|
Hifiklubben - hjemmebio arrangement |
Besvar |
Forfatter | ||
Østergaard
Bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Emne: Hifiklubben - hjemmebio arrangement Sendt: 23-Februar-2010 kl. 14:11 |
|
Hifiklubben afholder i denne uge arrangementer i deres butikker omkring opsætning m.v. af hjemmebio. Er der noget der har været til arrangementet i butikken på Åboulevarden i København mandag, og kan give en vurdering af indholdet/udbyttet? Har selv tænkt mig komme i dag tirsdag eller onsdag, men ikke hvis det bare er "spørgetime" til deres sædvanlige opstillinger. |
||
CyberHouse
Bruger Oprettet: 29-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 105 |
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 18:21 | |
Hej
Jeg er lige med på en lytter her
|
||
Pioneer LX5090H | Pioneer SC-LX72 | B&W - Cm 7, Front | B&W - CMC2 - Center | B&W - CCM65, Surround | B&W - ASW CM10 - Sub | Samsung BDP-1500
|
||
.FTH'
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
Sendt: 23-Februar-2010 kl. 19:23 | |
Er det ikke tirsdag, onsdag og torsdag?
|
||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
||
Etnad
Junior bruger Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 24 |
Sendt: 24-Februar-2010 kl. 00:18 | |
Jo, det er tirsdag, onsdag og torsdag, men det afholdes ikke alle 3 dage i alle butikker. Der var stillet 3 rækker stole op som en lige biograf. De havde et powerpointshow, hvor der først kort blev fortalt om hvordan surround opstod og er blevet til hvad det er i dag. Herefter var der noget om lydformater, stereo kontra surround, valg af kabel, Blu-Ray, højttalerplacering osv. Imellem de forskellige slides blev der afholdte korte demonstrationer på forskellige højttalere og forstærkere, så man fik noget at forholde sig til i stedet for bare at lytte til sælgernes fine ord. Der var lidt spørgsmål hist og her, men ellers en tidspas lang og informativ session. Er man garvet HiFi nørd kan man kede sig lidt undervejs, men jeg lærte i hvert fald nogle nye ting om placering af højttaler, samt lydformaterne. Nu ved jeg ikke hvorfor tråden ligger under projektorer, for der er primært fokus på surround, men der er selvfølgelig også lidt om billededelen. Det var Bjarke og Michael fra butikken i Århus, som præsenterede det, og de gjorde det rigtig godt.
Redigeret af Etnad - 24-Februar-2010 kl. 00:23 |
||
Panasonic 42" PZ80 - Denon AVR-1910 - 5x M&K K5 - M&K KX10 - PS3 80GB - YouSee plus med fuldpakke - iPhone 3GS
|
||
Østergaard
Bruger Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
Sendt: 24-Februar-2010 kl. 09:21 | |
Arrangementet markedsføres som "hjemmebio", og i min verden er det altså lig med projektor. Tak for oplysningen om at det mest er lyd der fokuseres på - så tror jeg at jeg springer over. Lyden kan være nok så vigtig for oplevelsen, men selv det vildeste surround-anlæg kan ikke få mig til at se en film, hvis billedsiden er en mobiltelefon.
|
||
HansHenrik
Bruger Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
Sendt: 26-Februar-2010 kl. 13:50 | |
Efter min mening er hjemmebio både billede og lyd. Begge dele er lige vigtige for den samlede oplevelse. Jeg er helt enig i, at du ikke kan se en film på din mobiltelefon, og ingen kan forklare det bedre end filminstruktøren David Lynch: David Lynch om at se film på mobiltelefonen |
||
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |