recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - high contrast  LCD WoooW
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethigh contrast LCD WoooW

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
irfo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 09-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 48
Direkte link til dette indlæg Emne: high contrast LCD WoooW
    Sendt: 17-Januar-2007 kl. 23:31
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 08:46

Jeg så Sharps "Mega Contrast" på IFA 2006 sidste år, og det var i sandhed imponerende. Se eventuelt billederne her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1157705930

Sharp har ikke givet en melding på om det er noget de vil markedsføre i et apparat, så der går nok noget tid endnu. Systemet er dog så vidt jeg kan forstå et dynamisk et, hvilket gør det mindre interessant end som så.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top
nilfri Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 147
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 09:23

Hvis kontrast var det eneste, ville jeg være rigtigt godt tilfreds med vores Toshiba 37" (kan ikke huske modellen - købt gennem fælleskøb) sidste år.

Jeg glæder mig meget til en bedre kvalitet omkring hurtige bevægelser. Det bliver et must ved næste køb.

God lyd på fladskærme er og bliver nok en by i rusland - og når man(d) nu først har hørt den (lyden!) gennem stereoet, er det svært at gå tilbage...

Jeg har ikke set "Mega contrast" og kan derfor ikke vurdere, hvor meget dét betyder.

Men jeg opfatter slet ikke kontrast som et problem på Toshibaet - og vi har endda et hus med Mega vinduer.

Venlig hilsen

Finn, Roskilde
Til top
rasmuslarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2005
Point: 259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2007 kl. 09:26

nilfri: Kontrasten på Toshibaen er nu ellers ikke særlig høj. Vi snakker en reel kontrast på noget der ligner 1000:1 - 1100:1. Selvom det er i den gode ende for LCD-TV, så vil du blive slået ned af stolen så snart du ser en reference stå ved siden af. Der er virkelig en verden til forskel.

Hvis du vil se dit eget Tv's mangel, noget forbrugere jo ikke altid er interesseret i, så kør en helt mørk skærm i et helt mørkt rum. Hvis kontrasten var ideel, så kunne du ikke se at Tv'et var tændt - ud over at lysdioden naturligvis viser det.

www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu