|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
bjørn80 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 02-Juli-2009 kl. 10:32 |
hej alle er ikke helt sikker på om det er det rette sted mit indlæg er placeret. Sagen er den at jeg skal have købt noget hifi til det hus jeg snart flytter ind i, men er bare bange for og øsle penge bort på noget som jeg ikke havde brug for. Jeg har altid bare kørt med et tv + dvd, så integreret forstærkere, surround unit, effektforstærkere er helt nyt for mig, dog har jeg prøvet og læse mig til tingene, men er ikke helt sikker på om jeg har brug for det hele og det runder jo op. indtil videre har jeg set på: DENON PMA-1500AE (forstærker) eller en NAD DALI IKON 6 (højtalere) som tilsluttes dvd/tv/karaoke unit/spillekonsol. Jeg er meget grøn på området så bær over mig med de dumme spørgsmål Jeg skal ikke have surround sound, alt skal køres gennem de 2 (dali ikon) højtalere som kommer fra forstærkeren (denon) kan det lade sig gøre? og vil lyden være dårligere når der ikke er hdmi indgang på forstærkeren? eller skal der være et mellemled såsom effektforstærker/surround receiver? takker påforhånd for svarene mvh Bjørn den Grønne |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Hvis ikke det skal være Surround, så er der jo ingen grund til at bruge en sådan Reciver, men brug en Stereo Reciver i stedet. Der har du også tilslutning til de ønskede enheder, da de jo e.v.t også kan køre via TVet og derfra til Reciveren. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bjørn80 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
tak for svaret radiomanden dvs istedet for en "integreret forstærker" kan jeg nøjes med en stereo receiver, skal jeg kigge efter hdmi indgange når jeg ser på dem? Vil helst gerne have så meget udbytte af højtalerne så muligt, da de ikke er helt billige. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Stereo Recivere har ikke HDMI, da der ingen anvendelse er for dem, der kan muligvis være en Toslink/Coax In, (til CD/DVD) men ellers er det Analogt. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg ville gå helt væk fra Dali Ikon serien.
Se om du kan lytte til et sæt Acoustic Energy. De spiller fantastisk, selv i det helt små serier. Nu ved jeg ikke hvor du bor hen ad, men de har dem hos Sun-Audio i aalborg. |
|
![]() |
|
![]() |
har lyttet til dem inde hos hifi klubben i århus og de spillede pragtfuldt! sidste spørgsmål lyder så om i kan anbefale en rigtig god stereo-receiver som passer til mit behov og som kan trække nogle kraftige højtalere. Mit budget siger 4000 for en god brugt eller Ny. |
|
![]() |
|
jcb123 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Hvis det har nogen interesse, så har jeg en Denon PMA 1500R, med en tilhørende Denon tuner (jeg kan ikke lige huske modelnummeret) i overskud, da jeg er gået over til surround.
|
|
![]() |
|
![]() |
hej jcb123 tak inputtet jeg vil lige prøve se igennem en række receivere og så skal jeg nok lige vende tilbage til din hvis den har interesse. Jeg høre slet ikke radio
![]() |
|
![]() |
|
jcb123 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 09-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
![]() |
Hvis du slet ikke hører radio, hvad vil du så med en receiver? Så kan du da lige så godt bruge pengene på en dedikeret stereoforstærker.
|
|
![]() |
|
![]() |
hvis du læser første indlæg, så var mit første indskud også at jeg havde tænkt på en integreret forstærker, men at radioman foreslog en receiver som også ville opfylde mine behov for tilslutningsmuligheder
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Sådan som jeg læser dit første indlæg kan du sagtens nøjes med en integreret forstærker, specielt når du ikke skal bruge en tuner.
|
|
![]() |
|
dannemand ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2008 Sted: 8000 Status: Offline Point: 212 |
![]() |
Jeg har lige købt den her: http://www.eu.onkyo.com/de/products/TX-8555.html Har bestilt den fra Tyskland, det kunne jo evt være et bud i dit tilfælde også. Har hovedsageligt læst pæne ting om den på nettet, det er lidt under dit budget, så du vil sikkert kunne få mere, for flere penge.. Incl. fragt har jeg betalt 2080, i DK står de til omkring 3500. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |