recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HiFi-højttalere vs MK Sound til film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HiFi-højttalere vs MK Sound til film?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 16:45
Hellere M&K en XTZ Cinema...

Jeg har hørt Cinema serien og ja det er fine højttalere, men de kan ikke følge med M&K s150.


Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Hellere M&K en XTZ Cinema...

Jeg har hørt Cinema serien og ja det er fine højttalere, men de kan ikke følge med M&K s150.



De koster altså også kun det halve... Det samme gør Klipsch og ligger de performance mæssigt tæt på så mener jeg også at prisen skal tages i betragtning

Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:11
Man kan ikke få brugte XTZ Cinema, men man kan sagtens finde brugte M&K s150'ere til ca 4000,- stk, så prisforskellen på de 2 setups er faktisk til M&K's fordel.

Skulle nok ha skrevet :: hellere brugte M&K end XTZ Cinema.

Redigeret af strecker - 26-Januar-2015 kl. 17:12
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:27
Hvis der skal kategoriseres, skal hifi-højttalere vel ikke kun op imod MK, men også andre biografhøjttalere. Personligt er jeg ikke til MK, men mere til Procella eller dele af JBLs udstyr, når det skal være biolyd.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:35
Trådstarter spørger om ham skal skifte sine DLS ud med M&K
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:51
Hvis du godt tilfreds, så lad være med at skifte!
Skal du skifte så tag det gode råd og tjek Dynaudio ud.
De ved hvordan (film) studie højttaler skal lyde, og hvordan lyden skal gengives der hjemme.

Så får du noget som du også vil elske til musik.
.....
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 17:58
Nu arbejder jeg dagligt med et sæt Dynaudio BM6, og jeg ja de har en dejlig naturlig lyd, med en god tale gengivelse. MEN - jeg kunne aldrig finde på at bruge dem i min hjemmebio. Musik lyder fedt på dem, men jeg synes ikke at de har en god nok diskant. Retningsbestemmelsen i dem er helt hen i vejret, lyden spredes for meget, og lydeffekter som pistolskud og alt med en metallisk klang, lyder fladt og kedeligt.
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af Berdel Berdel skrev:

De koster altså også kun det halve... Det samme gør Klipsch og ligger de performance mæssigt tæt på så mener jeg også at prisen skal tages i betragtning



Faktisk synes jeg at Klipsch har en bedre perfomance end MK, men det er selvfølgelig en smagssag. Ofte er en højere pris ikke lig en bedre højtaler. Det spiller både ind hvad højtaleren skal bruges ti,l og hvilke øre der lytter. Ingen personer har lineær hørelse og ingen har ens hørelse. Det er derfor man gør klogt i selv at lytte for man handler.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 18:16
Alting er preference. Men jeg går aldrig tilbage til dome diskant igen. En compresiondriver kan bare nogen ting , som en dome ikke kan.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2015 kl. 19:46
Jeg har desværre ikke fået hørt xtz Cinema, men var tæt på at købe dem, udelukkende baseret på mine positive erfaringer med xtz. De er alle 3 thx ultra 2 godkendt - Cinema serien har bare ikke mærkatet på, da det vil få dem til at koste en del mere
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 11:39
En anden ting.. Bare det at man har 3 ens fronter er en kæmpe fordel.. Hvis ikke det er umuligt, så er det i hvert fald besværligt at gøre det med konventionelle hi-fi højtalere..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:22
Der sidder ens enheder i gulvhøjttalere og centerhøjttaler fra DLS

Redigeret af jake51 - 27-Januar-2015 kl. 12:23
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu