|
|
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
dreamz ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2008 Status: Offline Point: 857 |
![]() |
|
@rumguf: Hellere være tavs og mistænkt for at være idiot, end åbne munden og fjerne enhver tvivl.
![]() |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Rumguf, jeg er interesseret i at høre, hvordan du streamer din analoge lyd uden at gøre den digital.
For hvis du ikke streamer og ikke ønsker at streame, hvad gør du så egentlig i et underforum med titlen "Streaming media"? |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Vi strammer lige op på tonen - tak! Debater emnet og lad være med at blive personlig. Ligesom det selvfølgelig er tilladt at diskutere ethvert emne, og ytre sin mening - også uden man nødvendigvis har hands-on erfaring med det som debatteres.
M.v.h. |
||
![]() |
||
rumguf ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Maj-2010 Status: Offline Point: 157 |
![]() |
|
Jeg reagerer ikke på personlige angreb, det er livet for kort til. Jeg har allerede redegjort for mine holdninger og hvorfor jeg har dem. Ligeledes har jeg også gjort opmærksom på at jeg ingen problemer har med hvad andre synes om de i tråden omtalte medier. |
||
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic www.soundcloud.com/kbeesmusic |
||
![]() |
||
Jesper Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2004 Sted: Danmark Status: Offline Point: 134 |
![]() |
|
Husk nu at Wish You Were Here med Pink Floyd udkommer i 5.1 på sacd nu her til efteråret.. :)
Jeg har også købt et par Blu Ray Audio plader og jeg håber der kommer flere.. God lyd er vejen frem! :)
|
||
Jesper Nielsen
|
||
![]() |
||
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
|
Netop denne skønne afspiller købte jeg i Illum på strøget for 4995,- Det lykkedes mig at købe 8-10 CD'er som jeg har den dag i dag.
Den gang forlød det at disse disks havde en begrænset holdbarhed, laser-læseren ligeså, og der var meget i vejen
![]() Desværre afgik afspilleren ved døden da den blev opbevaret i en meget fugtig kælder, men den virkede indtil den fik vand.
|
||
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Der findes faktisk den dag i dag stadig fungerende eksemplarer.
![]() M.v.h.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Sony's første CD-afspiller CDP-101, fra den tid, var i øvrigt med en noget federe finish: ![]() ![]() M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 14-August-2011 kl. 22:36 |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Jeg går ud fra, at det var henvendt til mig. Dette er et underforum for streaming. Streaming foregår pr. definition digitalt. Opfordringer til, at man hellere skal køre rent analogt er dermed off topic og kun egnet til at køre en tråd af sporet. Med andre ord synes jeg, at du bruger dine moderatorkræfter på den forkerte part i diskussionen. Redigeret af Allan Olesen - 14-August-2011 kl. 22:47 |
||
![]() |
||
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 390 |
![]() |
|
Jeg har 4-5 stk 80'er udgivelser, hvor jeg ejer både LP'en og CD'en. Lp'erne lammetæsker CD'erne i alle tilfælde, men det kan, som Sucky skriver, sagtens være p.g.a. behandlingen af materialet på CD'udgivelsen. Jeg har ingen plader udgivet efter ca. 1990, da alt jo stort set udkom på CD derfra. Men det ville faktisk være ganske interessant at a-b sammenligne en moderne digital indspilning udgivet både på vinyl og CD. Normalt ville jeg sige, at jeg foretrækker VINYL fremfor CD, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det skyldes forskellen i mediet, eller om det blot er fordi man kunne lave fantastisk analog lyd i midten af 80'erne.! Redigeret af pianomartin - 15-August-2011 kl. 08:46 |
||
![]() |
||
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() |
|
Jeg kan også godt lide lyden af vinyl, men rent teoretisk kommer cd'er og SACD meget tættere på sandheden (dvs det signal man har i studiet efter endt masterering) end en LP nogensinde vil gøre. Den slags kan man regne på. Men eftersom lyd jo handler rigtig meget om smag er det for mig at se ikke muligt at afgøre en diskusion om hvilket medie der er det bedste. Det er bare flere forskellige afbildninger af samme sandhed
![]() Som der tidligere har været inde på så giver det rigtig god mening at bruge 24 bit i en optage situation, men såfremt man behandler resultatet ordentligt i forbindelse med overførsel til CD (dither er en vigtig faktor i denne sammenhæng http://en.wikipedia.org/wiki/Dither) kan jeg ikke se nogen grund til at skulle investere i SACD udstyr. Har stadig til gode at opleve musik der har behov for 96 dB dynamikområde, når indspilningen vel at mærke er lavet ordentligt. Har det lidt på samme måde med mp3'er som med vinyl, ved tilstrækkelig høj bitrate lyder det ikke nødvendigvis dårligt, det er bare endnu en version af sandheden. |
||
![]() |
||
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
![]() |
|
HELT enig!:) Elsker i øvrigt A B test så kunne være skægt. Synes også LP ofte lyder bedre men tror modsat mange ikke det er mediets skyld |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |