recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - High Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHigh Definition Music (Audiophile 96kHz/24bit)

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 14:41
@rumguf:  Hellere være tavs og mistænkt for at være idiot, end åbne munden og fjerne enhver tvivl. Wink
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 15:00
Rumguf, jeg er interesseret i at høre, hvordan du streamer din analoge lyd uden at gøre den digital.

For hvis du ikke streamer og ikke ønsker at streame, hvad gør du så egentlig i et underforum med titlen "Streaming media"?

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 15:11
Vi strammer lige op på tonen - tak! Debater emnet og lad være med at blive personlig. Ligesom det selvfølgelig er tilladt at diskutere ethvert emne, og ytre sin mening - også uden man nødvendigvis har hands-on erfaring med det som debatteres.

M.v.h.
Til top
rumguf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2010
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 18:13
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Vi strammer lige op på tonen - tak! Debater emnet og lad være med at blive personlig. Ligesom det selvfølgelig er tilladt at diskutere ethvert emne, og ytre sin mening - også uden man nødvendigvis har hands-on erfaring med det som debatteres.

M.v.h.

Jeg reagerer ikke på personlige angreb, det er livet for kort til. Jeg har allerede redegjort for mine holdninger og hvorfor jeg har dem. Ligeledes har jeg også gjort opmærksom på at jeg ingen problemer har med hvad andre synes om de i tråden omtalte medier.
I'm bringing back the 80s!
www.myspace.com/kbeesmusic
www.soundcloud.com/kbeesmusic
Til top
Jesper Nielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2004
Sted: Danmark
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 18:42
Husk nu at Wish You Were Here med Pink Floyd udkommer i 5.1 på sacd nu her til efteråret.. :)

Jeg har også købt et par Blu Ray Audio plader og jeg håber der kommer flere.. God lyd er vejen frem! :)
Jesper Nielsen
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

@Rumguf. Jeg går ud fra at det er en tastefejl, da du skrev at CD'en kom i 1992?

M.v.h.

Oops! Ja, skift det ud med 1982 selvfølgelig.
Min far havde den klassiske cd-100

Skøn maskine! De havde kun fem cd'er til rådighed i den lokale fona da den kom LOL
Super skægt.
Netop denne skønne afspiller købte jeg i Illum på strøget for 4995,- Det lykkedes mig at købe 8-10 CD'er som jeg har den dag i dag.
Den gang forlød det at disse disks havde en begrænset holdbarhed, laser-læseren ligeså, og der var meget i vejenLOL
Desværre afgik afspilleren ved døden da den blev opbevaret i en meget fugtig kælder, men den virkede indtil den fik vand.

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 22:11
Der findes faktisk den dag i dag stadig fungerende eksemplarer.  Thumbs Up

M.v.h.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af rumguf rumguf skrev:

Oops! Ja, skift det ud med 1982 selvfølgelig.
Min far havde den klassiske cd-100

Skøn maskine! De havde kun fem cd'er til rådighed i den lokale fona da den kom LOL

Sony's første CD-afspiller CDP-101, fra den tid, var i øvrigt med en noget federe finish:

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 14-August-2011 kl. 22:36
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2011 kl. 22:46

. Ligesom det selvfølgelig er tilladt at diskutere ethvert emne, og ytre sin mening - også uden man nødvendigvis har hands-on erfaring med det som debatteres.

Jeg går ud fra, at det var henvendt til mig.

Dette er et underforum for streaming. Streaming foregår pr. definition digitalt. Opfordringer til, at man hellere skal køre rent analogt er dermed off topic og kun egnet til at køre en tråd af sporet.

Med andre ord synes jeg, at du bruger dine moderatorkræfter på den forkerte part i diskussionen.

Redigeret af Allan Olesen - 14-August-2011 kl. 22:47
Til top
pianomartin Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-August-2005
Point: 390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Grunden til jeg ville vælge en plade er de mange gamle optagelser som er direkte lagt på plader, hvor cd'en er kørt igennem en masse dynamiske komprimeringer (ikke på grund af mediets begrænsning).

Jeg tror at Suckyboyfriends rammer hovedet på sømmet her!
Mon ikke de fleste af os, der har VINYL har det p.g.a. gamle 70'er 80'er udgivelser. Altså fra en tid hvor den analoge optageteknik var "færdigudviket og på meget højt niveau". De plader, der blev udgivet i midten af 80'ernes lyder altså for en stor dels vedkommende tæskegodt. Da de blev genudgivet på CD sidst i 80'erne/først i 90'erne var digital-teknikken stadig ny/umoden. Og i dag komprimerer/remaster man alt for meget.

Jeg har 4-5 stk 80'er udgivelser, hvor jeg ejer både LP'en og CD'en. Lp'erne lammetæsker CD'erne i alle tilfælde, men det kan, som Sucky skriver, sagtens være p.g.a. behandlingen af materialet på CD'udgivelsen.

Jeg har ingen plader udgivet efter ca. 1990, da alt jo stort set udkom på CD derfra. Men det ville faktisk være ganske interessant at a-b sammenligne en moderne digital indspilning udgivet både på vinyl og CD.

Normalt ville jeg sige, at jeg foretrækker VINYL fremfor CD, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det skyldes forskellen i mediet, eller om det blot er fordi man kunne lave fantastisk analog lyd i midten af 80'erne.!

Redigeret af pianomartin - 15-August-2011 kl. 08:46
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 10:16
Jeg kan også godt lide lyden af vinyl, men rent teoretisk kommer cd'er og SACD meget tættere på sandheden (dvs det signal man har i studiet efter endt masterering) end en LP nogensinde vil gøre. Den slags kan man regne på. Men eftersom lyd jo handler rigtig meget om smag er det for mig at se ikke muligt at afgøre en diskusion om hvilket medie der er det bedste. Det er bare flere forskellige afbildninger af samme sandhed Smile

Som der tidligere har været inde på så giver det rigtig god mening at bruge 24 bit i en optage situation, men såfremt man behandler resultatet ordentligt i forbindelse med overførsel til CD (dither er en vigtig faktor i denne sammenhæng http://en.wikipedia.org/wiki/Dither) kan jeg ikke se nogen grund til at skulle investere i SACD udstyr. Har stadig til gode at opleve musik der har behov for 96 dB dynamikområde, når indspilningen vel at mærke er lavet ordentligt. 

Har det lidt på samme måde med mp3'er som med vinyl, ved tilstrækkelig høj bitrate lyder det ikke nødvendigvis dårligt, det er bare endnu en version af sandheden. 

Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af pianomartin pianomartin skrev:

Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Grunden til jeg ville vælge en plade er de mange gamle optagelser som er direkte lagt på plader, hvor cd'en er kørt igennem en masse dynamiske komprimeringer (ikke på grund af mediets begrænsning).

Jeg tror at Suckyboyfriends rammer hovedet på sømmet her!
Mon ikke de fleste af os, der har VINYL har det p.g.a. gamle 70'er 80'er udgivelser. Altså fra en tid hvor den analoge optageteknik var "færdigudviket og på meget højt niveau". De plader, der blev udgivet i midten af 80'ernes lyder altså for en stor dels vedkommende tæskegodt. Da de blev genudgivet på CD sidst i 80'erne/først i 90'erne var digital-teknikken stadig ny/umoden. Og i dag komprimerer/remaster man alt for meget.

Jeg har 4-5 stk 80'er udgivelser, hvor jeg ejer både LP'en og CD'en. Lp'erne lammetæsker CD'erne i alle tilfælde, men det kan, som Sucky skriver, sagtens være p.g.a. behandlingen af materialet på CD'udgivelsen.

Jeg har ingen plader udgivet efter ca. 1990, da alt jo stort set udkom på CD derfra. Men det ville faktisk være ganske interessant at a-b sammenligne en moderne digital indspilning udgivet både på vinyl og CD.

Normalt ville jeg sige, at jeg foretrækker VINYL fremfor CD, men jeg er meget i tvivl om, hvorvidt det skyldes forskellen i mediet, eller om det blot er fordi man kunne lave fantastisk analog lyd i midten af 80'erne.!

HELT enig!:)

Elsker i øvrigt A B test så kunne være skægt. Synes også LP ofte lyder bedre men tror modsat mange ikke det er mediets skyld
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu