, så er der et grundlag for forhandling.
I dette tilfælde, kan man argumentere for, at køb af mange varer giver mindre arbejde for medarbejderen ift. at skulle bruge sin tid på at sælge varerne enkeltvis, så det er et fair udgangspunkt for at spørge ind til rabat. |
||||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||||
![]() |
||||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() |
|||
Nu er mit brugernavn blot er øge navn jeg pådrog mig i mine unge dage, hvor en italiener narrede mig til og købe et par falske jakker. Det syntes min omgangskreds formentligt var en anelse komisk, og så er jeg blevet kaldt Armani siden. Jeg ejer intet af mærket Armani, udover måske en deodorant ![]() |
||||
![]() |
||||
-Henrik- ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-December-2012 Status: Offline Point: 412 |
![]() |
|||
Jamen en bruger, der kalder sig for "armani-thomas", har da helt sikkert ikke selv "et anderledes forhold til penge" ![]() |
||||
![]() |
||||
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
![]() |
|||
Du er godt selv klar over hvad du skrev ikke? Jeg har trods alt lige citeret dig. Det er dig der starter med at snakke ned til alle der forhandler om prisen.
|
||||
![]() |
||||
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
![]() |
|||
Det var da noget mærkeligt noget at skrive. ![]() Jeg er ikke særlig imponeret af at jeg skal snakkes ned til på den måde bare fordi jeg oplyser jeg med glæde betaler prisen de gange jeg nu har handlet hos Hifiklubben. |
||||
![]() |
||||
Blank ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 03-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 446 |
![]() |
|||
og så gik der nationen i den..
Så det er her jeg smutter.!
|
||||
BaaaaaH
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 45678 15> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |