|
Hifi Lyd?? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Hvis det ikke er en DAC, så sender usb-c et analogt signal ud. Han er i øvrigt bare en af mange anmeldere
|
||||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||||
pianomartin
Super bruger Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Googlede lige lidt (det kunne jeg jo have gjort før mit forrige indlæg). Jeps! Det ER en DAC. Sorry! Fandt også en test, der sammenlignede lightning->minijack adaptoren med den indbyggede DAC i en iPhone 5. Konklusionen var, at de var ret ens. Så når anmeldere roser dimsen er det jo samtidig en ros til den DAC der er indbygget i en iPhone. Her må jeg formode at DAC'en i ligtning->minijack og USB-C->minijacken er den samme. |
||||
Furry
Guld medlem Oprettet: 07-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1087 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Selvfølgelig |
||||
Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
||||
aeblemanden
Bruger Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
sidst jeg rodede med bedre lyd på android, var der noget med at man på android ikke kunne omgå den indbyggede audiomixer upsampling på system niveau? så bit-perfect er ikke muligt fra apps som streamer musik, men kun via apps som UAPP som bruger egen usb driver til afspilning af offline filer? har man fået fikset det i nyere android versioner?
|
||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Til prisen er det svært at sige noget dårligt om dem ...Det samme gælder den mindre kendte men faktisk billigere Cyrus soundkey, hvis man i forvejen er til den lidt mere analytisk åben lyd, detalje og seperation som parametrene er det et bedre valg end især de mindre Dragonfly produkter. Omvendt kan Dragonfly produkterne, særligt DragonFly Cobolt, være rarere og mere musikalsk balancerede til gevinst i længden, end den meget åbne og afslørende Cyrus soundkey som i længden hurtigere kan blive trættende til længere sessioner hvor musikken bare mere harmonisk skal flyde uden fokus på analyse. Så er det lidt mere at vælge imellem :-) https://www.whathifi.com/cyrus/soundkey/review Redigeret af TBC1 - 07-April-2021 kl. 19:58 |
||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Det er i allerhøjeste grad en DAC, og en rigtig god en. Jeg bruger den selv på min Asus laptop, og på en Raspberry Pi 3. Denne Apple dongle til 79 kroner er bedre, på alle parametre, end f.eks. AudioQuest Dragonfly Red, der pt. koster 1499 kr. hos Hifiklubben. Se mere her: Test af Apple USB-C headphone dac (vs. Google USB-C dac): Test af Dragonfly Red dac (vs. Dacportt HD):
Redigeret af jensgk - 07-April-2021 kl. 21:14 |
||||
-claus-
Guld medlem Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Jeg har den gamle version af Earstudio es100, som der linkes til tidligere.
Jeg er rigtig glad for den. Den fungere både som bluetooth modtager og som USB DAC/amp. Jeg købte den oprindeligt til min PC. Men bruger den mest til mobilen Hvor højt spiller Apple dac'en? Jeg tænker, at den kunne være en fin kompakt løsning.
|
||||
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
||||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Den giver ikke voldsomt meget power, men er fin til almindelige hovedtelefoner (ca. 30-70 ohm). |
||||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Nu skulle et digitalt produkt der udkommer et halvt årti senere jo også gerne være bedre end den gamle dragonfly Red - Det er vel den nyere Cobalt det ville være mere interessant at sammenligne med. Men Apple donglen er faktisk forbløffende imponerende, særligt til prisen - Prisen er jo i sig selv en helt forbløffende pris for et Apple produkt til at starte med - og så er der ingen gang logo på og den har fået lov til at virke i Windows?!? Hvad er der dog sket i Apples lab og forretningsgang ifht. dette produkt ...Det må de gerne finde på mere af! Trådstarter der skal bruge en DAC til en huawei P30Pro skal bare være opmærksom på at den ikke er så ligetil kompatibel med Android telefoner, som anmelderen også kommer ind på kan den ofte finde på bare at route lyden fra telefonens DAC igennem donglen og så har man ikke vundet noget som helst, kun tabt på ekstra kabeltræk Men til en f.eks. Mac og Windows PC ville det næsten være dumt at gå uden om produktet til den pris! ...Den kommer jeg med den pris til at anbefale mange der ikke sidder med de mest svulgstige hovedtelefoner.
Sålænge man ikke sidder med relativt store high-impedance høretelefoner, som f.eks. de 300 ohm Sennheiser HD-650 anmelderen siger dræber DAC'ens performance, så er der for alle andre end de øverste segmenter ingen grund til ikke at starte med de 80 kr den DAC koster til høretelefoner af mere moderat kaliber hvis man sidder på Mac, Windows eller iPhone - Det er sku da en genial pris og imponerende hvad man der får for pengene Redigeret af TBC1 - 07-April-2021 kl. 22:17 |
||||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
aeblemanden
Bruger Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
Så intet har ændret sig, usb player pro virker med tidal, men det er fordi tidal har implementeret usb driver, der er stadig ingen generel løsning. |
||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4027 |
Funktioner
Tak(0)
|
|||
|
||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
||||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |