recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - High end forforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHigh end forforstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
emarkussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: High end forforstærker
    Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 11:11

Jeg er på udkig efter en high end surround forforstærker / processor og er efterhånden nået ned på 2 interessante modeller.

Denon AVP-A1HD og Lexicon MC-12HD (den balancerede udgave, men uden equalizer-funktion).

En af de ting jeg vægter mest er en super stereo-gengivelse og derfor er en god indbygget D/A-konverter ligeledes vigtig. Forforstærkeren vil blive koblet sammen med en Proceed AMP5 effektforstærker og på sigt vil der blive udvidet med en Mark Levinson effektforstærker til at drive stereosættet/frontkanalerne. Alle højttalere er ProAc, henholdsvis Future One og surround/centerkanalerne Response-serien. Projektoren er en Sim2 og pt. sørger en Linn Unidisk for DVD, CD, SACD og DVD-audio afspilning.

Hvad angår prisen på Denon'en i forhold til Lexicon'en er der slvfølgelig en vis forskel, men har fået mulighed for at købe Lexicon'en til en rigtg god pris. Ikke helt lige så billigt som Denon, men den nærmer sig, så det er ikke det der skal være det afgørende.

Grunden til at det er tid til at investere i nyt er naturligvis at det er tid til en Bluray-investering. Som jeg har forstået det på diverse eksperter, vil det fremover bedst kunne betale sig at investere i en Bluray afspiller der kan stå for dekodningen af de nye lydformater og sende dem via HDMI til forstærkeren. Så ud fra den betragtning, kunne Denon DVD-3800 være et godt valg, dog mangler den Bluray 2.0 og kan ikke afspille hverken SACD'ere eller DVD-audio'er. Håber Denon på sigt kommer med en rigtig high-end model der kan det hele, men hvor længe kan man vente? Er der nogle der kan komme med alternativer til denne model? Har ikke helt gjort op med mig selv hvor vigtig afspilning af SACD'ere og DVD-audio'er er, da min samling af disse ikke er overvældende stor, og mon ikke det er et spørgsmål om tid før disse bliver afløst af rene musik-bluray'er?

Glæder mig til at høre jeres mening.

...markus
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 11:28
Ville nok gå efter Lexicon MC-12HD, gå også efter Lexicon effekt forsærker,
da det sæt sikke ville lyde beder end Denon sæt.

Har hørt Lexicon MC-12, ved flere lejlighed og den slår alt hvad der er på
market.

Og på Blu-ray siden, ville jeg gå efter Pioneer BDP-LX91, eller den komme
Blu-ray afspille fra Lexicon.

Redigeret af Startrek - 03-Oktober-2008 kl. 11:31
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2008 kl. 21:33

Nu er vi selvfølgelig oppe i den rigtige dyre ende.
Når man ikke længere med en scaller og Denon, der har de nye lydformater, hvilket Lexicon ikke har som jeg lige ser det.
Men som du skriver kan man også bare skaffe sig en bd afspiller der dekoder alle lydformater.
Det kan jo tænkes at DVDO Edxe til 6500,- scaller bedre end Lexicon.

SVP03
Til top
emarkussen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Maj-2005
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 14:04

Hej igen.

Så er der sket lidt nyt. Denon'en er definitivt ude. Var inde og høre den i Hifi-klubben, men blev noget skuffet på stereosiden. Dog skal det siges at det var svært at konkludere noget da der blev testet på Denon effektforstærker og B&W 802'ere som absolut ikke er min kop te. Der mener jeg min egen Proceed/MarkLevinson opsætning på ProAc Future One højttalere er klasser bedre.

Det skal siges at jeg i mellemtiden har investeret i en DVDO Edge, der simpelthen er fænomenal. Efter jeg har købt den har jeg ikke behov for nogen form for videoswitching, hvilket gør videodelen i diverse preamp's overflødig.

Jeg har så igen kigget mig lidt omkring, læst diverse tests og har overvejet at bestille en Cary Audio Cinema 11a. Det er en ren forforstærker uden videoswitching, med de nye lydformater og med stor vægt lagt på god hifilyd, en super D/A-konverter, balancerede indgang (såvel analog som digital) og alt hvad der ellers hører til. Pris kr. 25.000 inkl. forsendelse fra Norge (nærmeste forhandler) og så er alt det der er unødvendigt for mig, skrællet fra. Jeg har mulighed for at få den hjem med 30 dages fuld returret og kan dermed prøve den hjemme i mit eget setup. Alternativet er Lexicon MC-12B HD EQ, som jeg stadigvæk kan få til en go' pris.

Hvad angår blu-ray afspiller, falder valget nok på én af følgende modeller, da jeg får mulighed for en A/B-test mellem Pioneer LX91 og Oppo S83 til henholdsvis 17000 og 5000. Det bliver rigtigt spændende at se. Specielt hvordan de performer på billedsiden, men så absolut også med dvd-audio og SACD.

...markus
Til top
laurs Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 54
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 15:01
Oprindeligt skrevet af emarkussen emarkussen skrev:

Hej igen.

Så er der sket lidt nyt. Denon'en er definitivt ude. Var inde og høre den i Hifi-klubben, men blev noget skuffet på stereosiden. Dog skal det siges at det var svært at konkludere noget da der blev testet på Denon effektforstærker og B&W 802'ere som absolut ikke er min kop te. Der mener jeg min egen Proceed/MarkLevinson opsætning på ProAc Future One højttalere er klasser bedre.

Det skal siges at jeg i mellemtiden har investeret i en DVDO Edge, der simpelthen er fænomenal. Efter jeg har købt den har jeg ikke behov for nogen form for videoswitching, hvilket gør videodelen i diverse preamp's overflødig.

Jeg har så igen kigget mig lidt omkring, læst diverse tests og har overvejet at bestille en Cary Audio Cinema 11a. Det er en ren forforstærker uden videoswitching, med de nye lydformater og med stor vægt lagt på god hifilyd, en super D/A-konverter, balancerede indgang (såvel analog som digital) og alt hvad der ellers hører til. Pris kr. 25.000 inkl. forsendelse fra Norge (nærmeste forhandler) og så er alt det der er unødvendigt for mig, skrællet fra. Jeg har mulighed for at få den hjem med 30 dages fuld returret og kan dermed prøve den hjemme i mit eget setup. Alternativet er Lexicon MC-12B HD EQ, som jeg stadigvæk kan få til en go' pris.

Hvad angår blu-ray afspiller, falder valget nok på én af følgende modeller, da jeg får mulighed for en A/B-test mellem Pioneer LX91 og Oppo S83 til henholdsvis 17000 og 5000. Det bliver rigtigt spændende at se. Specielt hvordan de performer på billedsiden, men så absolut også med dvd-audio og SACD.

lexicon og meredian er kongen når vi snakker suround.men vis stereo har højere prioritet vil jeg kigge efter noget andet.sammelign mellem de to afspiller er rigtig intersant.specielt på analog delen
Benq w5000,stewart firehawk 92"tabtension,M&K 750/55 tripole.velodyne DD12,Primare spa 21,primare dvd 26,dvdo vp 50, samsung 1400
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 18:05
Lexiconen skulle være med de absolut bedste stumper fra harman pro, så jeg har svært ved at tro at den er dårlig i stereo.
Crown - there is no substitute.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 19:12

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Lexiconen skulle være med de absolut bedste stumper fra harman pro, så jeg har svært ved at tro at den er dårlig i stereo.

jeg mener heller ikke at den er dårlig,bare at der er mere fokusret på stereo frem for surround.den pågående spillestil som lexicon har i surround er ikke det mest optimale til stereo,det samme gør sig gældene for ,mener den hedder RV-5.

Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 16:11

hej

er der sket noget nyt.

blev det til lexicon?