|
Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
det er ikke rigtig godt, men kan bruges hvis man ikke er så krævende og ikke vil have de nye lydformater..
|
|||
![]() |
|||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
||
Kaspergn >>> Hvad der lyder "rigtig godt" er meget individuelt, og kommer bestemt også an på hvad man forventer. Når det så er sagt, så er der lige nu et formatskifte i gang, hvilket betyder, at det sidste nye, endnu ikke er kommet ned i den billige klasse. Når det så er sagt, kan du godt regne med, at få bedre lyd for 5.000 kr. hvis du bruger dem på brugtmarkedet i forhold til at købe nyt. Jeg har kun hørt et sæt Aragon højtalere, for nogle år siden, om de spillede godt til prisen, er vel en smagssag, men efter min ydmyge mening, lød de af lort, min Boomblaster har bedre lyd end det sæt jeg hørte.
|
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
Det vil virke fint nok så længe du bruger appen i dit tv. Så fører du lyden tilbage til receiveren via HDMI kablet med ARC. Problemet er hvis du tilslutter en 4k boks til receiveren med HDMI. boks > receiver > TV Så skal receiveren også understøtte HDCP 2.2 for at du kan få et 4k signal igennem. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Man vil stadigvæk have mulighed for, at køre billedet direkte i TV og lyden fra boksen til receiveren.
Som flere siger - sættet i HiFi Klubben er et fint begyndersæt, til prisen. MEN jeg ville også vælge at få MEGET mere for pengene, ved at købe noget brugt. Specielt hvis du ikke har planer om at skulle køre med Armos/DTS-X (loftshøjttalere), og du heller ikke har planer om at købe eksterne 4K-enheder - hvilket reelt kun er de kommende 4K Bluray-afspillere. Så kan du altid senere at skifte receiveren, når der er kommet flere muligheder (4K-afspilleenheder, flere film med Atmos o.s.v.). Man får faktisk rigtig meget surroundeffekt/lyd ud af specielt et 7.1-Setup. M.h.t. at vælge en brugt receiver, som er i orden, så kig efter Denon, Yamaha eller Marantz. Der får du receivere som også fungerer, selvom de er brugte. Hold dig fra ONKYO og NAD, da mange modeller rammes af HDMI-board fejl (specielt ONKYO). Og som det skrives - hellere finde et rigtig godt sæt stereohøjttalere, og så udbygge til surround hen ad vejen, vil give dig en langt større/bedre oplevelse. Selvom det ikke er mange penge, så er det stadig surt at smide 5.000,- efter noget, og så efterfølgende finde ud af, at det er "ok", men egentlig ikke lyder og yder som du havde regnet med. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
||
Min ex svigerfar købte sådan et argon sæt for nogle år siden og en mellemklasse NAD receiver. Fy for dævlen en crap lyd, mit daværende Logitech z-5500 spillede væsentligt bedre. Det endte faktisk op med de blev nød til og have undertekster på DANSKE film. Centeren var så mudret man simpelthen ikke kunne høre hvad der blev sagt. Han var slemt skuffet da han var vant til ren og detaljeret lyd fra hans 40 år gamle B&O.
|
|||
![]() |
|||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
||
De nye bokse har ikke tos-link. Dette gælder for Shield, FireTV 4k, roku4 og for den sags skyld ATV4 (ikke 4k). Som tingene ser ud lige nu ville jeg derfor ikke turde tro på at man bare kan snuppe lyden direkte fra afspilleren som man ellers altid har kunnet. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Og hvad skulle disse bokse gøre godt for - når der er så begrænset 4K-indhold (en del år frem i tiden)? Den manglende roslink er det mindste problem! Der findes bunker af små bokse, hvor man kan trække toslink, analog lyd m.v., ud af et HDMI-signal. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
||
Jo, hvis skærmen overhovedet sender surroundlyd ud fra den app du bruger (det er nemlig ikke altid tilfældet) og du så bruger et optisk kabel ned i en surroundreceiver fra slutningen af 90'erne og frem (den skal blot kunne modtage Dolby Digital). Hvis du kun vil bruge apps i TV'et, så er årgangen på receiveren ligegyldig. Så find dig en gammel topmodel ala Denon AVC-A1 og brug så mange penge du overhovedet kan skrabe sammen på højttalerne. |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
||
Skide være med de nye super surroundformater. Med et sæt højttalere som dem du har kig på, er det ligegyldigt om du har en god forstærker, eller en superduper forstærker. Du får meget mere ud af dine penge ved at satse på en god forstærker og bedre højttalere! Klaus |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19566 |
||
Sættet til 5000 er 5000 kroner værd (nye varer). Springet op til 10.000, eller valg af brugte ting vil give et kæmpe spring. Klaus |
|||
![]() |
|||
||
Der er mig bekendt enkelte (netflix) der bruger Dolby Digital plus (DD+) som ikke alle receivere understøtter? Er det ikke den mest farbare vej at benytte en Receiver med ARC da DD+ ikke kan sendes over toslink? Redigeret af Trumle - 18-November-2015 kl. 13:27 |
|||
![]() |
|||
kaspergn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
||
Jeg er blevet tilbudt et sæt fra 2008 bestående af:
1 stk Marantz SR 4002 1 stk Monitor Audio Radius R360 4 stk Monitor Audio Radius R90 1 stk Monitor Audio Radius R180 Samlet salgspris i 2008 var ca 10.000 kroner eksl. standere, der også medfølger. Hvad tænker I om det sæt? Og hvor meget vil I mene, det er værd?
Redigeret af kaspergn - 19-November-2015 kl. 15:48 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |