|
HiFi-højttalere vs MK Sound til film? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hellere M&K en XTZ Cinema...
Jeg har hørt Cinema serien og ja det er fine højttalere, men de kan ikke følge med M&K s150. |
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
De koster altså også kun det halve... Det samme gør Klipsch og ligger de performance mæssigt tæt på så mener jeg også at prisen skal tages i betragtning |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Man kan ikke få brugte XTZ Cinema, men man kan sagtens finde brugte M&K s150'ere til ca 4000,- stk, så prisforskellen på de 2 setups er faktisk til M&K's fordel.
Skulle nok ha skrevet :: hellere brugte M&K end XTZ Cinema. Redigeret af strecker - 26-Januar-2015 kl. 17:12 |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
Hvis der skal kategoriseres, skal hifi-højttalere vel ikke kun op imod MK, men også andre biografhøjttalere. Personligt er jeg ikke til MK, men mere til Procella eller dele af JBLs udstyr, når det skal være biolyd.
|
|
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
|
|
![]() |
|
Trådstarter spørger om ham skal skifte sine DLS ud med M&K
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Hvis du godt tilfreds, så lad være med at skifte!
Skal du skifte så tag det gode råd og tjek Dynaudio ud. De ved hvordan (film) studie højttaler skal lyde, og hvordan lyden skal gengives der hjemme. Så får du noget som du også vil elske til musik. |
|
.....
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Nu arbejder jeg dagligt med et sæt Dynaudio BM6, og jeg ja de har en dejlig naturlig lyd, med en god tale gengivelse. MEN - jeg kunne aldrig finde på at bruge dem i min hjemmebio. Musik lyder fedt på dem, men jeg synes ikke at de har en god nok diskant. Retningsbestemmelsen i dem er helt hen i vejret, lyden spredes for meget, og lydeffekter som pistolskud og alt med en metallisk klang, lyder fladt og kedeligt.
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Faktisk synes jeg at Klipsch har en bedre perfomance end MK, men det er selvfølgelig en smagssag. Ofte er en højere pris ikke lig en bedre højtaler. Det spiller både ind hvad højtaleren skal bruges ti,l og hvilke øre der lytter. Ingen personer har lineær hørelse og ingen har ens hørelse. Det er derfor man gør klogt i selv at lytte for man handler. |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Alting er preference. Men jeg går aldrig tilbage til dome diskant igen. En compresiondriver kan bare nogen ting , som en dome ikke kan.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Jeg har desværre ikke fået hørt xtz Cinema, men var tæt på at købe dem, udelukkende baseret på mine positive erfaringer med xtz. De er alle 3 thx ultra 2 godkendt - Cinema serien har bare ikke mærkatet på, da det vil få dem til at koste en del mere
|
|
![]() |
|
Therien ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-September-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1366 |
En anden ting.. Bare det at man har 3 ens fronter er en kæmpe fordel.. Hvis ikke det er umuligt, så er det i hvert fald besværligt at gøre det med konventionelle hi-fi højtalere..
|
|
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
Der sidder ens enheder i gulvhøjttalere og centerhøjttaler fra DLS
Redigeret af jake51 - 27-Januar-2015 kl. 12:23 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |