recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - High Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHigh Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit)

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
TR-DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Maj-2008
Sted: Germany
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Emne: High Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit)
    Sendt: 07-August-2011 kl. 06:34
Hvis du er til High Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit) så prøv denne site

https://www.hdtracks.com

Men sign in med en .com email adresse Smile - på den måde omgår man begræsninger Smile De fleste titler (CD) fylder ca 1 GB i FLAC

Kender I andre gode sider ala ovenstående?
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 11:54
Øhh, der er der noget der slet ikke stemmer her Wink
Hvordan kan FLAC albums fylde mere end end tilsvarende albums på cd  - sidst jeg kiggede efter var FLAC et komprimeret format hvor fordelen skulle være at man ikke mistede vitale data på trods af den mindre størrelse. CD er i wav som ikke er komprimeret.
Der er opstået så meget begrebsforvirring omkring musikformater men High Definition music er dog det mest vanvittige jeg endnu har set. De snakker på siden om "opløsning" (resolution). Musik består altså ikke af linier og pixels! LOL
I musiksammenhænge hedder det "High Fidelity" og er et begreb der har eksisteret sind man opfandt stereolyden. HD, surround og andre tv/filmbegreber har ingen relevans i forbindelse med musik. Desværre har de fleste under 30 aldrig hørt et rigtigt stereoanlæg i 20.000+ klassen med seperate lydkilder og ordentlige højttalere på spikes og/eller standere, stationær CD-afspiller, pladespiller m.m.
Vil man ha' "HD" så er det den vej - alt andet er andet er ligegyldigt. God lyd tager plads i stuen - det er en grundregel.

Hvis du spørger mig er den side en total joke der kun handler om at få penge ud af folk der ikke ved bedre Wink
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Hvordan kan FLAC albums fylde mere end end tilsvarende albums på cd  - sidst jeg kiggede efter var FLAC et komprimeret format hvor fordelen skulle være at man ikke mistede vitale data på trods af den mindre størrelse. CD er i wav som ikke er komprimeret.
Der er opstået så meget begrebsforvirring omkring musikformater men High Definition music er dog det mest vanvittige jeg endnu har set. De snakker på siden om "opløsning" (resolution). Musik består altså ikke af linier og pixels! LOL
I musiksammenhænge hedder det "High Fidelity" og er et begreb der har eksisteret sind man opfandt stereolyden. HD, surround og andre tv/filmbegreber har ingen relevans i forbindelse med musik. Desværre har de fleste under 30 aldrig hørt et rigtigt stereoanlæg i 20.000+ klassen med seperate lydkilder og ordentlige højttalere på spikes og/eller standere, stationær CD-afspiller, pladespiller m.m.
Vil man ha' "HD" så er det den vej - alt andet er andet er ligegyldigt. God lyd tager plads i stuen - det er en grundregel.

Hvis du spørger mig er den side en total joke der kun handler om at få penge ud af folk der ikke ved bedre Wink

Du er sjov LOL.

Så 96KHz/24bit vil ikke lyde bedre end 8KHz/8bit ?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af TR-DK TR-DK skrev:

Hvis du er til High Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit) så prøv denne site

https://www.hdtracks.com

Men sign in med en .com email adresse Smile - på den måde omgår man begræsninger Smile De fleste titler (CD) fylder ca 1 GB i FLAC

Kender I andre gode sider ala ovenstående?

Nederst på denne side er nogle links:

Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 13:07
Venlig hilsen
KB
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Du er sjov LOL.

Så 96KHz/24bit vil ikke lyde bedre end 8KHz/8bit ?

Jo, men en vinylplade på en ordentlig pladespiller med en ligeså pick-up vil stadig lyde langt bedre Tongue
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2011 kl. 18:25
Hdtracks har jeg brugt længe nu. Mange fantastiske indspildninger. Det er klart at 24/96,flac filer fylder mere, der er jo nogen flere informationer end alm 16/44 som en cd er.
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 00:56
Man kan jo også bare smutte ned i en lokale cd-biks og købe sit musik der. Så har man selv fuld kontrol over at alt er som det skal være!Tongue Desuden synes jeg også det er federe at have cd'en stående på hylen ved siden at resten at anlægget og grammofonpladerne!
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 01:50
Det hjælper da et fedt at købe en 16/44,1 khz bit CD. :)
Det bliver man aldrig herre over at konvertere til 24 bit/96 khz.

Men giver dig ret i den del med at eje CD'en. Jeg er også en af de ( få ? ) der stadig betaler for min musik.

Redigeret af justrace - 11-August-2011 kl. 01:52
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
urup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2009
Sted: Odense, Danmark
Point: 670
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 15:33
Jeg tænkte mere på at så ved man at det er 16bit/44,1 khz og ikke noget man har købt i dyredomme fordi det er 24 bit/96 khz, som forresten kan være upsamplet fra f.eks. CD kvalitet af sælgeren.
Til top
SilverLine Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Oktober-2008
Point: 713
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 20:33
Kan ikke lige huske hvor jeg har downloadet det fra. Men jeg har det kendte album "Brothers in arms" med Dire Straits, som cd rip i alm 16/44 og som download i 24/96 Flac. Og 24/96 er lige en tand bedre, når jeg A-B tester på min Squeezebox Touch. Er bare ikke lige sikker på hvor jeg downloade det henne lige pt. Disapprove

Redigeret af SilverLine - 11-August-2011 kl. 20:34
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2011 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Nu fylder 24 bit musik jo langt mere end 16 bit(Cd kvalitet). Eks. kører cd kvalitet i 1.35 mbit/sekund hvor 24 bit 192khz kører 4.39 mbit/sekund. Det giver i følge min læsning 250 gange bedre opløsning;)
Desuden har cd en frekvens top på ca. 22.000 hz (halvdelen af sampling frekvensen 44khz) hvor en 24 bit 192khz har langt højere (som eks. SACD)

Så 24 bit er bedre og fylder mere:) - Man kan få DVD-audio og andet hvis man elsker musik der "fylder" i stuen men det er langt nemmere på en lille harddisk!

Det er selvfølgelig ikke som i gamle dage med LP som havde charmerende ting som:
  • Post/pre-echo
  • Begrænset kanal seperation som betyder dårligere perspektiv
  • begrænset frekvensgang
  • en meget grov komprimering da en LP ellers ville være MEGET stor:)
  • behov for RIAA til at dekomprimere signalet igen.
  • Når ja - og trumfen - Et medie der aldrig lyder ens - bliver dårligere for hver gang den spilles;)

Dog tyder meget på at plader generalt er bedre indspillet da de ikke har fået dynamisk kompression som mange cd-er desvære gør.. Derfor forstår jeg faktisk godt at mange beholder pladerne!

Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu