recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HiFi-højttalere vs MK Sound til film?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HiFi-højttalere vs MK Sound til film?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:24
Men stadig forskellig spredning samt kabinetstørrelse.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:24
men kabinet, dynamik og lyden er ikke ens..
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 12:35
Mht klarhed på dialog, kan du lægge et tyk tæppe eller sækkestol på gulvet foran din center. Og står den på et møbel så træk den helt ud til kanten, så undgår du de kraftigste/værste første refleksioner. Giver dag og nat forskel her hos mig.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Nu arbejder jeg dagligt med et sæt Dynaudio BM6, og jeg ja de har en dejlig naturlig lyd, med en god tale gengivelse. MEN - jeg kunne aldrig finde på at bruge dem i min hjemmebio. Musik lyder fedt på dem, men jeg synes ikke at de har en god nok diskant. Retningsbestemmelsen i dem er helt hen i vejret, lyden spredes for meget, og lydeffekter som pistolskud og alt med en metallisk klang, lyder fladt og kedeligt.


Nu er der også forskel på hvad en nær felts højttaler (stuide) og en HIFI højttalere skal kunne i forhold til spredning.
Uenig i flat og kedeligt, men som indspillet.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Trådstarter spørger om ham skal skifte sine DLS ud med M&K

Nu går overskriften faktisk så langt som at spørge om HIFI generelt.
.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

En anden ting.. Bare det at man har 3 ens fronter er en kæmpe fordel.. Hvis ikke det er umuligt, så er det i hvert fald besværligt at gøre det med konventionelle hi-fi højtalere..

Det er da meget nemt, bestil 3 stk af de samme.
.....
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Trådstarter spørger om ham skal skifte sine DLS ud med M&K

Nu går overskriften faktisk så langt som at spørge om HIFI generelt.


Overskrifter er ofte misvisende.




Redigeret af strecker - 27-Januar-2015 kl. 13:31
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2015 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af Therien Therien skrev:

En anden ting.. Bare det at man har 3 ens fronter er en kæmpe fordel.. Hvis ikke det er umuligt, så er det i hvert fald besværligt at gøre det med konventionelle hi-fi højtalere..

Det er da meget nemt, bestil 3 stk af de samme.


Okay. Så siger vi det.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu