|
Hi-Fi Klubbens surround system til 4993 kroner |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Forfatter | ||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Fanme billigt , inklusiv ny receiver !
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Der findes helt sikkert mange velspillende højttalere, alt efter egne præferencer. Jeg har lyttet til mange modeller/mærker, også for ganske nyligt, men i mine og fruens ører, faldt Dynaudio helt igennem med dårligste lyd. En utrolig flad og klemt diskant, så nåede aldrig at teste færdig, da to minutters lytning, var mere end rigeligt til en diskvalifikation af højttaleren. Hvis du synes Dynaudio er anbefalelsesværdig Henrik B, har vi blot forskellige kriterier / opfattelse af god lyd. Trådstarter kan ikke købe højttalere på anbefaling, han kan derimod testlytte mærker på anbefaling. Og testlytning skal så helst foregå hjemme, for lyden opfører sig som oftest anderledes i butikken end hjemme. Redigeret af JeTex - 20-November-2015 kl. 15:01 |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
@JeTex
Personligt synes jeg din beskrivelse af Dynaudio er helt hen i vejret. Det er en useriøs og alt for skråsikker konklusion du laver efter 2 minutters lytning. Jeg kan ikke rigtigt genkende din beskrivelse af diskanten som jeg mener er virkelig god. den er detaljeret og nuanceret og bliver alligevel ikke så skarp at man får lyttetræthed. Jeg har kun lyttet til Audience-serien. Min opfattelse er at Dynaudio er meget neutrale højttalere, hvilket gør det til en god allrounder. Det vil hjælpe lidt på min forståelse af din vurdering, hvis du skriver hvad i ellers lyttede til hvilket testnummer i lyttede til 2 minutter af.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3801 |
|
Det er helt iorden for mig, at din oplevelse af Dynaudio er anderledes. Hvad du synes om min metode omkring test, og at jeg derefter på kort tid konkluderer, at højttaleren er dårlig for mine ører og smag, har jeg heller ingen problemer med. Jeg skal heller ikke bruge mere end to minutter i en bil, der uden dæk på fælgene, får prædikatet kører dårligt. Og hvis jeg får den følelse/oplevelse, er min konklusion, at det ikke er noget for mig, og derfor ingen grund til at fortsætte. Den samme oplevelse fik jeg med Syatem Audio Pandion, en klang / farvning af lyden der gjorde, at lyttetesten varede ganske få minutter. På samme måde blev Rubicon 6 og Rubicon 8 sorteret fra, Rubicon 6 er flad, glansløs og med et ringe perspektiv i mine ører. Rubicon 8 var en langt bedre oplevelse, og kunne have vundet testen, hvis ikke det var for den overdrevne basgengivelse. Jeg har altid et bredt udvalg af kendte cd'er med til test, som i mine ører er godt indspillet. Jeg starter dog altid med High Fidelitys test cd 2, hvor det første jeg vælger er sang nummer tre, og hvis tingene her lyder godkendt, så fortsætter jeg med resten. Denne test bestod B&W 805 D3 og Audiovector SR3 AA, men mangler i den ene gjorde, at Audiovector vandt til sidst. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Pas på med at tro at Dynaudio kun er én ting/har én lyd. For nogen tid siden var jeg i 4sound og lytte på nogle at deres aktive monitorere. Med forbehold for at jeg ikke ved hvilke indstillinger der var lavet på dem så var der væsentlig forskel på dem, udover hvor højt og dybt de kunne spille. Den jeg egentlig var ude efter BM5 MKII (pga. god tilbudspris) var en af de kedeligste højttalere jeg længe har hørt. Modellen større var -markant- bedre uden at jeg på nogen måde ville kalde den farvet eller uegnet til allroud brug. - Tværtimod. Hvordan det forholder sig til deres HIFI modeller ved jeg ikke, men det heller ikke mig mere end et minut, at vide at det ikke var den jeg skulle have. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
"Rubicon 8 var en langt bedre oplevelse, og kunne have vundet testen, hvis ikke det var for den overdrevne basgengivelse."
Overdreven basgengivelse var godt nok ikke ligefrem noget jeg lagde mærke til ved demoen. Men derimod tynd mellemtone og skarpe tendenser i diskanten. Men den højttaler bliver aldrig 36000,- af sættet værd, når man kan smide 5k mere for et sæt XTZ Divine der spiller klasser bedre. |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
I øvrigt overdreven basgengivelse er da noget af det nemmeste og fixe med ordentligt omgang digital DSP manipulering.
|
||
![]() |
||
|
Det skal vel, som udgangspunkt, ikke være nødvendigt med manipulering af lyden. Det skal vel lyde ordentligt fra start af, med ganske få tweaks. |
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||
![]() |
||
slumbert ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
|
Jeg kan give dig delvist ret da det faktisk er begrænset havde jeg har lyttet til at Dynaudio. Jeg har kun lyttet til audience 82 of så nogle modeller i den nye excite serie samt focus XD 600. De har dog mange genganere af deres enheder i forskellige de forskellige serier og når jeg læser om dem andre steder er neutraliteten og de gode diskanter næsten altid noget der bliver nævnt. Jeg har ikke hørt deres monitors, så dem kan jeg ikke udtale mig om, men har en forventning om at de lyder anderledes end deres HIFIfætre da det netop er monitors.
|
||
endnu en hifi-flygtning
||
![]() |
||
|
"Det skal vel, som udgangspunkt, ikke være nødvendigt med manipulering af lyden."
Det er kun i perfekte rum med højttalere bygget til rummet, at det er unødvendigt, hvis du vil have High end lyd i højeste klasse. Så jo som udgangspunkt er DSP altid nødvendigt hvis du sætter pris på neutral lydgengivelse. DSP skal ikke opfattes som en lyd forringelse. Digitale aktive delefiltre, som jo er passive delefiltre langt overlegne på mange punkter, er baseret på DSP. |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
|
Ud fra hvad jeg har hørt er der meget mindre forskel på studie monitors og tilsvarende HIFI højttalere end det bliver gjort til, og forskellen mellem forskellige monitors er også omtrent lige så stor som mellem sammenlignelige HIFI højttalere. Om man skal vælge det ene eller det andet synes jeg kommer lige så meget and på praktiske forhold som på hvordan de lyder. IMO kan man sagtens bruge en monitor som HIFI højttaler, man skal bare finde en man synes om, på samme måde som med HIFI højttalere. |
||
![]() |
||
|
Det kan godt være tilfældet. Jeg har selv haft et par nearfield monitors som lød rigtig godt når man sad en meter fra dem,men som mistede perspektivet hvis de skulle spille et rum op. Det var ikke i dynaudio prisklassen og der kom lidt lyttetræthed i længden, men andre studiemonitors kan sikkert gøre det bedre.
|
||
endnu en hifi-flygtning
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 3456> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |